Uskoisin siten että mikäli esimerkiksi tuollaisen 835 hollannin saisi 3000-5000€:llä saan sillä paremman tilin kuin 80k€:n viconia vetämällä huonolla taksalla huonoissa oloissa.
Paljonko teet ensin ilmaista työtä sillä 5000e paalaimella paalatessasi olkia, että saat kannattavammaksi sillä samalla 7e hinnalla samaan aikaan kun 80ke koneen käyttöaste on 0? Ymmärrän sun ajatuksen täysin, onhan kyse myös siitä miten homma käytännössä toimii. En itsekään veis tuota Viconia pehmeille pelloille huonolla taksalla. Mutta eihän parempi tili vielä meinaa mitään, varsinkin jos sulla olis samaan aikaan säilishommia (jotka siis seis oljen keräilyn aikana).
tämän halvan olkikoneen voi antaa muidenkin käsiin, tällä aikaa voin itse tehdä säilörehua tuolla combilla. Omalla järjelläni ajatellen asia on niin että jos tuolla olkikeikalla ajaa vaikka noukkimen viconista kantoon voi pelkkä remontti maksaa yhtä paljon kuin tuo halpa olkipaalain.
Just näin...ja veturiksi riittää sataheppanen. Itellä kronen 1250 multicutti oljen/helpin paalusta varten ja veturina vaan reilu sataheppanen. Itte en viitti pilata ketjuja Fusionista helpillä. Kolaketjukone myös parempi oljilla ja pieni tehontarve/kulutus.
Kannattavuus on suhteellista, mutta krone samalla fusionin varakoneena, jos tulee joku isompi remontti ja joitain tosi huonoja lohkoja sillä voi kans ajaa.