Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kenraali moottorin 'konkurssi'  (Luettu 6328 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...

Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.

Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.

Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......

No suosiellä vetelä täällä. Jos USA:SSA päästettäisiin oikeasti autoyhtiöt konkursiin, niin 5 miljoonaa ihmistä menettäisi heti työpaikat ja lukemattomat nykyiset ja tulevat eläkelläiset eläkkeensä. Sehän se olisi vasta isompi ja pahempi markkinahäiriö.

Minun käsittäkseni GM ja Crysleri joutuvat maksamaan jokaisen valtiolta saadun Dollarin takaisin, ennenkuin valtio luopuu täysin omistuksistaan. Ei niin kuin suomessa että valtiolla on pankeille piikki auki jota ei tarvii koskaan kuitata.

---niin,on ihan totta että tällä vältetään paljon työttömyyttä ja kärsimystä ainakin hetkeksi
---ei toi takaisinmaksu USAssakaan varmaa ole,ainakin maajusseille annettiin anteeksi lainoja joita annettiin kun viljan hinta oli kauhean alhaalla.

---peruskysymys on kuitenkin se,että onko koko autoteollisuuden tuotannonala Usassa kestämättömällä pohjalla teknistaloudellisesti,eli joutaisiko se romukoppaan?
---rupeisivat tekemään vaikka tuulimyllyjä,kuuntelin juuri Texasilaisen ylistystä siitä kuinka tulee tollareita tuulipuistosta kun tuulee...
Saisivat kyllä ruveta autojen sijaan tekemään jotain muuta. Joku viikko sitten mainittiin jossain ajankohtaisohjelmassa palkkatasosta, tuolla suurimmat tuntikustannukset työstä kokoonpanossa nousevat yli kuudenkymmenen euron ja tuottavuus on silti vajaata. Vinosilimä tekee huolellista työtä vauhdilla viikon samalla rahalla...

Se auton teko on niille tällä hetkellä sivubisnes, pääbisnes on eläkevakuutukset.

Tosin velkajärjestelyssä taitaa jenkeissä mennäkkin työntekiän eläkkeet.
Aikoinaan yksi lentokone yhtiö pääsi tähän samaan velkajärjestelyyn jenkeissä ja kaikilta työntekiöiltä meni kerralla eläkkeet. Yksikin lento emäntä oli vähän katkera. Sanoi että saa 150€ kuussa eläkettä kun on 70 vuotiaaksi ensin juossut konetta edestakaisin.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...

Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.

Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.

Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......

No suosiellä vetelä täällä. Jos USA:SSA päästettäisiin oikeasti autoyhtiöt konkursiin, niin 5 miljoonaa ihmistä menettäisi heti työpaikat ja lukemattomat nykyiset ja tulevat eläkelläiset eläkkeensä. Sehän se olisi vasta isompi ja pahempi markkinahäiriö.

Minun käsittäkseni GM ja Crysleri joutuvat maksamaan jokaisen valtiolta saadun Dollarin takaisin, ennenkuin valtio luopuu täysin omistuksistaan. Ei niin kuin suomessa että valtiolla on pankeille piikki auki jota ei tarvii koskaan kuitata.

---niin,on ihan totta että tällä vältetään paljon työttömyyttä ja kärsimystä ainakin hetkeksi
---ei toi takaisinmaksu USAssakaan varmaa ole,ainakin maajusseille annettiin anteeksi lainoja joita annettiin kun viljan hinta oli kauhean alhaalla.

---peruskysymys on kuitenkin se,että onko koko autoteollisuuden tuotannonala Usassa kestämättömällä pohjalla teknistaloudellisesti,eli joutaisiko se romukoppaan?
---rupeisivat tekemään vaikka tuulimyllyjä,kuuntelin juuri Texasilaisen ylistystä siitä kuinka tulee tollareita tuulipuistosta kun tuulee...
Saisivat kyllä ruveta autojen sijaan tekemään jotain muuta. Joku viikko sitten mainittiin jossain ajankohtaisohjelmassa palkkatasosta, tuolla suurimmat tuntikustannukset työstä kokoonpanossa nousevat yli kuudenkymmenen euron ja tuottavuus on silti vajaata. Vinosilimä tekee huolellista työtä vauhdilla viikon samalla rahalla...

