Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jumalattoman kalliit vaihtokoneet  (Luettu 40091 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Törkypyynti tämmösestä maatilakaivurista... yhdeksän tuhatta euroa!

Tietääkö kukaan paljonko nämä moottorilapiot maksoivat uutena? En muuta tiiä, mutta jos on käyttöarvoa, niin näkyy olevan muutakin...huh.

http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Muut-kuormaus-ja-kaivuulaitteet-seka-lisavarusteet/Masa-Esa-maatilakaivuri-maatilakaivuri/6ec4c692-6888-4386-9c92-2afcbcec2a34.html

No jo on.. Nettikoneesta (esim) Saat omalla motilla varustetun lapion jo samaan hintaan, ja vieläpä suht hyvä n. 40? ha tilalle omaan käyttöön jossa on ek tarktori.. :o  :o  eikä tartteis ees joka kuukaus kaivaakkaan.. Ainakaan meillä .. noku 15-25ha ku on omia ja vuokria.


Niinpä. Nettikonetta selailin ja sitten Mascusta ja meinasin pudota tuolilta. Jumalaut että kehdataan sitte valittaa ku kauppa ei käy ja lanssit on toisaalla täynnänsä kallista rojua. Googletin ja löysin masinistien ketjusta hinnaksi kaivulaitteelle uutena 31200 markkaa, tuottavat kohta paremmin ku Nokian osakkeet. ;D

http://www.kuukuna.net/masinistit/12844.html
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
uusia nyt kovasti tyrkytetään. yhdellä ukolla meinasi tulla traktoriin neljän tonnin joku huolto korjaus homma. No traktori myyjä teki tarjouksen josta voi jo sanoa että ei voi kieltäytyä.  Koneesta nimittäin vaihdossa niin paljon että uudesta traktorista jäi maksettavaa  kolme tonnia.
 ;D ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
uusia nyt kovasti tyrkytetään. yhdellä ukolla meinasi tulla traktoriin neljän tonnin joku huolto korjaus homma. No traktori myyjä teki tarjouksen josta voi jo sanoa että ei voi kieltäytyä.  Koneesta nimittäin vaihdossa niin paljon että uudesta traktorista jäi maksettavaa  kolme tonnia.
 ;D ;D
Valtra vai verku?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Usein Agrilla nähnyt monta jännää vekotinta. Kallioon tyrkittyä kivitalikkoo, Heittopyörä potaattikonetta, jolla yritetty nostaa kiviä. Isäntälinjan puunajokalustoa, ajalta bamse, ja näillä on niin kova kysyntä, että semmosta kuormaimen reuhua ei olekaan mikä ei vaihdossa patuun kelpaa. Paskas ajettua äkeen romua, ja muuta priimakuntosta tavaraa, kuten hihnaton, ja piikitön kivikarhu.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Usein Agrilla nähnyt monta jännää vekotinta. Kallioon tyrkittyä kivitalikkoo, Heittopyörä potaattikonetta, jolla yritetty nostaa kiviä. Isäntälinjan puunajokalustoa, ajalta bamse, ja näillä on niin kova kysyntä, että semmosta kuormaimen reuhua ei olekaan mikä ei vaihdossa patuun kelpaa. Paskas ajettua äkeen romua, ja muuta priimakuntosta tavaraa, kuten hihnaton, ja piikitön kivikarhu.
Eniten edelleen pistää silmään Valtran hinnoittelupolitiikka. Kysymällä on saanut selvyyden vaihtareiden tähtitieteellisiin hintoihin. Vaihtokoneen hyvitys uuteen on vähän kun neloskanavan iskulause "Ihan jotain muuta".... Hyvittävät melkosen avokätisesti vanhoista risuista. Sama koskee vanhojen koneiden kauppaa. Saat tästä 50-luvun tyhjärenkaisesta belaruksesta 15000e tohon -84 vuoden 30000tuntia ajettuun 905:een. Välirahaksi jää 20000e......
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Juu 80 luvun alkupualelt welgerin sm-4 lautasniittokone makso käytettynä vuanna -90 markoissa 5000.
ny samanlainen yhtä vanha vehje maksaapi hämeenlinnan agrissa 2700euroo :o
ei tainnu uutenakaa noi paljoo maksaa..?
ite just samanlaista korjailen..osii ei sit saa(paitti terii ja teränpitimii)..jouvuin korjauttaa akselii ja hihnapyärää aikuiskoulutuskeskuksel..onneks oli halpa homma.. ;D
nykyjään on toi palveluki hyvää..kun soitin nhk-keskukseen ja siält vastas nätti naisääni..kysyin varaosii...naisääni kysy "et onks sul varaosanumeroo".
nääs jos ei satu osaluetteloo olee itellä ja varaosajamppa joutuu sit numeroo ettiskelee..se nätti naisääni yhistää 0600-alkuseen numeroon..
se taitaa varmaa olla"tuhma linja",onneks mulla oli se varaosanumero..
siäl olis ollu varmaan joku "kuuma nainen kyselemäs käheellä äänellä",ai minkäs akseli sulla oli poikki?..huhhhuh
kaikkii ne nykyjään keksiikin..
 ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Usein Agrilla nähnyt monta jännää vekotinta. Kallioon tyrkittyä kivitalikkoo, Heittopyörä potaattikonetta, jolla yritetty nostaa kiviä. Isäntälinjan puunajokalustoa, ajalta bamse, ja näillä on niin kova kysyntä, että semmosta kuormaimen reuhua ei olekaan mikä ei vaihdossa patuun kelpaa. Paskas ajettua äkeen romua, ja muuta priimakuntosta tavaraa, kuten hihnaton, ja piikitön kivikarhu.
Eniten edelleen pistää silmään Valtran hinnoittelupolitiikka. Kysymällä on saanut selvyyden vaihtareiden tähtitieteellisiin hintoihin. Vaihtokoneen hyvitys uuteen on vähän kun neloskanavan iskulause "Ihan jotain muuta".... Hyvittävät melkosen avokätisesti vanhoista risuista. Sama koskee vanhojen koneiden kauppaa. Saat tästä 50-luvun tyhjärenkaisesta belaruksesta 15000e tohon -84 vuoden 30000tuntia ajettuun 905:een. Välirahaksi jää 20000e......

