Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kestääkö ventti?  (Luettu 19882 kertaa)

hiihaamees

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: kestääkö ventti?
juu, varsinkaa kun tuo ventti on mulle outo kapistus

tiijä siitä muuta ku uutena kallis, ja jotku kehhuu

ois tuolla ulukomailla jotaki konetta tarijolla, eikä hinta juuri kummempi
mitä täällä valametit
Määrittele kallis? Ostohinta (niillä varusteilla) korkea vai jälleenmyyntihinta (pitää arvonsa) korkea, pieni kulutus (pienet käyttökustannukset)? Kalleudenhan voi määritellä vasta (vertailukelpoisesti varustellun koneen) osto ja myyntihinnan välisellä erotuksella, sen päälle käyttöajan kustannukset ja koko hoito jaetaan tehdyillä tunneilla, niin saadaan todelliset kulut/ käyttötunti.

Minusta kun tuntuu että fentti on halvin traktori, kun laskee ja määrittelee oikein kokonaiskustannukset, listahinta kertoo vain ensimmäisen pienen osan kokonaisuudesta, joka on sijoitettu siihen traktoriin, kuluja on ainoastaan arvonalennuksena menetetty summa (+muuttuvat kulut).

esim. 716 sovitaan että se maksaa 120000 sis alv 22%,
käyttöaika 5 vuotta ja 5000h
uusi arvo 70000 eli arvon alennusta 50000€ siis. 10€/h
polttoaine: kulutti 3,5h vähemmän kuin kilpailija (http://www.fendt.fi/1093.asp) eli 17500l ja rahana (,7e/l=12250€). Eli millä muulla ajat 10€/h ja säästät 12250€? Kallis on hankala määritelmä...



Viimeksi muokattu: 07.06.09 - klo:22:50 kirjoittanut hiihaamees

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: kestääkö ventti?
juu, varsinkaa kun tuo ventti on mulle outo kapistus

tiijä siitä muuta ku uutena kallis, ja jotku kehhuu

ois tuolla ulukomailla jotaki konetta tarijolla, eikä hinta juuri kummempi
mitä täällä valametit
Määrittele kallis? Ostohinta (niillä varusteilla) korkea vai jälleenmyyntihinta (pitää arvonsa) korkea, pieni kulutus (pienet käyttökustannukset)? Kalleudenhan voi määritellä vasta (vertailukelpoisesti varustellun koneen) osto ja myyntihinnan välisellä erotuksella, sen päälle käyttöajan kustannukset ja koko hoito jaetaan tehdyillä tunneilla, niin saadaan todelliset kulut/ käyttötunti.

Minusta kun tuntuu että fentti on halvin traktori, kun laskee ja määrittelee oikein kokonaiskustannukset, listahinta kertoo vain ensimmäisen pienen osan kokonaisuudesta, joka on sijoitettu siihen traktoriin, kuluja on ainoastaan arvonalennuksena menetetty summa (+muuttuvat kulut).

esim. 716 sovitaan että se maksaa 120000 sis alv 22%,
käyttöaika 5 vuotta ja 5000h
uusi arvo 70000 eli arvon alennusta 50000€ siis. 10€/h
polttoaine: kulutti 3,5h vähemmän kuin kilpailija (http://www.fendt.fi/1093.asp) eli 17500l ja rahana (,7e/l=12250€). Eli millä muulla ajat 10€/h ja säästät 12250€? Kallis on hankala määritelmä...




lässyn lässyn... ylihintainen ja yliarvostettu rakkori, ei juuri belarusta kummempi
ja pohjoiset päälle..

hiihaamees

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: kestääkö ventti?
juu, varsinkaa kun tuo ventti on mulle outo kapistus

tiijä siitä muuta ku uutena kallis, ja jotku kehhuu

ois tuolla ulukomailla jotaki konetta tarijolla, eikä hinta juuri kummempi
mitä täällä valametit
Määrittele kallis? Ostohinta (niillä varusteilla) korkea vai jälleenmyyntihinta (pitää arvonsa) korkea, pieni kulutus (pienet käyttökustannukset)? Kalleudenhan voi määritellä vasta (vertailukelpoisesti varustellun koneen) osto ja myyntihinnan välisellä erotuksella, sen päälle käyttöajan kustannukset ja koko hoito jaetaan tehdyillä tunneilla, niin saadaan todelliset kulut/ käyttötunti.

