Keskuteltiin siitä, miksi C-alueella joku raivaa lisää peltoa
?
Nyt sitten sekoitat soppaan vähän kaiken, mikä liittyy maatalouteen
?
Ja minun päättelyketjuni mukaan c-alueella raivataan lisää peltoa koska
tuet paremmat lypsylehmille => parempi kannattavuus yleisemmin tiloilla => laajentajia on enemmän kuin lopettajia => peltoa tarvitaan kun yksikkökoko kasvaa => peltoa ei saatavissa läheltä kun ei ole lopettajia => peltoa raivataan.
Eli mikä vika tässä päättelyketjussa on? Minusta siinä on aika selkeästi perusteltu mikä on syy ja seuraus ja ei sen enempää sekoitettu yhtään mitään. Mitä olen sekoittanut? Mielestäni kaikki kirjoitukseni ovat olleet joko tuota päättelyketjua tai sitten yrityksiä selvittää teille miksi tuo päättelyketju on oikein? Mutta ei oikein uppoa?
Tyylisi keskustella on niin lapsellinen, kun jotain esittää takaisin, niin siirryt sulavasti seuraavaan väitteseen, vähäniinkuin lapsi joka ei osaa perustella sanomaansa ....
Esim. korkeat tuet, niputat ne surutta yhteen korkeiden vuokrien kanssa, eli korkeat tuet mahdollistaa sen että pystyy maksamaan korkeampia vuokria, kun sitten totean, että tuet C-4 alueella on kuten itsekkin tiedät korkeimmat, mutta peltojen vuokrat matalimmat, niin miten se sinun väitteesi nyt toteutuikaan.
Miten selität C-1 tason huomattavasti korkeammat vuokrat, jos muilla C-alueilla on paremmat tuet ja selkeästi.
No ethän sinä sitä mitenkään selitä, sinä vaan esität jonkun uuden väitteet, jonka sitten niputat osaksi samaa ketjua

?
Minä esitän sinulle kysymyksen, pellon raivaus maksaa noin 600-1000 euroon hehtaari täällä meilläpäin, no tämä uusi alue ei sitten ole täysin tukikelpoista, siihen saa vain tilatuen jos on tilatukioikeuksia ....
Peltoa voi myös ostaa noin 1000 hehtaarilla, jossa on kaikki tuet, mutta kun se ostettava pelto on kertakaikkiaan vääräässä paikkaa, niin mitä pitäisi tehdä, ostaa peltoa ja ajaa näillä vermeillä ueita kymmeniä kilometrejä sen takia vaan että saa ne tuet, vai tyytyä matalampaan tukitasoon jollain lohkolla ja tehdä uudet pellot oikeaan paikkaa

?