En ole muunninvaihteistolla ajanut mut liekö siinä noitten traktorisovellusten yhteydessä myös hydraulinen suunnanvaihto ? Kaupungin traktorikuski joskus kehui kuormaushommissa maasta taivaaseen tuollaisen muunninvaihteistollisen 615 valmetin. Oli aika sitkeä kone, käyttö rankkaa (mm. murskeenlastausta kuution kauhalla peräpainon kanssa) ja vaihtoon mennessä oli päälle 17000 tuntia mittarissa. Siirtoajossa ei muunninvaihteisto ilman lukitusta ole oikein hyvä, kone haistaa kuormalla mäen jo kilometrin päästä.
Muunnin myös kuumenee tieajossa. Eli ei sovi kärrynvetoon, äestykseen tms. Valmeteista kun puhutaan, 1112 M:ssä (olikos siinä J jossain välissä kun on Syväsen tekemä TVH-malli?) muunnin oli vienyt tilan V.O.A.-kytkimeltä ja tapin sai pyörimään vain hampaita narskuttaen tai sammuksissa ollen (äh, en siis puhu kuljettajasta).
Muunnin itsessään on erinomainen vetokoneen kytkin (esim. isot maasturit trailereiden, hevoskärryjen yms. vetäjinä), mutta taitaa noiden traktorisovellusten muuntimet olla työmaalle suunnattuja korkeastallisia versioita, jotka etsiessään moottorin "parasta" vetoaluetta muuttavat mäkien kiipeämiset maisemien katseluksi
Muuntimen ja turbiinin erona myös se, että turbiini useimmiten toimii omana öljysäiliönään, kun taas muunnin nesteen suuremman pyörteilyn tähden tarvitsee jatkuvaa jäähdytystä, ts. ATF-öljyn kierron jäähdyttimen kautta muuntimen läpi. Vanhemmissa työkoneissa muuntimien jäähdytystä ei välttämättä ole suunniteltu pitkään siirtoajoon, nykyään kyllä on jo pyöräkuormaajissakin muuntimen lukitus.