Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tämmöinenkin tapaus..  (Luettu 1587 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8662
  • You're a slave to money then you die
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
Jutun loppupupuolella se oleellisin asia taitaa lukea;

Hautamäki kertoo, että yrityksestä on annettu ymmärtää, että hän olisi käyttänyt traktorissaan liian isoa hakkuria.
Kärjistäen kyse on siitä, kuinka monta kertaa moottorin voi vaihdattaa toisen piikkiin ennen kuin vilkaisee itse peiliin.


 
Nothing is Something Worth Doing

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21338
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
Eschlböck Biber 92 -malli on niiden toiseksi suurin. Käyttävät saksalaisissa maissa esimerkiksi Fendt 942 - mallia, 415 hv / 1970 Nm. Mutta erillisalustalla omalla moottorilla noin 650 hv moottoria käyttävät.

Mikä S-versio tuo rikkoutunut Valtra on, vasta aivan suurimmassa mallissa on vääntömomentti 1750 Nm, ja suurin teho 425 hv. Ehkä isäntä on sen verran ryskätyyppinen, että 1050 Fendt olisi ollut tarpeen hankkia hakkurin eteen, niin survoo hakkurin palasiksi ennen kuin moottori antautuu: 500 hv, 2400 Nm

-SS-

Viimeksi muokattu: tänään kello 15:56 kirjoittanut -SS-

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4398
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
eiköhän tämä todista sen tosiseikan että valumötit ei kestä.Kun kolme moottoria on mennyt niin susiahan ne on.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21338
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
eiköhän tämä todista sen tosiseikan että valumötit ei kestä.Kun kolme moottoria on mennyt niin susiahan ne on.

No Fendt 940:ssä on 9 litran MAN-moottori ja 1050-mallissa 12,4 litran MAN-moottori. Ehkä S-sarjan valinta vain opettaisi, että ei mopolla mahdottomia. Samaa konserniahan noi massikat, valtrat ja prentit ovat.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72649
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
pitäis kait jonkinlainen raja olla tuossa mitä valun motista pyytää ulos..   ei net ihan kaikenmaaliman kestävimpiä ole ylilastuttaa...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9584
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
Jossain ohjekirjassa olisi hyvä mainita, että traktorin tehoja ei saa käyttää liikaa.

Sitten jos tuossa tapauksessa konetta on ylikellotettu, niin se on eri asia. Siinä olisi valmetilla pienen pr-tempun paikka ja linnavuorella kanssa. Pitäisi ainakin kertoa, että mistä mikäkin juttu johtuu.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7445
  • karkki vai keppana?
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
pitäis kait jonkinlainen raja olla tuossa mitä valun motista pyytää ulos..   ei net ihan kaikenmaaliman kestävimpiä ole ylilastuttaa...
Varma tieto koneen että kone ei ole vakio?
pessimisti ei pety!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21338
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
pitäis kait jonkinlainen raja olla tuossa mitä valun motista pyytää ulos..   ei net ihan kaikenmaaliman kestävimpiä ole ylilastuttaa...
Varma tieto koneen että kone ei ole vakio?

En usko, että' spekulointi kannattaa. S-Valtran mallisarjassa on eri viritysasteita 280 - 425 hv:n tehoilla ja 1400 - 1750 Nm vääntömomentilla. Saman kokoinen moottori ja runko aika pitkälti se sama 12 tonnia painava, varmasti ehkä houkuttelee tekemään 280 hv mallista 415 hv mallin, ohjelmistomuutoksilla ? Vaikka tehtaalla lienee ajateltu myös tekniikan päivitystä eri tehoilla.

Emme tietenkään tiedä, mikä malli on kyseessä, tuntuu siltä, että S-malliston laajuus on keinotekoinen, ehkä ne suurimmat viritysasteet ovat kestokyvyn rajoilla ?

-SS-

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28272
  • vastustan
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
pitäis kait jonkinlainen raja olla tuossa mitä valun motista pyytää ulos..   ei net ihan kaikenmaaliman kestävimpiä ole ylilastuttaa...
Varma tieto koneen että kone ei ole vakio?

En usko, että' spekulointi kannattaa. S-Valtran mallisarjassa on eri viritysasteita 280 - 425 hv:n tehoilla ja 1400 - 1750 Nm vääntömomentilla. Saman kokoinen moottori ja runko aika pitkälti se sama 12 tonnia painava, varmasti ehkä houkuttelee tekemään 280 hv mallista 415 hv mallin, ohjelmistomuutoksilla ? Vaikka tehtaalla lienee ajateltu myös tekniikan päivitystä eri tehoilla.

Emme tietenkään tiedä, mikä malli on kyseessä, tuntuu siltä, että S-malliston laajuus on keinotekoinen, ehkä ne suurimmat viritysasteet ovat kestokyvyn rajoilla ?

-SS-
ettei vaan tonnisarjan voortin lohkosta revitä prosentuaalisesti suurempaa minimi-maksimi tehoaluetta :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1383
Vs: Tämmöinenkin tapaus..
Eikö noissa ole joku rajoitus, ainakin jossain malleissa,  ettei voimanoton kautta saa/ole mahdollista ottaa täyttä moottorin tehoa?