Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eläinten vienti  (Luettu 46249 kertaa)

antti-x

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Eläinten vienti
mutta aika hyin on vasikka kulku pysähtynny suomessa.     olen jo kohta 2 kuuta uottannu omia  mutta olenhan vain pientuottaja,  joka kait ei ihan korkealla listoilla..     ja tuossa tuttu sanoi että mulli lähti jopa nopsemppin kuin aikoihin...  välitykseen.

Riippuu tosiaan suunnasta miten toimii. Itse ilmoitin teuraita maanantaina puolelta päivin 4 lehmää teuraaksi kiireettöminä, haettiin tiistaina klo 6 aikaan eli noin 18 tunnissa. Vielä jää aavistuksen vajaaksi 6 eurosta (alv0) teurashinta. 407kg oli painavin niin siitä tulee jo ihan komea tili.
Mitä vasikoihin tulee niin eivät nekään ehdi liikaa ikääntyä, varmaan 14 pvä keski-ikä sonneilla ja lehmillä yhteensä.

On se kyvä että vientioptiota pidätään esillä ja aitona mahdollisuutena, ei ne hinnat muuten nouse muun maailman mukana.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta aika hyin on vasikka kulku pysähtynny suomessa.     olen jo kohta 2 kuuta uottannu omia  mutta olenhan vain pientuottaja,  joka kait ei ihan korkealla listoilla..     ja tuossa tuttu sanoi että mulli lähti jopa nopsemppin kuin aikoihin...  välitykseen.

Mulli välitykseen ? Mikä tuo on ja minkä ikäinen / kokoinen ? Tai taitaa vanhemmat välitysvasikatkin kait nykyään kelvata, kun vasikoista puulaa.

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Varmasti tapahtuisi jos olisi jotain myytävää. 90% emolehmistä poikii helmi-toukokuussa, joten seuraavan kerran on mainittavia määriä välitettäviä vasikoita syyskuun jälkeen. Moni varmasti on rohkaistunut tämän syksyn jälkeen ja  järjestelee asioitaan että voi myydä

Et hintaero on vielä niin merkittävä et näin tapahtuisi?
Tietysti myynti ulkomaille on palvelu muille mut herkästi sitä rahaa seurataan ja "satunnaisella" pistehinnoittelulla on moni vientimarkkina saatu loppumaan..

Taitaa olla ja101:_n luomukaurakin matkannut kumipyörien päällä Keski-Eurooppaan ? Luomumarkkinat kun ovat pienet, niin muutamalla julkilausumavientikaupalla - vaivalloisellakin - saadaan kukkaronnyörit kotimaisillakin toimijoilla löystymään ?

-SS-

En nyt taaskaan pysy ihan ajatuksesi perässä mut eipä se kai ole tarkoituskaan.

Mut juu on niitä jyviä lähtenyt kumipyörillä sekä laivalla ulkomaille. Itse kun talkoilin viime talvena niin muut kuori kermat loppu talvesta kotimaisilta toimijoilta.. ei mennyt se kauppa itseltä jiiriin..
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