Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tunnin juna nytkähti eteenpäin  (Luettu 550 kertaa)

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9701
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Millä lailla tunnin juna hyödyttää etelän viljanviljelijää? Peltoakin ja vielä Suomen parasta peltoa jää rautatiekiskojen alle valtava määrä.

   Tuossa suunnitelmassa mainittiin että moottoritien linjaa seuraten. Moottoritielle peltoa näy kuin vasta Turun puolessa. Mutta noita kallioita riittää.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21406
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Millä lailla tunnin juna hyödyttää etelän viljanviljelijää? Peltoakin ja vielä Suomen parasta peltoa jää rautatiekiskojen alle valtava määrä.

Jokaisella isommalla isännällä näyttää olevan maansiirtoyrittäjyyttä, sinne työmaille saa moneksi vuodeksi kaivinkoneet ja kasettiautot tienaamaan leivänpäällistä pöytään ja työväkeä työllistetyksi. Suunnitellut rautatiekiskot kulkevat yllättävän monessa paikassa tunneleissa, ja esimerkiksi kun tuota parin kilometrin päässä kulkevaa linjausta tutkin siellä tiedotustilaisuudessa, niin tarkoitus on Salon lähistön arvokkailla maatalousalueilla laittaa junarata tolppien varaan, tavallaan sillaksi. Oman pellon rajasta taitaa lähin etäisyys olla 40 m. Tyttären metsäpalstalla olevan peikkovuoren alta menevät, se koko mäki on suojelualuetta, ettei orava häiriinny.

Semmoinen 3-4 miljardin ihan toisenlainen hanke on aika pimennossa ollut, ehkä koska kuuluu vihreän siirtymän kritiikin ulkopuolelle asettuviin projekteihin, ja joka näyttää olevan nopeassa tahdissa siirtymässä maansiirtotöihin, on Gasgrid - vetyverkosto, josta oli tiedotustilaisuus alkuviikosta. Siinä saakin moni länsisuomalainen isäntä pellolle aivan keskelle putkityömaan, koska linja on tarkoituksella suunniteltu pelloille, sivuun isommista maanalaisista putkistoista, sähkökaapeleista ja jopa sähkölinjoista, eikä metsään. Vaikka putken päällysaluetta "voidaan viljellä", ei turva-alueella isäntä enää saa harrastella kaivamassa sillä pikku-kobelcolla reikiä salaojien etsinnässä tai vaikka piiriojien tai täydennysojien kaivelussa. Metsässä ei puitakaan saa putken päällä kasvattaa.


Kuva: Kansallisen vetyverkon alustavat reittivaihtoehdot​

https://gasgrid.fi/kehitys/osaksi-kansallisen-vetyverkon-kehitysta/

-SS-

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10474
  • Never Trust a Hippy
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Työllistävyys on Tunnin juna -hankkeen ainoita positiivisia piirteitä, kannattavahan se ei ole. Se on moneen kertaan laskettu.

Siinä SS on oikeassa, että vetyputkiveivaus on vieläkin hullumpi hanke kuin Tunnin juna. Vaikea uskoa, että se oikeasti toteutuisi. Eihän vetyyn taida edes sähköä riittää. Suunnitellut datakeskukset ja konesalit imuroivat kaiken joutilaan  sähkön ja mahtaako edes riittää.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9666
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Kuinkakohan tunnin juna pysähtelee matkalla? Pari pysähdystä joka seisakkeella ei taida riittää työmatkaliikenteeseen. Siinä saattaa lättähattu kääntää Kirkkonummella, jos asiakkaita ei ole riittävästi.

Seuraavaksi lopparit kehittelevät Tikkurilasta tunti Tuuriin junaa.

Ovatko ne tuolla vetypuolella kertoneet, millä vety "tehdään" ja mihin sitä käytetään? Puhdas vety kun ei ole halukas pysymään samanlailla putkessa kuin vaikka metaani. Että voisiko sitä vetyä käyttää ihan paikallisesti.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72900
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
mutta jospa vinnair hankkiskin muutamia hinterpurkkeja paikallisliikennettä varten ni sais vetynkin käyttöön..