Minusta kun tuntuu että fentti on halvin traktori, kun laskee ja määrittelee oikein kokonaiskustannukset, listahinta kertoo vain ensimmäisen pienen osan kokonaisuudesta, joka on sijoitettu siihen traktoriin, kuluja on ainoastaan arvonalennuksena menetetty summa (+muuttuvat kulut).

esim. 716 sovitaan että se maksaa 120000 sis alv 22%,
käyttöaika 5 vuotta ja 5000h
uusi arvo 70000 eli arvon alennusta 50000€ siis. 10€/h
polttoaine: kulutti 3,5h vähemmän kuin kilpailija (http://www.fendt.fi/1093.asp) eli 17500l ja rahana (,7e/l=12250€). Eli millä muulla ajat 10€/h ja säästät 12250€? Kallis on hankala määritelmä...




lässyn lässyn... ylihintainen ja yliarvostettu rakkori, ei juuri belarusta kummempi

Sitä joutuu hl lässyttään kun ei pysty muuta osoittamaan :D,  mikä se portaaton belarus oli malliltaan, siis johon viittasit, jotta vois verrata?

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: kestääkö ventti?


esim. 716 sovitaan että se maksaa 120000 sis alv 22%,
käyttöaika 5 vuotta ja 5000h
uusi arvo 70000 eli arvon alennusta 50000€ siis. 10€/h
polttoaine: kulutti 3,5h vähemmän kuin kilpailija (http://www.fendt.fi/1093.asp) eli 17500l ja rahana (,7e/l=12250€). Eli millä muulla ajat 10€/h ja säästät 12250€? Kallis on hankala määritelmä...

*** Mun "Nyrkkikyllikki" makso v.2003 72000€ ja sain siitä 2008, 5000 h:n jälkeen vaihdossa 73500€. Kuis toi Fendtin arvo noin romahtaa? ;D

hiihaamees

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: kestääkö ventti?


esim. 716 sovitaan että se maksaa 120000 sis alv 22%,
käyttöaika 5 vuotta ja 5000h
uusi arvo 70000 eli arvon alennusta 50000€ siis. 10€/h
polttoaine: kulutti 3,5h vähemmän kuin kilpailija (http://www.fendt.fi/1093.asp) eli 17500l ja rahana (,7e/l=12250€). Eli millä muulla ajat 10€/h ja säästät 12250€? Kallis on hankala määritelmä...

*** Mun "Nyrkkikyllikki" makso v.2003 72000€ ja sain siitä 2008, 5000 h:n jälkeen vaihdossa 73500€. Kuis toi Fendtin arvo noin romahtaa? ;D

Niin puhuin arvosta en hyvityshinnasta ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: kestääkö ventti?
juu, varsinkaa kun tuo ventti on mulle outo kapistus

tiijä siitä muuta ku uutena kallis, ja jotku kehhuu

ois tuolla ulukomailla jotaki konetta tarijolla, eikä hinta juuri kummempi
mitä täällä valametit
Määrittele kallis? Ostohinta (niillä varusteilla) korkea vai jälleenmyyntihinta (pitää arvonsa) korkea, pieni kulutus (pienet käyttökustannukset)? Kalleudenhan voi määritellä vasta (vertailukelpoisesti varustellun koneen) osto ja myyntihinnan välisellä erotuksella, sen päälle käyttöajan kustannukset ja koko hoito jaetaan tehdyillä tunneilla, niin saadaan todelliset kulut/ käyttötunti.

Minusta kun tuntuu että fentti on halvin traktori, kun laskee ja määrittelee oikein kokonaiskustannukset, listahinta kertoo vain ensimmäisen pienen osan kokonaisuudesta, joka on sijoitettu siihen traktoriin, kuluja on ainoastaan arvonalennuksena menetetty summa (+muuttuvat kulut).

esim. 716 sovitaan että se maksaa 120000 sis alv 22%,
käyttöaika 5 vuotta ja 5000h
uusi arvo 70000 eli arvon alennusta 50000€ siis. 10€/h
polttoaine: kulutti 3,5h vähemmän kuin kilpailija (http://www.fendt.fi/1093.asp) eli 17500l ja rahana (,7e/l=12250€). Eli millä muulla ajat 10€/h ja säästät 12250€? Kallis on hankala määritelmä...




