Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jumalattoman kalliit vaihtokoneet  (Luettu 40015 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
A) Vaihtokoneesta on hyvitetty liikaa, että saadaan isäntä pysymään merkissä/vaihtamaan merkkiä, ja sen takia pitää pyytää paljon, jos joku hullu vaikka sattuis sen maksamaan.

B) Vaihtokoneesta on hyvitetty vähintäänkin kohtuullisen vähän, muttei voi yhtä konetta hinnoitella oikein, kun hinta olis pieles muihin vaihtokoneisiin verrattuna. Seurauksena on hyvä tinkivara tai helvetin hyvä voitto, jos joku niin kovan hinnan erehtyy maksamaan.

Suoran kaupan alennus 20% on jo vaihtokoneista kerran annettu sille, joka kyseisen yksilön on suoralla kaupalla ekan kerran ostanu. Siis yksinkertaistaen vaihtokoneiden kaupassa ei eleensä suoran kaupan alennuksia tunneta. Voin toki olla väärässäkin...
tethering holes to their concave windings

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Miten noissa vaihtoraktoreissa on tinkivaraa Valtralla(n.30-35k€ ) pyyntihinnoissa,jos pitää vanhan romun itellään.

Tuskin on mitään yhtenäistä. Tinkivaraa alkaa löytymään ihan eri tavalla kun kone on vuoden maannut vaihtorivistössä.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
No Nylykillä tilanne on ihan sama kun Velimattimiehilläkii. Jos saadaan pyynnistä 30k pois, ihan vaan sanomalla, ettei tuokkaan sitä 30vuotta vanhaa takatuuppariaan vaihtoon, niin kyllä siinä minusta hankkeille pääsee. Savolaasten markkinoolle vaan ne vanahat konneet sen jäläkeen...
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
IMO Perimmäinen syys järjettömiin vaihtokonehintoihin on nuo rahoitusjutut. Rahotusyhtiö kysyy vaan notta kuinka paljon,. ja jos on vakuudet kunnossa niin pankinjohtaja kysyy että piisaako varmasti?  Eli ihmisillä on lainanotto ja osamaksu-innostus aivan liian herkässä. Lainahanat kiinni ja kaupat tehdään rahalla, niin jopas alkaa hinnat muuttumaan alaspäin..   Jos jopparit meinaa jotain saada myytyäkin..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
A) Vaihtokoneesta on hyvitetty liikaa, että saadaan isäntä pysymään merkissä/vaihtamaan merkkiä, ja sen takia pitää pyytää paljon, jos joku hullu vaikka sattuis sen maksamaan.

B) Vaihtokoneesta on hyvitetty vähintäänkin kohtuullisen vähän, muttei voi yhtä konetta hinnoitella oikein, kun hinta olis pieles muihin vaihtokoneisiin verrattuna. Seurauksena on hyvä tinkivara tai helvetin hyvä voitto, jos joku niin kovan hinnan erehtyy maksamaan.

Suoran kaupan alennus 20% on jo vaihtokoneista kerran annettu sille, joka kyseisen yksilön on suoralla kaupalla ekan kerran ostanu. Siis yksinkertaistaen vaihtokoneiden kaupassa ei eleensä suoran kaupan alennuksia tunneta. Voin toki olla väärässäkin...

tämän alueen vaihtokonelaaneja seuranneena pistää silmään tuo valtran vaihtokoneiden nopea vaihtuminen eli kauppa käy, toisin kuin keskon ja agrin laaneilla. Tämä sitten taitaa ottaa aivoon vai? Keskolla ja agraarilla kun varastossa on liikettä niin koneet matkaa näemmä konekeskuksesta toiseen. Ja onhan tuolla valtran varastolla muitakin merkkejä kuin omaa että ei liene pelkkä valtumiesten ongelma, kun nekin kaupaksi käy.
No avautumisen aihe hinnoista on paikallaan, syitä lienee monia. Mutta Euroon siirtyminen ja helppo lainan saanti lienee tärkeimmät syyt, kauppa on päässyt juhlimaan euroaikana joka sektorilla.
Lienee viljelijöissäkin vauhtisokeutta ja naapurikateutta mikä ruokkii konekauppaa.
allekirjoittanut

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
A) Vaihtokoneesta on hyvitetty liikaa, että saadaan isäntä pysymään merkissä/vaihtamaan merkkiä, ja sen takia pitää pyytää paljon, jos joku hullu vaikka sattuis sen maksamaan.

