Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mikälainen kone oljen paalaukseen?  (Luettu 31933 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
Uskoisin siten että mikäli esimerkiksi tuollaisen 835 hollannin saisi 3000-5000€:llä saan sillä paremman tilin kuin 80k€:n viconia vetämällä huonolla taksalla huonoissa oloissa.

Paljonko teet ensin ilmaista työtä sillä 5000e paalaimella paalatessasi olkia, että saat kannattavammaksi sillä samalla 7e hinnalla samaan aikaan kun 80ke koneen käyttöaste on 0? Ymmärrän sun ajatuksen täysin, onhan kyse myös siitä miten homma käytännössä toimii. En itsekään veis tuota Viconia pehmeille pelloille huonolla taksalla. Mutta eihän parempi tili vielä meinaa mitään, varsinkin jos sulla olis samaan aikaan säilishommia (jotka siis seis oljen keräilyn aikana).

tämän halvan olkikoneen voi antaa muidenkin käsiin, tällä aikaa voin itse tehdä säilörehua tuolla combilla. Omalla järjelläni ajatellen asia on niin että jos tuolla olkikeikalla ajaa vaikka noukkimen viconista kantoon voi pelkkä remontti maksaa yhtä paljon kuin tuo halpa olkipaalain.

Sitä varten on rikko vakuutukset ja jos se kanto oikein harmittaa sielä noukkimessa, niin kaasu pohjaan, korvat lukkoon ja silmät tukkoon.

dodii, ihan oikeen tyämiehen puhetta. Perjantai iltapäivän meininkiä että pääsee viikonlopuks keiton ottoon..?

Mie olen kyllä sitä mieltä että jos rehuntekoa riittää niin oljelle kannattaa hommata se oma kone, varsinkin jos joku muu sitä voi vielä ajaa.

Sen takia se neuvo että kaasu pohjaan kun kanto on noukimessa ettei tarvii arpoa että saako ne korjattua uuden veroiseksi sen koneen.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
ei minlla kyllä tulis mieleenkään hommata toista konetta compin rinnalle..oljen paalaus sen verran kevyttä hommaa.. mutta ihan sama.. rehua oon paalaillu  n1500 paalia vieraille.. ja pitäs kohta laskuja alkaa kirjottaan.. mikähän se ois sopiva taksa verkon kanssa.. 10.5e plus alvi??

realisti

  • Vieras
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
tuo taksa kuullostaa ihan järkevältä. jää sinullekin jotain muttei tule niin suuria valituksia hinnastakaan.

Karjankasvattaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 155
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
Mulla paalas viimme syksynä kronen 150 cm paalaava kompikone ja olkipaality oli komias rivissä keskellä peltoo oli joutusaa kerä paalia. Mut joas oikein muistan niin viconihan käärii paalikammiossa joten sillä ei voi kulettaa valmista paalia siellä käärijä "lavalla" sopivaan pellon kohtaan
ite oon valmis maksamaan siitä palveluksesta hiukan lisää verrattuna et paalit on pitkin peltoa hajallaan

Miklu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
Vaihdat sen vicon 2160 compiin  taitaa olla kuhn nykyään. On tosi kevyt vetää ja ei tule tehohuippuja paalinvalmistuessa. Paalin koko asiakkaan tarpeen mukainen. Joudut valjastamaan myös toisen traktorin olki paalaimen eteen ja mikä työ rasvailla kaksikonetta!!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
JD ei sovellu pahnalle.Krones en tykänny sidontalaitteesta.Claassi laakerivikoja.
Ei kokemusta muista.Jos itte ottaisin kakkoskoneen pahnalle ja kuivalle heinälle,noista valitsisin claassin.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
Joo...Claas 180 variant on minulla...Ei tuoda Suomeen mutta olen ollut todella tyytyväinen, sillä paalaan ainoastaan suhteellisen kuivaa tavaraa:olkea,kuivaa heinää ja säilöheinää.Noukin on tehokas.Neljä metrisen puimurin perässä saa ajaa jopa 25km/h jos on tasainen pelto...hyvin nielee.Ja riippuu tietysti kasvustosta.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

realisti

  • Vieras
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
Mulla paalas viimme syksynä kronen 150 cm paalaava kompikone ja olkipaality oli komias rivissä keskellä peltoo oli joutusaa kerä paalia. Mut joas oikein muistan niin viconihan käärii paalikammiossa joten sillä ei voi kulettaa valmista paalia siellä käärijä "lavalla" sopivaan pellon kohtaan
ite oon valmis maksamaan siitä palveluksesta hiukan lisää verrattuna et paalit on pitkin peltoa hajallaan

