Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tienkunnostusjyrsintää  (Luettu 10556 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Tienkunnostusjyrsintää
http://www.youtube.com/watch?v=9QoTuBeHbI8&NR=1

Liekö *irkkonen kattonu tämä kun pääty menetelmäänsä ?
Lehtijutus oli kyllä aika monta kohtaa mihinä hiukan oletin
olevan kuulijan vastuulla  ;)
Päällysteen repiminen routapiikillä ja murskaus sitte oli
aika karkeeta ajella, täs uudemmas tuubis ajettiin Meriläisellä
ehjää öljysoraa tms ja tehtiin maabetonoinnilla stabilointi...?

 ;D Vetokoneina tietenkin Variot  ;D

Viimeksi muokattu: 25.12.07 - klo:20:25 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
http://www.youtube.com/watch?v=9QoTuBeHbI8&NR=1

Liekö *irkkonen kattonu tämä kun pääty menetelmäänsä ?
Lehtijutus oli kyllä aika monta kohtaa mihinä hiukan oletin
olevan kuulijan vastuulla  ;)
Päällysteen repiminen routapiikillä ja murskaus sitte oli
aika karkeeta ajella, täs uudemmas tuubis ajettiin Meriläisellä
ehjää öljysoraa tms ja tehtiin maabetonoinnilla stabilointi...?

 ;D Vetokoneina tietenkin Variot  ;D


oiskait se tuoki mukava dynä vt,n kamerasta kahtoa miten homma käy ei tulis niskat kipeäksi ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

RockBull

  • Vieras
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
http://www.youtube.com/watch?v=9QoTuBeHbI8&NR=1

Liekö *irkkonen kattonu tämä kun pääty menetelmäänsä ?
Lehtijutus oli kyllä aika monta kohtaa mihinä hiukan oletin
olevan kuulijan vastuulla  ;)
Päällysteen repiminen routapiikillä ja murskaus sitte oli
aika karkeeta ajella, täs uudemmas tuubis ajettiin Meriläisellä
ehjää öljysoraa tms ja tehtiin maabetonoinnilla stabilointi...?

 ;D Vetokoneina tietenkin Variot  ;D


oiskait se tuoki mukava dynä vt,n kamerasta kahtoa miten homma käy ei tulis niskat kipeäksi ;)


Muistappa nyt että kopiohan se vt on,ettei se kamerakin oo suoraan ventiltä lainattua.

articla

  • Vieras
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
On kai hän ainakin kannattavuuslaskelmia hommalle tehnyt, jos tällä kaavalla menee: päiväsaavutus valmista tietä keskim. 700m pitkästi*keskim. 6m leveää=4200 m2*laskutus 2,5-3,0 eur/m2=10500-12600 eur/päivä. Oletus päivän pituudelle vaikkapa 12 tuntia, tekee 875-1050 eur/tunti. Tuo summa jaettuna Fendtille, tiehöylälle, kaivurille ja kuskeille kuluineen, näppituntuma jotta pikkusen parempaa hommaa kuin keskimäärin koneurakointi, vaikkakin Fendtin aiheuttamat (polttoaine) kulut aivan järjettömän suuret.
Massan siirrot ja rumpujen asennukset laskutetaan vielä erikseen.
Lienenkö ymmärtänyt jutut oikein? Kolme kirjoitusta aiheesta on eri lehdissä tullut vastaan.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
http://www.youtube.com/watch?v=9QoTuBeHbI8&NR=1

Liekö *irkkonen kattonu tämä kun pääty menetelmäänsä ?
Lehtijutus oli kyllä aika monta kohtaa mihinä hiukan oletin
olevan kuulijan vastuulla  ;)
Päällysteen repiminen routapiikillä ja murskaus sitte oli
aika karkeeta ajella, täs uudemmas tuubis ajettiin Meriläisellä
ehjää öljysoraa tms ja tehtiin maabetonoinnilla stabilointi...?

 ;D Vetokoneina tietenkin Variot  ;D


oiskait se tuoki mukava dynä vt,n kamerasta kahtoa miten homma käy ei tulis niskat kipeäksi ;)


Muistappa nyt että kopiohan se vt on,ettei se kamerakin oo suoraan ventiltä lainattua.
saakohan siihen fenttiin sitä kameraa ja montaa muuta ominaisuutta  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
http://www.youtube.com/watch?v=9QoTuBeHbI8&NR=1

Liekö *irkkonen kattonu tämä kun pääty menetelmäänsä ?
Lehtijutus oli kyllä aika monta kohtaa mihinä hiukan oletin
olevan kuulijan vastuulla  ;)
Päällysteen repiminen routapiikillä ja murskaus sitte oli
aika karkeeta ajella, täs uudemmas tuubis ajettiin Meriläisellä
ehjää öljysoraa tms ja tehtiin maabetonoinnilla stabilointi...?