Tämän saman kissan nostin jokunen aika sitten pöydälle ja sain vihaiset valtumiehet melkein kimppuuni. Eipä sikäli mulle mitään tee valtun hinnoittelu, kun heillä sen verran harvoin on rivistössään mitään mua kiinnostavaa. Ekan ja toistaiseksi ainoan kerran asioinu valtulla, kun tuli korjattua pois kuleksimasta valtun rivistöstä 8130 vajaa 5 vuotta sitten. Sittemmin ei oo näkyny mitään kiintoisaa. Vaihtohyvitys vanhasta ei ollu tähtitieteellinen, muttei ollu pyyntikään, ku ei ollu oma merkki.
tethering holes to their concave windings

Movado

  • Vieras
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Juu 80 luvun alkupualelt welgerin sm-4 lautasniittokone makso käytettynä vuanna -90 markoissa 5000.
ny samanlainen yhtä vanha vehje maksaapi hämeenlinnan agrissa 2700euroo :o
 ;D

Onkohan siihen joku syy ???

Movado

  • Vieras
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Usein Agrilla nähnyt monta jännää vekotinta. Kallioon tyrkittyä kivitalikkoo, Heittopyörä potaattikonetta, jolla yritetty nostaa kiviä. Isäntälinjan puunajokalustoa, ajalta bamse, ja näillä on niin kova kysyntä, että semmosta kuormaimen reuhua ei olekaan mikä ei vaihdossa patuun kelpaa. Paskas ajettua äkeen romua, ja muuta priimakuntosta tavaraa, kuten hihnaton, ja piikitön kivikarhu.
Eniten edelleen pistää silmään Valtran hinnoittelupolitiikka. Kysymällä on saanut selvyyden vaihtareiden tähtitieteellisiin hintoihin. Vaihtokoneen hyvitys uuteen on vähän kun neloskanavan iskulause "Ihan jotain muuta".... Hyvittävät melkosen avokätisesti vanhoista risuista. Sama koskee vanhojen koneiden kauppaa. Saat tästä 50-luvun tyhjärenkaisesta belaruksesta 15000e tohon -84 vuoden 30000tuntia ajettuun 905:een. Välirahaksi jää 20000e......