Ei kaikki autotehtaat jenkeissäkään ole tappiollisia, GM:n tapauksessa kannattavat tehtaat jää uuden yhtiön selkärangaksi ja kannattamattomat myydään pois tai suljetaan.

mah

  • Vieras
Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'
Taitaa autojen teko olla tappiollista kohta kaikilla muilla paitsi korealaisilla ja kiinalaisilla....

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'


Ei kaikki autotehtaat jenkeissäkään ole tappiollisia, GM:n tapauksessa kannattavat tehtaat jää uuden yhtiön selkärangaksi ja kannattamattomat myydään pois tai suljetaan.


--niinpä,tästä seuraakin kysymys jääkö jäljelle tähän saakka kannattaneita yksiköitä joista osa tekee kuitenkin tuotteita joiden elinkaari on lopuillaan?.Käsittääkseni GM Usalla on erittäin vähän malleja jotka ovat nousevien polttoainehintojen ja muuttuvan maailmantalouden kynsissä menestyviä.Voihan niiden tuotanto olla nyt kannattavaa,mutta onko ostajia muutaman vuoden päästä?

--yleisesti ottaen jenkeillä voi olla sopeutumisen mestareinakin vaikeaa tulevaisuudessa.Koko infra on rakennettu V8n varaan ja maailma muuttuu...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kenraali moottorin 'konkurssi'


Ei kaikki autotehtaat jenkeissäkään ole tappiollisia, GM:n tapauksessa kannattavat tehtaat jää uuden yhtiön selkärangaksi ja kannattamattomat myydään pois tai suljetaan.


--niinpä,tästä seuraakin kysymys jääkö jäljelle tähän saakka kannattaneita yksiköitä joista osa tekee kuitenkin tuotteita joiden elinkaari on lopuillaan?.Käsittääkseni GM Usalla on erittäin vähän malleja jotka ovat nousevien polttoainehintojen ja muuttuvan maailmantalouden kynsissä menestyviä.Voihan niiden tuotanto olla nyt kannattavaa,mutta onko ostajia muutaman vuoden päästä?

--yleisesti ottaen jenkeillä voi olla sopeutumisen mestareinakin vaikeaa tulevaisuudessa.Koko infra on rakennettu V8n varaan ja maailma muuttuu...

En sanoisi noinkaan, juttu on vähän samanlainen kuin Suomalainen paperiteollisuus, kaikki huomio on kiinittynyt tappiota tuottavaan sellu ja sanomalehtipaperibisneksen, eikä kukaan huoma sitä, että pehmopaperi ja kartonkipuoli on tuottanut muutamien erikoispaperien lailla kokoajan tulosta, eikä niillä ole ollut mitään ongelmia.

Jenkit saneeraa kyllä yhtiönsä tuloskuntoaan varsin nopeasti, velat siivotaan veronmaksajien piikkiin ja mylly alka jauhaa taas voittoja ....

Aulis Anttila

  • Vieras
Tappiot...
Taitaa autojen teko olla tappiollista kohta kaikilla muilla paitsi korealaisilla ja kiinalaisilla....

On se tappiollista sielläkin... siellä on vaan eri kustannuslaskenta - ja tilintarkastajat  :P :P :P

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Tappiot...
Taitaa autojen teko olla tappiollista kohta kaikilla muilla paitsi korealaisilla ja kiinalaisilla....

On se tappiollista sielläkin... siellä on vaan eri kustannuslaskenta - ja tilintarkastajat  :P :P :P

--nythän ainakin Cryslerillä on auvoisa AHuuhaatulevaisuus 60% omistuksesta amaatiliittoutumalla ;D

Aulis Anttila

  • Vieras
Omistajat...
Taitaa autojen teko olla tappiollista kohta kaikilla muilla paitsi korealaisilla ja kiinalaisilla....

On se tappiollista sielläkin... siellä on vaan eri kustannuslaskenta - ja tilintarkastajat  :P :P :P

--nythän ainakin Cryslerillä on auvoisa AHuuhaatulevaisuus 60% omistuksesta amaatiliittoutumalla ;D

Onneksi ei sentään maanviljelijöillä... eikä pohjalaisilla  :P :P :P ;D ;D ;D