 ;D Vetokoneina tietenkin Variot  ;D


oiskait se tuoki mukava dynä vt,n kamerasta kahtoa miten homma käy ei tulis niskat kipeäksi ;)


Muistappa nyt että kopiohan se vt on,ettei se kamerakin oo suoraan ventiltä lainattua.
kylläkait ne nyt päämerkkiin parhaat osat laittaa ja pikkumerkit sitten erikseen
dynä vt se nykyaikasin portaaton

RockBull

  • Vieras
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
http://www.youtube.com/watch?v=9QoTuBeHbI8&NR=1

Liekö *irkkonen kattonu tämä kun pääty menetelmäänsä ?
Lehtijutus oli kyllä aika monta kohtaa mihinä hiukan oletin
olevan kuulijan vastuulla  ;)
Päällysteen repiminen routapiikillä ja murskaus sitte oli
aika karkeeta ajella, täs uudemmas tuubis ajettiin Meriläisellä
ehjää öljysoraa tms ja tehtiin maabetonoinnilla stabilointi...?

 ;D Vetokoneina tietenkin Variot  ;D


oiskait se tuoki mukava dynä vt,n kamerasta kahtoa miten homma käy ei tulis niskat kipeäksi ;)


Muistappa nyt että kopiohan se vt on,ettei se kamerakin oo suoraan ventiltä lainattua.
saakohan siihen fenttiin sitä kameraa ja montaa muuta ominaisuutta  ;)

Venttiin on saanu sitä kameraa jo aika kauan ennen kuin veeteehen. Kummasti joitain muitahi saman näköisiä systeemejä löytyy veeteestä mitkä ollu ventissä jo ennemmin.. Eli insinööritaitoa ja testityötä on kyllä tar***** helevatin paljon kun naitettu perkiisseliä ja resutiisseliä ventin voimansiirtosysteemiin.
Muotoilijalla suurin suunnittelu homma,muutaman vuoden välillä muutellaan disainia kun ei muuhun kehitystyöhön sitä rahaa mene...
Mutta ei sillä,lopputulos on kuitenkin hyvä ja toimiva mitä nyt olen veeteellä ajellut. Mutta kootut teokset se vaan on.
Että sanon veeteeksi siihen asti kun osaavat verkupajassa jotain ihan itse kehittää.. ;D

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Asiaa...
Dyna VT = Halpis versio Fendtistä  ;D

Etuakselisto, moottori ja sähkölaiteet halpakamaa  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

articla

  • Vieras
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
Hei poijjaat/miehet!
Mikäs se olikaan aloittajalla aiheena tässä blokissa???
Oliko se vertailu DynaVT vs. Fendt?
Vai olenko ainut joka ei ole tajunnut jutun juurta?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ei ku...
Hei poijjaat/miehet!
Mikäs se olikaan aloittajalla aiheena tässä blokissa???
Oliko se vertailu DynaVT vs. Fendt?
Vai olenko ainut joka ei ole tajunnut jutun juurta?

Mää vaan tuota tienkunnostusta tutkin ja Lappalaine alkoo
heti inttää Dyna VT:stä...
Se alotti  ;)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Asiaa...
Dyna VT = Halpis versio Fendtistä  ;D

Etuakselisto, moottori ja sähkölaiteet halpakamaa  :o

mikä se fentin himmeli etuakseli voihan se kestää siinä ku ei keulalla kunnon moottoria vain joku pikkunen deutsi mistä vähän väliä uutta kannentiivistettä ja suutinta pukkaa, väännöt ja kulutus kaukana sisusta kv,n testin mukaan :)
sitten ne sähöt ei jarrutusvoiman säätöä ei kameraa,ei kierros säätöä poljinajolle jne...ryömii takapäin tyhjäkäynnillä vaikka suunnanvaihin eteen ,oli massikassaki näin muutama vuosi sitten  ;) ;)
entäpä se pieni hydrauliikkaöljy tilavuus? :)
nouseeko isot kärryt 800 sarjalla
onhan siinä se maailman lujin ja toimivin voimansiirto(niinku massikassaki) mikä ei fentin kehittämä muulta kuin niiltä vanhanaikasilta sähköosilta :) (massikassa omat sähöt onneksi) :)

dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Ei ku...
Hei poijjaat/miehet!
Mikäs se olikaan aloittajalla aiheena tässä blokissa???
Oliko se vertailu DynaVT vs. Fendt?
Vai olenko ainut joka ei ole tajunnut jutun juurta?

