Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kasvukausi 2025  (Luettu 102370 kertaa)

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kasvukausi 2025
Tietääkseni kirjaimellisesti pysyviä tukia lienevät lähinnä vain säätökaivotuet.

Kaikki muut tuet ovat enemmän tai vähemmän väliaikaisia, parhaimmillaan vain osan kulloistakin tukikautta.

-SS-

Talepan

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Älä puhu p@skaa.

C-alueen kansalliset tuet on ns pysyvät kun taas ab- alueella ne ovat olleet siirtymäkauden tukia vuodesta 1995 joihin on saatva EU:lta lupa aina noin 5 vuoden välein.

Niin milloin maan sisäinen "tuloero" aletaan tasaamaan? Voi varautua että siihen menee vastaava aika.......

Filosofi

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Metkan näköisiä kaksitahoisia ohria näkyy: niskat nurin, vaikka vielä ihan vihreää. Jokin uutuuslajikkeitten ominaisuus?
Aina ei voi onnistua.

Perussuomalainen porvari

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Metkan näköisiä kaksitahoisia ohria näkyy: niskat nurin, vaikka vielä ihan vihreää. Jokin uutuuslajikkeitten ominaisuus?

Ei, vaan isot, pulleat ja runsaslukuiset jyvät vaan siellä painavat niin, että korressa niskat nurin. Näin uskon. Nimittäin mulla sama " ongelma"...lajike Arild .

Olen pitkälti samaa mieltä SS: n kanssa siitä, että taannoiset kuivat vuodet aiheuttivat sen, että maaperään jäi extravoimaa reserviin tällaista vuotta varten, jolloin vettä tullut runsaammin ja kasvit pystyvät käyttämään maassa olevan reservin hyväkseen.

Mulle tulossa kenties kaikkien aikojen kovin viljasato koskaan, jos vaan rajut ukkosekuurot pysyvät poissa alueelta eivätkä laoonnuta tiheää kasvustoa enempää .

Viljelyssä Arild-ohraa ja Ceylon- syysvehnää, sijainnit Varsinais-Suomessa sekä eteläisessä Satakunnassa , joka vaimon synnyinkodin  maatilan osoite.