Ei kaikki autotehtaat jenkeissäkään ole tappiollisia, GM:n tapauksessa kannattavat tehtaat jää uuden yhtiön selkärangaksi ja kannattamattomat myydään pois tai suljetaan.
--niinpä,tästä seuraakin kysymys jääkö jäljelle tähän saakka kannattaneita yksiköitä joista osa tekee kuitenkin tuotteita joiden elinkaari on lopuillaan?.Käsittääkseni GM Usalla on erittäin vähän malleja jotka ovat nousevien polttoainehintojen ja muuttuvan maailmantalouden kynsissä menestyviä.Voihan niiden tuotanto olla nyt kannattavaa,mutta onko ostajia muutaman vuoden päästä?
--yleisesti ottaen jenkeillä voi olla sopeutumisen mestareinakin vaikeaa tulevaisuudessa.Koko infra on rakennettu V8n varaan ja maailma muuttuu...
En sanoisi noinkaan, juttu on vähän samanlainen kuin Suomalainen paperiteollisuus, kaikki huomio on kiinittynyt tappiota tuottavaan sellu ja sanomalehtipaperibisneksen, eikä kukaan huoma sitä, että pehmopaperi ja kartonkipuoli on tuottanut muutamien erikoispaperien lailla kokoajan tulosta, eikä niillä ole ollut mitään ongelmia.
Jenkit saneeraa kyllä yhtiönsä tuloskuntoaan varsin nopeasti, velat siivotaan veronmaksajien piikkiin ja mylly alka jauhaa taas voittoja ....