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9666
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
mutta jospa vinnair hankkiskin muutamia hinterpurkkeja paikallisliikennettä varten ni sais vetynkin käyttöön..

Juu. Hesaan. Ja jokaiselle vielä rammari mukaan.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11198
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72900
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
äläs nyt.   ohan se ihan harmiton kaveri,    -jollekin.

piapo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Voitais tehdä galluppia palstalla kuinka moni nykyään matkustaa Turun ja Hesan välillä ylipäätään ja kuinka moni junan kyydillä. Itse vaikka aika lähellä pääteasemaa asunkin, ei ole mitään tarvetta tuota väliä reissata junalla eikä muutenkaan. Eli omalta kohdaltani tuohon laitetut veroeurot menee kankkulan kaivoon. Oikeudenmukaista olisi että ne jotka rataa käyttävät sen myös maksavat.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21406
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.

En tiennyt, että Timo Harakka olisi "Koomuslainen", Tunnin Juna -projekti aloitettiin 2020 Harakan ministerisaavutuksena, ja tällaiset valtion suurprojektit ovat nimenomaan sosdem- hengen mukaisia, eli julkinen kulutus ja elvytys ja verovarojen käyttö on ideologialtaan sosialidemokraattista. Samanlainen Vihreiden, sosdemin ja vasemmistoliiton hegemonia sai aikaan Vantaan kustannuksiltaan karanneen pikaratikkaprojektin, kaikki millä saadaan yksityisautoilua rajoitetuksi, kävi näille hyvin.

-SS-

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7464
  • karkki vai keppana?
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Vetyputkeen kipinä ja saatiin äkkiä juoksuhauta halki Suomen, sekunneissa :o
pessimisti ei pety!

Perussuomalainen porvari

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9407
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.

En tiennyt, että Timo Harakka olisi "Koomuslainen", Tunnin Juna -projekti aloitettiin 2020 Harakan ministerisaavutuksena, ja tällaiset valtion suurprojektit ovat nimenomaan sosdem- hengen mukaisia, eli julkinen kulutus ja elvytys ja verovarojen käyttö on ideologialtaan sosialidemokraattista. Samanlainen Vihreiden, sosdemin ja vasemmistoliiton hegemonia sai aikaan Vantaan kustannuksiltaan karanneen pikaratikkaprojektin, kaikki millä saadaan yksityisautoilua rajoitetuksi, kävi näille hyvin.

-SS-

...aijai...

👍👍👍

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10474
  • Never Trust a Hippy
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
SS:n mukaan demarit siis suunnittelivat demariprojektia eli Tunnin junaa ja kokoomus sitten toteuttaa sen. Onko kokoomus siis demareiden työrukkanen? ;D ;D
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

voortimies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 406
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.

Valitettavasti olet tässä oikeassa useammassa kuin yhdessä kohdassa. Tai oikeastaan joka kohdassa. Niin suuri pettymys että täytyy etsiä seuraaviin vaaleihin uusi puolue jota äänestää. Johan tuota yhtä ja samaa on 40+ vuotta äänestettykin mutta tämä hallitus oli sellainen pohjanoteeraus että täytyy harkita muutosta. Kaikki ahdollinen on sössitty ja vielä ihan itse tehdyillä päätöksillä.

voortimies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 406
Vs: Tunnin juna nytkähti eteenpäin
SS:n mukaan demarit siis suunnittelivat demariprojektia eli Tunnin junaa ja kokoomus sitten toteuttaa sen. Onko kokoomus siis demareiden työrukkanen? ;D ;D

SS taitaa tässä demonstroida nykyhallituksen mukaista kokoomuksen vastuunkantoa. Kun kaikki on Marinin syytä vaikka ihan itse on kaikki sössitty. Olen niin pettynyt että ei mitään määrää. Siis nykyhallitukseen.