Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pesimisrauha  (Luettu 11794 kertaa)

kärmeskytö

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: pesimisrauha
noooo, sulla kun ei olekaan mettää niin eipä tarttee moisista huolehtia.   mutta mulle nuo ilmottaa moisesta ihan joka käänteessä,  kun on kone mettään menossa,  tahi kun sälli on myös mettään menossa...    nooo eihän tää metättömiä omistajia kehä3 lla kuulu...

Nyt on taas niin sakiaa tekstiä kuin olla voi mutta eipä tuo mikään yllätys ole.Kehä kolmonen jne.Onko sulhanen saanut jo tuohon tilaan vai mistä tuollaiset sekoilut?

Mistäkähän mä maksoin 1985 kun nämä tilat ostin.Ja olenko hakannut hankintana ja myynyt pystyy naapurin mettiä vähän joka  vuosi.Ei ainakaan naapurit ole valittaneet että rajan yli olisin mennyt.Toisinpäin on kyllä käynyt mutta siitäkin selvisi rahalla ja uusilla taimilla.Homma ookoo.

Jos sä jotain oikeasti ymmärtäisit niin tietäisit että jokaiselle metsänomistajalle joka metsissä touhuaa tai myy puuta tulee ilmoitus,ei ainoastaan sulle.Kuuluu kaikkien toimijoiden käytäntöihin.

jass04

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
nooo eihän tää metättömiä omistajia kehä3 lla kuulu...
Yritin suomentaa tämän lauseen, mutta en onnistunut.

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ei uon oksan jutuista juurikaan saa selvyyttä mitä oikein on asia. ihmeellistä mokellusta epäselvää tekstiä josta ei koskaan pääse perille mitä tarkoitus on. mut kait tuo olli pesii ja munii. liekömyös hautoo munansa.

metsajussi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Joskus vaatii vähän mielikuvitusta ja/tai murrekorvaa mutta mä olen kyllä yleensä ymmärtänyt mielestäni ihan hyvin Oksan jutut,
vaikka ne eivät useimpia kielioppisääntöjä noudatakaan. Joskus joutuu vähän miettimään mutta se tekee vain hyvää etteivät aivot homehdu.

Voisi olla eri juttu jos joku harrastaisi kunnolla vaikka Rauman murretta... suomenkieli on rikas kieli :-)

https://preiveiraumald.wordpress.com

Kauan kauan sitten olin vetäjänä eräällä viljelijöiden ATK-kurssilla, en ihan kotonurkilla. Elettiin vielä DOS-aikakautta. Oli pikku pikku ylläri kun osa porukasta olikin svenskspråkig. Vaan siitäkin selvittiin.
Onneksi sentään jollain tasolla suomeakin osasivat - kuten minäkin ruotsia. Alan sanasto vaati multa vähän jatko-opintoja...
I dag installerar vi en skrivardrivrutin på datorn.

Viimeksi muokattu: 04.08.26 - klo:07:21 kirjoittanut metsajussi

Magia

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
nooo eihän tää metättömiä omistajia kehä3 lla kuulu...
Yritin suomentaa tämän lauseen, mutta en onnistunut.
Murretta.No,eihän tämä metsättömille omistajille kehä3:lla kuulu...murretta kuulevana,on todellakin vaikea kirjoittaa ymmärrettävästi.Murre on oma kieli.