B) Vaihtokoneesta on hyvitetty vähintäänkin kohtuullisen vähän, muttei voi yhtä konetta hinnoitella oikein, kun hinta olis pieles muihin vaihtokoneisiin verrattuna. Seurauksena on hyvä tinkivara tai helvetin hyvä voitto, jos joku niin kovan hinnan erehtyy maksamaan.

Suoran kaupan alennus 20% on jo vaihtokoneista kerran annettu sille, joka kyseisen yksilön on suoralla kaupalla ekan kerran ostanu. Siis yksinkertaistaen vaihtokoneiden kaupassa ei eleensä suoran kaupan alennuksia tunneta. Voin toki olla väärässäkin...

tämän alueen vaihtokonelaaneja seuranneena pistää silmään tuo valtran vaihtokoneiden nopea vaihtuminen eli kauppa käy, toisin kuin keskon ja agrin laaneilla. Tämä sitten taitaa ottaa aivoon vai? Keskolla ja agraarilla kun varastossa on liikettä niin koneet matkaa näemmä konekeskuksesta toiseen. Ja onhan tuolla valtran varastolla muitakin merkkejä kuin omaa että ei liene pelkkä valtumiesten ongelma, kun nekin kaupaksi käy.
No avautumisen aihe hinnoista on paikallaan, syitä lienee monia. Mutta Euroon siirtyminen ja helppo lainan saanti lienee tärkeimmät syyt, kauppa on päässyt juhlimaan euroaikana joka sektorilla.
Lienee viljelijöissäkin vauhtisokeutta ja naapurikateutta mikä ruokkii konekauppaa.

Entäs vaihtokonerivistön tuoreus? Katsaus vuosien 06-09 koneisiin tuottaa tuloksen, jossa K 17kpl joista 13MF, A 47 kpl joista 33JD, V 59kpl joista 51V

Eli ikäluokan koneista kullakin ketjulla enemmistö on omaa merkkiä, MF76%, JD70% ja V86%.
Mitä tämä sitten kertoo? Mikä tahansa tulkinta on varmasti yhtä oikea, mutta osittain tuo kertoo merkkiuskollisuudesta... -kin.
tethering holes to their concave windings

Movado

  • Vieras
Tilastointia
VM 99-2009   


                                     
Maastularena.     33MF/   135Valtra/ 161 JD  /51Nh*Case
agrimarket.   22MF/40Valtra/    50JD  /   36Nh*Case   
Kesko      39MF/   9Valtra/ 3JD  /   9Nh*Case   
YHT      94MF/   184Valtra/2143JD  /96Nh*Case   


Myynissä yht   588   100 %            
MF               94    16%               
Valtra               184     31,3%               
JD               214   36,4%               
Nh*Case   96   16,3%   

Tulkinta
 mf tarjonta uutena ja käytettynä samaa luokkaa
Valtra  käyttettynä saatavana vähemmän kuin uutena
JD Tarjontaa käyttynä runsaasti myyntiin verrattuna
Nh*Case tarjonta uutena ja käytettynä samaa luokkaa


         

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Tilastointia
VM 99-2009   


                                     
Maastularena.     33MF/   135Valtra/ 161 JD  /51Nh*Case
agrimarket.   22MF/40Valtra/    50JD  /   36Nh*Case   
Kesko      39MF/   9Valtra/ 3JD  /   9Nh*Case   
YHT      94MF/   184Valtra/2143JD  /96Nh*Case   


Myynissä yht   588   100 %            
MF               94    16%               
Valtra               184     31,3%               
JD               214   36,4%               
Nh*Case   96   16,3%   

Tulkinta
 mf tarjonta uutena ja käytettynä samaa luokkaa  -> Osa ajetaan loppuun ja osa kierrätetään
Valtra  käyttettynä saatavana vähemmän kuin uutena  -> Suurin osa ajetaan varmasti loppuun, siksi ostetaan pääsääntöisesti uutena, muuhun merkkiin siirtyjiä vähemmän kuin muilla merkeillä, ei sinänsä merkki hyvyydestä/huonoudesta vaan oman merkin korkea vaihtohyvitys perisyntinä jo pidemmältä aikaa (vai maksaisitko itse 10 vuotta vanhasta 9000 tuntia ajetusta 100hv valametista 200000mk?)
JD Tarjontaa käyttynä runsaasti myyntiin verrattuna -> Ei uskalleta ajaa loppuun, aktiivinen kanta muutenkin pääosin A:n myymää, aikaisempi myynti marginaalista.
Nh*Case tarjonta uutena ja käytettynä samaa luokkaa -> Osa ajetaan loppuun ja osa kierrätetään