ihmeellistä on matematiikka ja suhteellisuudentaju, en onneks osaa laskia nuin monimutkasesti=VALTRA
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: kestääkö ventti?
juu, varsinkaa kun tuo ventti on mulle outo kapistus

tiijä siitä muuta ku uutena kallis, ja jotku kehhuu

ois tuolla ulukomailla jotaki konetta tarijolla, eikä hinta juuri kummempi
mitä täällä valametit
Määrittele kallis? Ostohinta (niillä varusteilla) korkea vai jälleenmyyntihinta (pitää arvonsa) korkea, pieni kulutus (pienet käyttökustannukset)? Kalleudenhan voi määritellä vasta (vertailukelpoisesti varustellun koneen) osto ja myyntihinnan välisellä erotuksella, sen päälle käyttöajan kustannukset ja koko hoito jaetaan tehdyillä tunneilla, niin saadaan todelliset kulut/ käyttötunti.

Minusta kun tuntuu että fentti on halvin traktori, kun laskee ja määrittelee oikein kokonaiskustannukset, listahinta kertoo vain ensimmäisen pienen osan kokonaisuudesta, joka on sijoitettu siihen traktoriin, kuluja on ainoastaan arvonalennuksena menetetty summa (+muuttuvat kulut).

esim. 716 sovitaan että se maksaa 120000 sis alv 22%,
käyttöaika 5 vuotta ja 5000h
uusi arvo 70000 eli arvon alennusta 50000€ siis. 10€/h
polttoaine: kulutti 3,5h vähemmän kuin kilpailija (http://www.fendt.fi/1093.asp) eli 17500l ja rahana (,7e/l=12250€). Eli millä muulla ajat 10€/h ja säästät 12250€? Kallis on hankala määritelmä...





Fendtin sivuilla olevalla laskurilla perushinta 716:lle 132keur plus alvi=161 keeu. Fendtin kilpailija Valtra versu T162(samt tehot) lähtöhinta 93 keur sis alv. Siihen vähän varusteita että lähellä fendtiä=100 keur. hintaeroa 60keur, tuon kokoisen lainan maksuun menee 4% korolla 2400 eur. Eli se oletettu(huom oletettu) 3,5 l/h polttoaineen säästö sulaa koron maksuun. Ja jos ei onnistukkaan omilla ajotavoillaan tuota kulutuseroa tekemään tai jos jää tunnit tuosta 1000 h/v niin mitäs sitten tapahtuukaan?

Perusteluita hankinnoilleen voi jokainen keksiä ja perustella... Siinä olet oikeassa että todellinen kustannus muodostuu ei niinkään hankintahinnasta vaan arvonalenemasta, mutta lainakustannuksetkin äkkiä unohdetaan ja kyllä se on edelleen monen kohdalla iso paukku sitoa pääomaa 160 keur traktoriin.
 

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: kestääkö ventti?
Minkä maan rahayksikkö on keur ja mikä on vaihtokursssi?

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: kestääkö ventti?
Minkä maan rahayksikkö on keur ja mikä on vaihtokursssi?

1 keur=1000 eur vähän niinkuin 1kg=1000 g

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: kestääkö ventti?
Voi vattu. Onhan sankareilla taas verrokit. Valtu vs. Ventti

Miksette samalla pähkinöi miksi joku ajaa sata aa tatsunilla ja joku toinen sijoitta roponsa johonkin juppiluokan kulkineeseen.
Eihän niitä voi verrata järkevästi.

Minäkin olen valtramiehenä sen vaan hyväksynyt että se prkle on vaan niin juoppo ja peräöljyt vaihdetaan joskus yläkautta rattaiden kera tai etuakseli kiinnitetään siihen joustolevyyn aina kun se irtoaa tai muuten vaihdetaan se akseli uuteen ja pidetään tuulilaseja varastossa, jos sattuupi hajoamaan unohtamatta niitä sähkösysteemejä, joista kukaan ei tiedä mikä se nyt sattuu missäkin vuosimallissa olemaan.

Näitä sitten verrataan traktoreihin.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: kestääkö ventti?
Voi vattu. Onhan sankareilla taas verrokit. Valtu vs. Ventti

Miksette samalla pähkinöi miksi joku ajaa sata aa tatsunilla ja joku toinen sijoitta roponsa johonkin juppiluokan kulkineeseen.
Eihän niitä voi verrata järkevästi.

