Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sampon laakereiden omituinen voiteluväli  (Luettu 1660 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1078
Onko kukaan huomannut, että 2065 Sampon kylkeen liimatuissa voitelukuvissa on outo asia. Puintikelan ja olkikelan laakerien voiteluväli on torven puoleisella kyljellä puimuria 600tuntia  ja kelojen toisessa päässä, eli jyväelevaattorin puolella se on 50 tuntia . Joskus olen ihmetellyt asiaa, mutta rasvaan vuosittain kerran nuo ja samaan aikaan. Tosin painan vain 4-5 painallusta. Tietääkö kukaan että miksi on merkitty noin.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7399
  • karkki vai keppana?
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
Onhan se vetopää kovemmalla rasituksella.
pessimisti ei pety!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8660
  • You're a slave to money then you die
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
Sampon voiteluohje on; aina ja usein.
Nothing is Something Worth Doing

Perussuomalainen porvari

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8530
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
Sampon voiteluohje on; aina ja usein.

Eli sama ohje kuin kysymyksessä "miten paljon kannattaa välttää Sampon hankintaa."

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72062
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
onko sanpossa muuten vielä niitä rehupallosta ruristettuja laakereita?   30 sessä oli muutama ..   ja olivat tooosi kivoja..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5011
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
Samposta en tiedä mutta fiiberi- tai muovilaakerit ovat jossain paikoissa ihan hyviäkin...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21157
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
onko sanpossa muuten vielä niitä rehupallosta ruristettuja laakereita?   30 sessä oli muutama ..   ja olivat tooosi kivoja..

Tarkoitat varmaan seulaston ison pioikkiakselin semmoisia liukuholkkeja. 360 mallissa muutettiin kumilaakeriksi, joka siis hieroo sitä kumia eikä liu'u.

-SS-

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6169
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
En tiedä muusta mutta aikanaan 500:sta löydettiin nippa mitä ei ollut piirretty lainkaan voitelukaavioon. Etsittiin vinkumisen lähdettä ja lopulta löytyi siivan takaa nippa mitä ei ollut voideltu koko 15 vuoden aikana kun kone oli meillä ollut. Vinkuminen hiljeni kun painettiin siihen vaseliinia ja puitiin sillä vielä seuraavat 7 vuotta ennenkuin lähti seuraavalle omistajalle.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72062
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
olipa aikamoinen tarina...  noooo, kun ei net joka nippaa kehannu piirtää siihen kaavioon...  kun laittoivat niitä muutama minuutti myöhemmin lisää,   tarpeen mukaan.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4319
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
mää aikanaan tein silleen että laitoin  maalilla merkit puiman rasvanippakohteisiin, muisti paremmin haeskella kun kiersi prässin kanssa. huovasta nuolen mallinen pala, se tikun nokkaan ja kastoin punaiseen maaliin . sillä merkkasi kohteet niin löytyi. Joitain nippoja kun on siivojen takana piilossakin.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21157
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sampon laakereiden omituinen voiteluväli
Taitaa näissä kumitelarumpupuimureissa olla jo keskusvoitelujärjestelmä. Ei paljon rasvarässin kanssa tarvitse ähkiä ahtaisiin paikkoihin. Vanhat puimurit ovat nippoja täynnään. Löytyipä Claassistakin nippa tai kaksi lisää, kun toisen kerran plarasi eri tuntiväleille jaettua hieman sekavaa voiteluopasta.

Sampossa sentään on aika selvä jaottelu, kerran päivässä ja kerran viikossa. Vetokehälle laitan tieajon alussa ja tieajon päätteeksi, ja koko päivän puinneilla rasvaan terän pallonivelet, tyhjennystorven nipan ja muuttimen limput kevyesti useammankin kerran päivässä.

Pitkä letku, yhdenkäden prässi ja toiseen prässiin Lock'n Lube, lisäksi silppurin laakereihin Milwaukeen rässin kulmalisäke, sillä saa Sampon rasvatuksi.

-SS-