         


Ainiin sul oliki 10 vuoden haitari... muut kommentit eri väreillä...
tethering holes to their concave windings

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Omat kokemukset lähiseudun Valtra diilereistä sellaset että varasto kiertää jopa hämmästyttävän hyvin, myös K:n ja Agrin vaihtokoneista Valtrat tuntuvat häviävän yllättävän hyvin. (aika moni ollut ylihintaisia resuja, liekkö olleet vaihtajat pääsyillään edellisistä koneistaan ?) Valtralta tuntuuvat olevan sitkeimpiä myytäviä Jontikat, MF:t ja Lamborghinit. Caset ja nyykkärit menevät yllättävän hyvin, liekö vanhaa mainetta vielä.

Syynä siihen että toisilta kauppiailta koneet lähtevät paremmin eteenpäin pidän kohtuullisen realistisia pyyntejä. Nuoremman polven myyjät vielä tuntuvat harrastavan vähemmän hinnalla vedättämistä ja suuria aleprosentteja, tätä minä pidän terveenä kehityksenä. En ole ikinä ymmärtänyt miksi esim. agritek ja agrimarket tuntuvat suosivan ylärajoille vedettyjä pyyntejä käytetyistä koneista, se karkoittaa varmasti osan ostajista.

En tiedä mikä tässä touhussa viehättää, mutta aika usein tulee itsekin mietiskeltyä noiden vaihtokoneiden tarjonta/hinnoittelujuttuja ja jopa seurailtua miten koneet tekevät kauppansa.
Paras hetki lienee kun huomaa naapurin entisen koneen siirtyneen toiselle puolen suomea saman ketjun liikkeeseen myyntiin.  ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Tilastointia
VM 99-2009   


                                     
Maastularena.     33MF/   135Valtra/ 161 JD  /51Nh*Case
agrimarket.   22MF/40Valtra/    50JD  /   36Nh*Case   
Kesko      39MF/   9Valtra/ 3JD  /   9Nh*Case   
YHT      94MF/   184Valtra/2143JD  /96Nh*Case   


Myynissä yht   588   100 %            
MF               94    16%               
Valtra               184     31,3%               
JD               214   36,4%               
Nh*Case   96   16,3%   

Tulkinta
 mf tarjonta uutena ja käytettynä samaa luokkaa
Valtra  käyttettynä saatavana vähemmän kuin uutena
JD Tarjontaa käyttynä runsaasti myyntiin verrattuna
Nh*Case tarjonta uutena ja käytettynä samaa luokkaa


         

Tuossahan näkyy selkeästi jotta massikka on vaihtunut jontikkaan 22 kertaa ja jontikka massikkaan vain 3kertaa. ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Tilastointia
VM 99-2009   


                                     
Maastularena.     33MF/   135Valtra/ 161 JD  /51Nh*Case
agrimarket.   22MF/40Valtra/    50JD  /   36Nh*Case   
Kesko      39MF/   9Valtra/ 3JD  /   9Nh*Case   
YHT      94MF/   184Valtra/2143JD  /96Nh*Case   


Myynissä yht   588   100 %            
MF               94    16%               
Valtra               184     31,3%               
JD               214   36,4%               
Nh*Case   96   16,3%   

Tulkinta
 mf tarjonta uutena ja käytettynä samaa luokkaa
Valtra  käyttettynä saatavana vähemmän kuin uutena
JD Tarjontaa käyttynä runsaasti myyntiin verrattuna
Nh*Case tarjonta uutena ja käytettynä samaa luokkaa


         

Tuossahan näkyy selkeästi jotta massikka on vaihtunut jontikkaan 22 kertaa ja jontikka massikkaan vain 3kertaa. ;D

Taitaa kertoa enempi kauppaliike uskollisuudesta kuin mistään merkkien välisestä erosta..?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Voiskohan ajatella niinkin.  Että vähän ajettu "vieras" merkki kannattaa pitää vaihdokkirivistössä kovalla hinnalla vaikka  mainoskikkana  ::) Saattaa antaa kummasti uskottavuutta omalle merkille   ;)

Poropoliisi Hurskainen

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 885
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet

Hyvin se arvo säilyy ratakiskojen pätkilläkin. Ei huonosti ollenkaan.  ;D :o :(


http://www.tyngankone.fi/vaihtokoneet.php?tid=650&knimi=Kantokoukku