Minäkin olen valtramiehenä sen vaan hyväksynyt että se prkle on vaan niin juoppo ja peräöljyt vaihdetaan joskus yläkautta rattaiden kera tai etuakseli kiinnitetään siihen joustolevyyn aina kun se irtoaa tai muuten vaihdetaan se akseli uuteen ja pidetään tuulilaseja varastossa, jos sattuupi hajoamaan unohtamatta niitä sähkösysteemejä, joista kukaan ei tiedä mikä se nyt sattuu missäkin vuosimallissa olemaan.

Näitä sitten verrataan traktoreihin.
meinaakkos että puolet viljelijöistä on valinnu väärin traktorinsa ja nevamiehistä yli 70 % ;D ;D ;D ;D. noita maanantaikappaleita tuloo joka merkiltä, fentilltäkkii >:( >:( >:( >:(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: kestääkö ventti?
Voi vattu. Onhan sankareilla taas verrokit. Valtu vs. Ventti

Miksette samalla pähkinöi miksi joku ajaa sata aa tatsunilla ja joku toinen sijoitta roponsa johonkin juppiluokan kulkineeseen.
Eihän niitä voi verrata järkevästi.

Minäkin olen valtramiehenä sen vaan hyväksynyt että se prkle on vaan niin juoppo ja peräöljyt vaihdetaan joskus yläkautta rattaiden kera tai etuakseli kiinnitetään siihen joustolevyyn aina kun se irtoaa tai muuten vaihdetaan se akseli uuteen ja pidetään tuulilaseja varastossa, jos sattuupi hajoamaan unohtamatta niitä sähkösysteemejä, joista kukaan ei tiedä mikä se nyt sattuu missäkin vuosimallissa olemaan.

Näitä sitten verrataan traktoreihin.

Niin kyllähän hinta on sen verran kova että pakkohan sen on olla ylivoimainen. Muuten voi tulla yöllä suru puseroon, vai ??? ???

Ihan mielenkiinnosta kysyn, löytyykö fendtistä sellaisia teknisiä ominaisuuksia mitä ei kilpailijoilta saisi viimeistään versussa? Siis jos unohdetaan nämä omat mielipiteet ja perstuntumat vaan luetellaan silkat faktat

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: kestääkö ventti?
Fendt asiakaskirje 10/2008: 716 tarjoushintaan 119´900€ ovh 136´550€ sis. ALV
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: kestääkö ventti?
Fendt asiakaskirje 10/2008: 716 tarjoushintaan 119´900€ ovh 136´550€ sis. ALV

Suorankaupan hinta ja vieläkö lienee voimassa? Tarjouksia on kyllä muillakin merkeillä...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: kestääkö ventti?
Voi vattu. Onhan sankareilla taas verrokit. Valtu vs. Ventti

Miksette samalla pähkinöi miksi joku ajaa sata aa tatsunilla ja joku toinen sijoitta roponsa johonkin juppiluokan kulkineeseen.
Eihän niitä voi verrata järkevästi.

Minäkin olen valtramiehenä sen vaan hyväksynyt että se prkle on vaan niin juoppo ja peräöljyt vaihdetaan joskus yläkautta rattaiden kera tai etuakseli kiinnitetään siihen joustolevyyn aina kun se irtoaa tai muuten vaihdetaan se akseli uuteen ja pidetään tuulilaseja varastossa, jos sattuupi hajoamaan unohtamatta niitä sähkösysteemejä, joista kukaan ei tiedä mikä se nyt sattuu missäkin vuosimallissa olemaan.

Näitä sitten verrataan traktoreihin.

Niin kyllähän hinta on sen verran kova että pakkohan sen on olla ylivoimainen. Muuten voi tulla yöllä suru puseroon, vai ??? ???

Ihan mielenkiinnosta kysyn, löytyykö fendtistä sellaisia teknisiä ominaisuuksia mitä ei kilpailijoilta saisi viimeistään versussa? Siis jos unohdetaan nämä omat mielipiteet ja perstuntumat vaan luetellaan silkat faktat

Tottakai kaikilla merkeillä on "ominaisuutensa" ja nykyisin osittain jopa hyvinkin lähellä toisiaan, mutta se ominaisuuksien toteutus ja niiden toimivuus onkin sitten jo oma taiteenlajinsa.

Sitä tarkoitin tuolla vertauksella sata aa jne...
On siis olemassa autoja ja sitten on autoja ::)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...