Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kestääkö ventti?  (Luettu 19885 kertaa)

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: kestääkö ventti?
juu, varsinkaa kun tuo ventti on mulle outo kapistus

tiijä siitä muuta ku uutena kallis, ja jotku kehhuu

ois tuolla ulukomailla jotaki konetta tarijolla, eikä hinta juuri kummempi
mitä täällä valametit
Määrittele kallis? Ostohinta (niillä varusteilla) korkea vai jälleenmyyntihinta (pitää arvonsa) korkea, pieni kulutus (pienet käyttökustannukset)? Kalleudenhan voi määritellä vasta (vertailukelpoisesti varustellun koneen) osto ja myyntihinnan välisellä erotuksella, sen päälle käyttöajan kustannukset ja koko hoito jaetaan tehdyillä tunneilla, niin saadaan todelliset kulut/ käyttötunti.

Minusta kun tuntuu että fentti on halvin traktori, kun laskee ja määrittelee oikein kokonaiskustannukset, listahinta kertoo vain ensimmäisen pienen osan kokonaisuudesta, joka on sijoitettu siihen traktoriin, kuluja on ainoastaan arvonalennuksena menetetty summa (+muuttuvat kulut).

esim. 716 sovitaan että se maksaa 120000 sis alv 22%,
käyttöaika 5 vuotta ja 5000h
uusi arvo 70000 eli arvon alennusta 50000€ siis. 10€/h
polttoaine: kulutti 3,5h vähemmän kuin kilpailija (http://www.fendt.fi/1093.asp) eli 17500l ja rahana (,7e/l=12250€). Eli millä muulla ajat 10€/h ja säästät 12250€? Kallis on hankala määritelmä...




lässyn lässyn... ylihintainen ja yliarvostettu rakkori, ei juuri belarusta kummempi

Sitä joutuu hl lässyttään kun ei pysty muuta osoittamaan :D,  mikä se portaaton belarus oli malliltaan, siis johon viittasit, jotta vois verrata?
ei mikään portaaton.. ihan sillä pelastuksen omalla "kovalla" askilla.
ventti on vain laatuunsa nähden aivan liian kallis, todellinen "juppi rakkori" ;D

Ei ole lähelläkään juppia, tavallinen maajussi ajelee kyllä ventillä. Laskutaidottomat ajelee muilla merkeillä. Fendt on käsitys laadusta ja pulinat pois! Köyhällä ei ole vara kuin parhaaseen.

"tuo kertoi kaiken Venteistä"

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=9556.0
laskutaidottomat ostaa ventin ja menee konkurssiin.. ;D ;D
ja pohjoiset päälle..

Konehemmo

  • Vieras
Vs: kestääkö ventti?
No joo tuolla aikasemmin tuli muistikatkos,, :-[  ;D

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: kestääkö ventti?
Tractor Power-lehden (n:o 4/2009) 180 hv traktoreiden
kulutuskisan voitti Massey-Ferguson 7495 Dyna-VT 18.7 l/h
keskikulutuksella. Kulutuskisan kakkonen oli Fendt 820 Vario
19.0 l/h keskikulutuksella.

Peltotöissä McCormick TTX190 oli kulutukseltaan ylivoimainen ykkönen
18.0 litran tuntikulutuksellaan. Pellolla Fendt 820 Vario kulutti
4 litraa (22.0 l/h) enemmän tunnissa kuin McCormick.

Massey-Fergusonin moottori oli 6.6 l Sisu.
Fendtissä ja Massikassa olivat täsmälleen samanlaiset
Saksassa valmistetut portaattomat vaihteistot ja
taka-akselit.

Eli suomalainen Sisu-moottori kuluttaa vähemmän
kuin saksalainen Deutz-moottori.

Hyvä Suomi!

Viimeksi muokattu: 14.06.09 - klo:19:58 kirjoittanut jikow

dexta super

  • Vieras
Vs: kestääkö ventti?
Tractor Power-lehden (n:o 4/2009) 180 hv traktoreiden
kulutuskisan voitti Massey-Ferguson 7495 Dyna-VT 18.7 l/h
keskikulutuksella. Kulutuskisan kakkonen oli Fendt 820 Vario
19.0 l/h keskikulutuksella.

Peltotöissä McCormick TTX190 oli kulutukseltaan ylivoimainen ykkönen
18.0 litran tuntikulutuksellaan. Pellolla Fendt 820 Vario kulutti
4 litraa (22.0 l/h) enemmän tunnissa kuin McCormick.

Massey-Fergusonin moottori oli 6.6 l Sisu.
Fendtissä ja Massikassa olivat täsmälleen samanlaiset
Saksassa valmistetut portaattomat vaihteistot ja
taka-akselit.

Eli suomalainen Sisu-moottori kuluttaa vähemmän
kuin saksalainen Deutz-moottori.

Hyvä Suomi!


Eikö mukana ollut Deutzia Deutzin moottorilla?
Jaa mutta portaattomissa taitaa olla Deutzin kohdalla tyhjä aukko tuossa teholuokassa.
TTV 620 on kaiketi parikymmentä hp pienempi ja se uusi malli TTV 630 onkin sitten yli 200 hp.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kestääkö ventti?
listahinta kertoo vain ensimmäisen pienen osan kokonaisuudesta, joka on sijoitettu siihen traktoriin,


***Tosiaankin fentissä tuo ostohinta on vasta pieni osa kokonaiskustannusta. ;D ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: kestääkö ventti?
Tractor Power-lehden (n:o 4/2009) 180 hv traktoreiden
kulutuskisan voitti Massey-Ferguson 7495 Dyna-VT 18.7 l/h
keskikulutuksella. Kulutuskisan kakkonen oli Fendt 820 Vario
19.0 l/h keskikulutuksella.

