tuossa vaan on yks kaveri hommissa palkattuna ropotilalla ja aina manaa kuin paljon sitoo tuo ropon hoito.. olis paljon sivuhommia raivaajana mutta keksken päivää joutuu usein poistumaan johonkin kuittaukseen.. en miä muusta tiijä.. sori siitä!
Mikäs anteeksi antojen pyytely kausi sulle on tullut. En minäkään noista mitään tiedä kummastakaan en asemasta en robosta. Ihan toisten kokemusten / juttujen perusteella kirjoittelen. Mutta joskus 20v sitten naapurukset rakensi uusia pihattoja. Toinen laittoi robon ja toinen aseman sen takia, että ympäri vuorokauden ei navetalla olla. No tuli sekin aika että sekin asema vaihtui roboon. Joitain tiloja tiedän, että niissä on molemmat ja ainakin yhdellä on parsihelvetti ja robo.
Lomittajathan nykyään näistä parhaiten tietää ja aika kynnys oli saada sijaisapuun pieneen parsinavettaan tekijää. "Mä oon viime aikoina ollut vaan robotiloilla". Pisimpiä pätkiä mulla lomittanut ihmetteli, miten alku ajatuksista huolimatta onkin selviytynyt parsilypsystä ihan hyvin. Kukaan lomittaja ei ole roboja tai työmäärää moittinut. Tosin en tiedä minkä moinen joukkio niissä on ollut töissä.