Tämän saman kissan nostin jokunen aika sitten pöydälle ja sain vihaiset valtumiehet melkein kimppuuni. Eipä sikäli mulle mitään tee valtun hinnoittelu, kun heillä sen verran harvoin on rivistössään mitään mua kiinnostavaa. Ekan ja toistaiseksi ainoan kerran asioinu valtulla, kun tuli korjattua pois kuleksimasta valtun rivistöstä 8130 vajaa 5 vuotta sitten. Sittemmin ei oo näkyny mitään kiintoisaa. Vaihtohyvitys vanhasta ei ollu tähtitieteellinen, muttei ollu pyyntikään, ku ei ollu oma merkki.

Mitä varten niistä niin paljon pyydetään  ???

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Usein Agrilla nähnyt monta jännää vekotinta. Kallioon tyrkittyä kivitalikkoo, Heittopyörä potaattikonetta, jolla yritetty nostaa kiviä. Isäntälinjan puunajokalustoa, ajalta bamse, ja näillä on niin kova kysyntä, että semmosta kuormaimen reuhua ei olekaan mikä ei vaihdossa patuun kelpaa. Paskas ajettua äkeen romua, ja muuta priimakuntosta tavaraa, kuten hihnaton, ja piikitön kivikarhu.
Eniten edelleen pistää silmään Valtran hinnoittelupolitiikka. Kysymällä on saanut selvyyden vaihtareiden tähtitieteellisiin hintoihin. Vaihtokoneen hyvitys uuteen on vähän kun neloskanavan iskulause "Ihan jotain muuta".... Hyvittävät melkosen avokätisesti vanhoista risuista. Sama koskee vanhojen koneiden kauppaa. Saat tästä 50-luvun tyhjärenkaisesta belaruksesta 15000e tohon -84 vuoden 30000tuntia ajettuun 905:een. Välirahaksi jää 20000e......

Tämän saman kissan nostin jokunen aika sitten pöydälle ja sain vihaiset valtumiehet melkein kimppuuni. Eipä sikäli mulle mitään tee valtun hinnoittelu, kun heillä sen verran harvoin on rivistössään mitään mua kiinnostavaa. Ekan ja toistaiseksi ainoan kerran asioinu valtulla, kun tuli korjattua pois kuleksimasta valtun rivistöstä 8130 vajaa 5 vuotta sitten. Sittemmin ei oo näkyny mitään kiintoisaa. Vaihtohyvitys vanhasta ei ollu tähtitieteellinen, muttei ollu pyyntikään, ku ei ollu oma merkki.

Mitä varten niistä niin paljon pyydetään  ???

Pirustako mä sitä tiän?

(Tai kyllähän mä sen jo kerran selitinkin, mutta jääköön nyt)

Eikä mun tarttekkaa, ku en kuulu kohderyhmään... Asia on vain valtumiesten ongelma.
tethering holes to their concave windings

Movado

  • Vieras
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Usein Agrilla nähnyt monta jännää vekotinta. Kallioon tyrkittyä kivitalikkoo, Heittopyörä potaattikonetta, jolla yritetty nostaa kiviä. Isäntälinjan puunajokalustoa, ajalta bamse, ja näillä on niin kova kysyntä, että semmosta kuormaimen reuhua ei olekaan mikä ei vaihdossa patuun kelpaa. Paskas ajettua äkeen romua, ja muuta priimakuntosta tavaraa, kuten hihnaton, ja piikitön kivikarhu.
Eniten edelleen pistää silmään Valtran hinnoittelupolitiikka. Kysymällä on saanut selvyyden vaihtareiden tähtitieteellisiin hintoihin. Vaihtokoneen hyvitys uuteen on vähän kun neloskanavan iskulause "Ihan jotain muuta".... Hyvittävät melkosen avokätisesti vanhoista risuista. Sama koskee vanhojen koneiden kauppaa. Saat tästä 50-luvun tyhjärenkaisesta belaruksesta 15000e tohon -84 vuoden 30000tuntia ajettuun 905:een. Välirahaksi jää 20000e......

Tämän saman kissan nostin jokunen aika sitten pöydälle ja sain vihaiset valtumiehet melkein kimppuuni. Eipä sikäli mulle mitään tee valtun hinnoittelu, kun heillä sen verran harvoin on rivistössään mitään mua kiinnostavaa. Ekan ja toistaiseksi ainoan kerran asioinu valtulla, kun tuli korjattua pois kuleksimasta valtun rivistöstä 8130 vajaa 5 vuotta sitten. Sittemmin ei oo näkyny mitään kiintoisaa. Vaihtohyvitys vanhasta ei ollu tähtitieteellinen, muttei ollu pyyntikään, ku ei ollu oma merkki.