Peltotöissä McCormick TTX190 oli kulutukseltaan ylivoimainen ykkönen
18.0 litran tuntikulutuksellaan. Pellolla Fendt 820 Vario kulutti
4 litraa (22.0 l/h) enemmän tunnissa kuin McCormick.

Massey-Fergusonin moottori oli 6.6 l Sisu.
Fendtissä ja Massikassa olivat täsmälleen samanlaiset
Saksassa valmistetut portaattomat vaihteistot ja
taka-akselit.

Eli suomalainen Sisu-moottori kuluttaa vähemmän
kuin saksalainen Deutz-moottori.

Hyvä Suomi!

mites kuitenki valtraa haukutaan janoseks :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Konehemmo

  • Vieras
Vs: kestääkö ventti?
Tractor Power-lehden (n:o 4/2009) 180 hv traktoreiden
kulutuskisan voitti Massey-Ferguson 7495 Dyna-VT 18.7 l/h
keskikulutuksella. Kulutuskisan kakkonen oli Fendt 820 Vario
19.0 l/h keskikulutuksella.

Peltotöissä McCormick TTX190 oli kulutukseltaan ylivoimainen ykkönen
18.0 litran tuntikulutuksellaan. Pellolla Fendt 820 Vario kulutti
4 litraa (22.0 l/h) enemmän tunnissa kuin McCormick.

Massey-Fergusonin moottori oli 6.6 l Sisu.
Fendtissä ja Massikassa olivat täsmälleen samanlaiset
Saksassa valmistetut portaattomat vaihteistot ja
taka-akselit.

Eli suomalainen Sisu-moottori kuluttaa vähemmän
kuin saksalainen Deutz-moottori.

Hyvä Suomi!

mites kuitenki valtraa haukutaan janoseks :-\ :-\ :-\ :-\


Näin o.. Entine 655 vei liki puolet vähemmä löpöjä ja siinä oli maantieajossa hirvee vääntö.. Nyt toi 6400 hyvä että jaksaa ittesä vetää mäelle pykältämättä, kaipais kai lastun?  ???  :o

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: kestääkö ventti?
Tractor Power-lehden (n:o 4/2009) 180 hv traktoreiden
kulutuskisan voitti Massey-Ferguson 7495 Dyna-VT 18.7 l/h
keskikulutuksella. Kulutuskisan kakkonen oli Fendt 820 Vario
19.0 l/h keskikulutuksella.

Peltotöissä McCormick TTX190 oli kulutukseltaan ylivoimainen ykkönen
18.0 litran tuntikulutuksellaan. Pellolla Fendt 820 Vario kulutti
4 litraa (22.0 l/h) enemmän tunnissa kuin McCormick.

Massey-Fergusonin moottori oli 6.6 l Sisu.
Fendtissä ja Massikassa olivat täsmälleen samanlaiset
Saksassa valmistetut portaattomat vaihteistot ja
taka-akselit.

Eli suomalainen Sisu-moottori kuluttaa vähemmän
kuin saksalainen Deutz-moottori.

Hyvä Suomi!

mites kuitenki valtraa haukutaan janoseks :-\ :-\ :-\ :-\


Näin o.. Entine 655 vei liki puolet vähemmä löpöjä ja siinä oli maantieajossa hirvee vääntö.. Nyt toi 6400 hyvä että jaksaa ittesä vetää mäelle pykältämättä, kaipais kai lastun?  ???  :o
onko palovakuutus kunnossa.. ;D
ja pohjoiset päälle..

hiihaamees

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: kestääkö ventti?
Tractor Power-lehden (n:o 4/2009) 180 hv traktoreiden
kulutuskisan voitti Massey-Ferguson 7495 Dyna-VT 18.7 l/h
keskikulutuksella. Kulutuskisan kakkonen oli Fendt 820 Vario
19.0 l/h keskikulutuksella.

Peltotöissä McCormick TTX190 oli kulutukseltaan ylivoimainen ykkönen
18.0 litran tuntikulutuksellaan. Pellolla Fendt 820 Vario kulutti
4 litraa (22.0 l/h) enemmän tunnissa kuin McCormick.

Massey-Fergusonin moottori oli 6.6 l Sisu.
Fendtissä ja Massikassa olivat täsmälleen samanlaiset
Saksassa valmistetut portaattomat vaihteistot ja
taka-akselit.

Eli suomalainen Sisu-moottori kuluttaa vähemmän
kuin saksalainen Deutz-moottori.

Hyvä Suomi!


Näinkin voi käydä, mutta testaajien huolimattomuutta kuvaa hienosti ainakin verrokkikoneiden tehojen ilmoittaminen (eri standardit). Eli kulutus/kW (vertailukelpoinen) voisi näyttää hieman toisenlaiselta. Mitäköhän muuta jäi huomioimatta, moottorin kuormitusprosenttiasetukset, oliko nopeus sama?? Kyllä tractor powerin poikien kannattaisi pysyä niissä upotuskuvissa, sen verran ammattitaidottomalta tuo näytti. En väitä ettei Massikka voisi olla pienempi kulutuksinen, kuin fendt, mutta tällätavoin hutiloitu testi vaan herätti liikaa kysymysmerkkejä?