Oli nyt niin tai näin,kuitenkin GMn jäänteet pelastetaan valtion tuella.Markkinataloudessa ei käsittääkseni niin pitäisi käydä,tuo menettelyhän on markkinahäiriö...
Toinen yhtiö eli Crysleri pelastetaan taas ammattiliittojen,elävakuutusyhtiöiden(60%)+Fiatin ym.avulla.
Opel taas Saksan valtion+muiden avulla.
Nyt sitten Saksassa 1000 yhtiötä odottaa vaalien alla valtiota apuun......
No suosiellä vetelä täällä. Jos USA:SSA päästettäisiin oikeasti autoyhtiöt konkursiin, niin 5 miljoonaa ihmistä menettäisi heti työpaikat ja lukemattomat nykyiset ja tulevat eläkelläiset eläkkeensä. Sehän se olisi vasta isompi ja pahempi markkinahäiriö.
Minun käsittäkseni GM ja Crysleri joutuvat maksamaan jokaisen valtiolta saadun Dollarin takaisin, ennenkuin valtio luopuu täysin omistuksistaan. Ei niin kuin suomessa että valtiolla on pankeille piikki auki jota ei tarvii koskaan kuitata.
---niin,on ihan totta että tällä vältetään paljon työttömyyttä ja kärsimystä ainakin hetkeksi
---ei toi takaisinmaksu USAssakaan varmaa ole,ainakin maajusseille annettiin anteeksi lainoja joita annettiin kun viljan hinta oli kauhean alhaalla.
---peruskysymys on kuitenkin se,että onko koko autoteollisuuden tuotannonala Usassa kestämättömällä pohjalla teknistaloudellisesti,eli joutaisiko se romukoppaan?
---rupeisivat tekemään vaikka tuulimyllyjä,kuuntelin juuri Texasilaisen ylistystä siitä kuinka tulee tollareita tuulipuistosta kun tuulee...