Mitä varten niistä niin paljon pyydetään  ???

Pirustako mä sitä tiän?

(Tai kyllähän mä sen jo kerran selitinkin, mutta jääköön nyt)

Eikä mun tarttekkaa, ku en kuulu kohderyhmään... Asia on vain valtumiesten ongelma.

Ei se ole hullu joka pyytää, vaan ...  ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Usein Agrilla nähnyt monta jännää vekotinta. Kallioon tyrkittyä kivitalikkoo, Heittopyörä potaattikonetta, jolla yritetty nostaa kiviä. Isäntälinjan puunajokalustoa, ajalta bamse, ja näillä on niin kova kysyntä, että semmosta kuormaimen reuhua ei olekaan mikä ei vaihdossa patuun kelpaa. Paskas ajettua äkeen romua, ja muuta priimakuntosta tavaraa, kuten hihnaton, ja piikitön kivikarhu.
Eniten edelleen pistää silmään Valtran hinnoittelupolitiikka. Kysymällä on saanut selvyyden vaihtareiden tähtitieteellisiin hintoihin. Vaihtokoneen hyvitys uuteen on vähän kun neloskanavan iskulause "Ihan jotain muuta".... Hyvittävät melkosen avokätisesti vanhoista risuista. Sama koskee vanhojen koneiden kauppaa. Saat tästä 50-luvun tyhjärenkaisesta belaruksesta 15000e tohon -84 vuoden 30000tuntia ajettuun 905:een. Välirahaksi jää 20000e......

Tämän saman kissan nostin jokunen aika sitten pöydälle ja sain vihaiset valtumiehet melkein kimppuuni. Eipä sikäli mulle mitään tee valtun hinnoittelu, kun heillä sen verran harvoin on rivistössään mitään mua kiinnostavaa. Ekan ja toistaiseksi ainoan kerran asioinu valtulla, kun tuli korjattua pois kuleksimasta valtun rivistöstä 8130 vajaa 5 vuotta sitten. Sittemmin ei oo näkyny mitään kiintoisaa. Vaihtohyvitys vanhasta ei ollu tähtitieteellinen, muttei ollu pyyntikään, ku ei ollu oma merkki.

Mitä varten niistä niin paljon pyydetään  ???

Pirustako mä sitä tiän?

(Tai kyllähän mä sen jo kerran selitinkin, mutta jääköön nyt)

Eikä mun tarttekkaa, ku en kuulu kohderyhmään... Asia on vain valtumiesten ongelma.

Ei se ole hullu joka pyytää, vaan ...  ;D
...joka maksaa. Näinhän se on. Samalla perusteella kovia vaihtokonehyvityksiä tarjoava traktorimyyjäkin on luokiteltava kai sitten hulluksi.  :D
tethering holes to their concave windings

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Olis kanssa valtumiehiltä aikas hyvä tarjous pöydällä, tosin sellaiseen koneeseen mikä käyttööni turhan iso ja hienostunut. Mutta tarjous on kova, masserista hyvitystä enemmän mitä neljä vuotta sitten oli pyyntihinta, ja ajettu sen jälkeen renkaat loppuun ja 2700 tuntia. Se oliskin mielenkiintoista nähdä, mitä olis pyynti sitten jos kaupat syntyis....? Ei kai siitä enempää vois paljon pyytää mitä muutama vuosi sitten on uutena maksanut!

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
Semmonen näkemys tässä itelle on muodostunut, että koska nykypäivänä rahaa tyrkytetään joka tuutista, ja pankinjohtajat kyselee että piisaako? Tästä seuraa se että vanhoja konehia ostellahan sillähintaa mitä pyydetähän, kun ei oo oikee semmoosta käsitystä rahan arvosta, ja merkityksestä...  Esimerkiksi; kuka jästipää maksaa 3000€ 1-aksilaasista 5 tonnin velsoista? Siihen hintaan pitääs saada 120 hl telikärryt. Ja hyvät. Mutta turha luulla..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

gonemies

  • Vieras
Vs: Jumalattoman kalliit vaihtokoneet
>>>Valtran hinnoittelupolitiikka

Miten noissa vaihtoraktoreissa on tinkivaraa Valtralla(n.30-35k€ ) pyyntihinnoissa,jos pitää vanhan romun itellään.