viconi käärii kyllä ihan samalla tavoin käärintäpöydällä kuten muutkin. Se kone mikä käärii kammiossa on saman yhtiön (ennen) kverneland bio.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
ei minlla kyllä tulis mieleenkään hommata toista konetta compin rinnalle..oljen paalaus sen verran kevyttä hommaa.. mutta ihan sama.. rehua oon paalaillu  n1500 paalia vieraille.. ja pitäs kohta laskuja alkaa kirjottaan.. mikähän se ois sopiva taksa verkon kanssa.. 10.5e plus alvi??

16€+alv oon ottanu sis. niitto+paalaus tarvikkeineen

Komppaan +200 että Kronen sidonta ei soveltunu mullekkaan. Vanhois Claasseis tosiaan laakeriremonttia tulee ja passelis olosuhteis paali meinaa jäädä roikkumaan takakanteen vaikka sen avaakin

Tietysti jos sillä Viconilla ei pysty pahanaa paalahan ja hommaa on niin mikäs siinä, mutta mullekkaan ei oikein auennu minkä takia pitäs kotoonsa lähtiä semmosella taksalla joka ei miellytä?  

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
Paalaat sillä Viconilla hintaan 9€paali ja tarjoat bonuksena parikasoja tilalle eurolla, on lysti kerätä paaleja ja jää ittellekin rahaa siitä lyststä. Tunnissa ajaa helposti 20 paalia ja hyvissä oloissa 40 paalia, tuo jo edellyttää oikeasti hyviä olosuhteita.

parrooni

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
Minä en kyllä ymmärrä miksi oljen paalauksen pitää olla halvempaa kuin rehun.
yleensä ei päästä missään tilanteessa samaan paalimäärään hehtaarilta ja se kulu on paalia
kohden aivan sama.
itse olen pitänyt aivan saman taksan kuin rehulla

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
Minä en kyllä ymmärrä miksi oljen paalauksen pitää olla halvempaa kuin rehun.
yleensä ei päästä missään tilanteessa samaan paalimäärään hehtaarilta ja se kulu on paalia
kohden aivan sama.
itse olen pitänyt aivan saman taksan kuin rehulla


Muuttuvakammioisella varsinkin, kun olkipaalit on periaatteessa ainakin paljon isompia kuin rehupaalit.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
Joo...Claas 180 variant on minulla...Ei tuoda Suomeen mutta olen ollut todella tyytyväinen, sillä paalaan ainoastaan suhteellisen kuivaa tavaraa:olkea,kuivaa heinää ja säilöheinää.Noukin on tehokas.Neljä metrisen puimurin perässä saa ajaa jopa 25km/h jos on tasainen pelto...hyvin nielee.Ja riippuu tietysti kasvustosta.

      Ajatko puimurin ylitte vai pirätkö taukoo, vai meneekö puimuri viälä kovempaa?

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 991
  • LOS KANTTURAS
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
JD ei sovellu pahnalle.Krones en tykänny sidontalaitteesta.Claassi laakerivikoja.
Ei kokemusta muista.Jos itte ottaisin kakkoskoneen pahnalle ja kuivalle heinälle,noista valitsisin claassin.

Ai mitenniin JD ei sovellu pahnoille? Kyllä minä sillä (575)olen pehkut paalannu samoin kuin rehut ja kuivatheinätkin eikä mittää onkelmia ole ollu!
AkkuPENSASLEIKKURI😬

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: mikälainen kone oljen paalaukseen?
JD ei sovellu pahnalle.Krones en tykänny sidontalaitteesta.Claassi laakerivikoja.
Ei kokemusta muista.Jos itte ottaisin kakkoskoneen pahnalle ja kuivalle heinälle,noista valitsisin claassin.

Ai mitenniin JD ei sovellu pahnoille? Kyllä minä sillä (575)olen pehkut paalannu samoin kuin rehut ja kuivatheinätkin eikä mittää onkelmia ole ollu!
Jos kunnollakuivaa ohran pahanaa,lakkaa paali pyörimästä konees.Vaikka on kammionsisällä se lisärauta.Tottakai sillä voi ja pystyy paalata pahnojaki,mutta claassi on parempi.