Mää vaan tuota tienkunnostusta tutkin ja Lappalaine alkoo
heti inttää Dyna VT:stä...
Se alotti  ;)
pitää aina vähä sohaista ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

pome

  • Vieras
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
heti kun vario viedään niin sanottuun raskaanpaan työhön niin päästään hetkelliseen 100l/h ja jatkuvaan 30-40l/h löpön kulutukseen ja sit katkee traktorin runko  :D näin todettiin lehdissä tirkkosen koneesta

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
http://www.youtube.com/watch?v=9QoTuBeHbI8&NR=1

Liekö *irkkonen kattonu tämä kun pääty menetelmäänsä ?
Lehtijutus oli kyllä aika monta kohtaa mihinä hiukan oletin
olevan kuulijan vastuulla  ;)
Päällysteen repiminen routapiikillä ja murskaus sitte oli
aika karkeeta ajella, täs uudemmas tuubis ajettiin Meriläisellä
ehjää öljysoraa tms ja tehtiin maabetonoinnilla stabilointi...?

 ;D Vetokoneina tietenkin Variot  ;D


oiskait se tuoki mukava dynä vt,n kamerasta kahtoa miten homma käy ei tulis niskat kipeäksi ;)


Muistappa nyt että kopiohan se vt on,ettei se kamerakin oo suoraan ventiltä lainattua.
saakohan siihen fenttiin sitä kameraa ja montaa muuta ominaisuutta  ;)

Venttiin on saanu sitä kameraa jo aika kauan ennen kuin veeteehen. Kummasti joitain muitahi saman näköisiä systeemejä löytyy veeteestä mitkä ollu ventissä jo ennemmin.. Eli insinööritaitoa ja testityötä on kyllä tar***** helevatin paljon kun naitettu perkiisseliä ja resutiisseliä ventin voimansiirtosysteemiin.
Muotoilijalla suurin suunnittelu homma,muutaman vuoden välillä muutellaan disainia kun ei muuhun kehitystyöhön sitä rahaa mene...
Mutta ei sillä,lopputulos on kuitenkin hyvä ja toimiva mitä nyt olen veeteellä ajellut. Mutta kootut teokset se vaan on.
Että sanon veeteeksi siihen asti kun osaavat verkupajassa jotain ihan itse kehittää.. ;D
mitenkäs jarrutusvoimaa ei pysty säätään variossa ja miksi se ryömii niinku vanhemmat vt,t.
vt,n teko on päästy puhtaalta pöyältä tekeen melkein joka osa moottoria ja etuakselia myöten parasta mitä rahalla saa  :)
ja ei millään pahalla kyllä se fenttiki lähes yhtä hyvä on  :)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

articla

  • Vieras
Vs: Tienkunnostusjyrsintää
No kun tää nyt meni tälle linjalle niin sanonpa minäkin jotain näistä Verkuloista.
Entiseen K-kaupan merkkiin tottuneena, siihen haalistuneen viheriään, niin ainakin minulle Verkun ergonomia on aivan p...stä. Nuppia nappia ja vipua kyllä riittää joka puolella hyttiä, ei mitään logiikkaa niitten sijoittelussa. Paljon halvan oloisia yksityiskohtia joitten kestoa käytännössä epäilen vahvasti. Tulee mieleen menneitten aikojen Italialaiset autot muoviosineen.
Näkyvyys ympäristöön todella surkia. Konepelti suuri kuin tanssilava. Lokasuojat leviällä kuin lentokoneen siivet. Näkymät kolmea metriä lähemmäksi konetta aivan olemattomat. Voin vain kuvitella jos vielä kuormain oisi peittämässä näkymiä.
Minulle riitti 5 minuutin istahtaminen esittely Verkun pukille.
Ehkä olen poikkeava yksilö.
Ja sitten luotettavuudesta, kuultua asiaa, mutta sellaisen ihmisen suusta kuultua joka työkseen tekemisissä asian kanssa: "Jos haluat ittelles PALJON ja HANKALIA korjaustöitä, niin ala Verkun huoltajaksi,
mutta opettele myös kestämään vihaisten isäntien tunnepurkaukset kun ovat laskusi saaneet".
Seuraavan kuulin entiseltä viheriän merkin myyjältä: "Jos pitäisi ittelle valita traktori, niin ei tarvisi kauaa miettiä. Valitettavasti sitä ei tällä hetkellä uutena saa". Em. henkilö myy nykyään olosuhteiden pakosta Verkua.
Olenpa kysäissyt varsin vaihtaakin "saman katon alla". Myyjä totesi: "eikai sitä huonompaan kannata, mutta jos välttämättä haluat"
Kysyin myös mielipiteitä Fendtistä. Kumpikaan em. henkilöistä ei enää ollut sitä mieltä että kone huononee ja värikään ei niin kovin paljo muutu.
Että tämmösiä kuulumisia. Toivottavasti edes joku käsitti mitä ajoin takaa.