Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ympäristö- ja ilmastosuunnitelma  (Luettu 29661 kertaa)

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Ympäristö- ja ilmastosuunnitelma
Ja varmasti myös voi viedä maataloustoimistoon.

Magia

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Helppo tehdä, vielä helpompi olisi . jos vois vääntää Vipu sivujen kautta suoraan eteenpäin .
ProAgrialta ostettu pohja tähän ohjelmaan,sen takia tämä on käyttäjäystävällisempi kuin yleensä pilikunnaintivirastonohjelmat.Täällä ottavat mieluusti vastaan tämän sp-nä maataloustoimistoon,kuittaus tulee lähetetystä.

iiro v

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Jokos tehty?

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jokos tehty?

On tehty. Ei tullut kuittausta maataloustoimistosta kuten yllä kerrottiin. Kyselin perään ja sitten kuitattiin että lainkirjain on täytetty riittävästi. Luultavasti näkyy vipupalvelussa, en oo vielä kattonut, kun ei oo ollu sinne asiaa.

Rakkine

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Moon oikees, soot vääräs.
Jossain oli että tulevaisuudessa sitä suunnitelmaa pitää alkaa oikeasti noudattamaan. Sitä mä olisinkin pulassa, koska annoin mielikuvituksen lentää suunnitelmaa laatiessani.

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Jossain oli että tulevaisuudessa sitä suunnitelmaa pitää alkaa oikeasti noudattamaan. Sitä mä olisinkin pulassa, koska annoin mielikuvituksen lentää suunnitelmaa laatiessani.
Mäkin joskus talvella täyttelin kieliposkessa sitä suunnitelmaa mut homma jäi kesken. Sit järki tuli tässä välissä päähän ja aloin miettimään et mitäs jos tulevaisuudessa alkavat vaatia et pitää alkaa toteuttamaan. Ajattelinkin sit et taidan laittaa vain mahdollisimman vähän ns. Rimaa hipomalla et tulee lain kirjan täytettyä.

Mistäs tieto on peräsin et näin olisi?
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Agronautti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Juu, ei kannata kovin viherhippeilyksi vetää suunnitelman tekoa,  kun voi tulla vielä toteuttaminen vastaan...

Tää viheraatteelle tuoksahtava  yhteisö on jo vaatimassa tulosperusteisuutta tukiin :o... omia lähtökohtia korostaen... ::)

MT Yliö: EU:n maatalousrahoitusta on suunnattava maatalouden uudistamiseen

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Oatly on kertonut lehdessä, että eivät voi käyttää kauramaidoissaan suomalaista kauraa, koska suomalaisella kauralla on niin paljon suurempi ilmastopäästö kuin vaikkapa kanadalaisella kauralla.

Eli ulkomaalaiset ovat niin paljon parempia räikeästi valehtelemaan tuotantonsa dokumentaatiota, kohta ns. päästökerrointodistus on vähän sama kuin kiinalaisten muovirihkamansa liimaama CE- merkki, eli "China Export"

-SS-

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mäkin joskus talvella täyttelin kieliposkessa sitä suunnitelmaa mut homma jäi kesken. Sit järki tuli tässä välissä päähän ja aloin miettimään et mitäs jos tulevaisuudessa alkavat vaatia et pitää alkaa toteuttamaan. Ajattelinkin sit et taidan laittaa vain mahdollisimman vähän ns. Rimaa hipomalla et tulee lain kirjan täytettyä.

Mistäs tieto on peräsin et näin olisi?

Kyllä mun ilmastoteot oli luokkaa ... lannan levitys, nurmen viljely ja talviaikainen kasvipeite. Toki tuotakin on vaikea noudattaa jos ei paskaa enää omasta navetasta tuu. Kun ei kerran kuittausta kuulunut, niin pakko mun oli kysyä että täyttikö sen laatiminen ehdot ja kuulemma näin oli.

hummeri5

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Aattelin täyttää, katoin ohjeita niin pitääkö joka kasvulohkolle jotain rastittaa vai riittääkö vaikka 5 rastia 100 lohkolle. Nim tyhmiä kysymyksiä.. Etukäteen😆😆

klapikasa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mäkin jätin sen kesken eilen, otin kaljaa, en mäkään keksimällä keksi jka lohkolle vesistöjä jne tai perinne piennar reunoja yms, vaikka voiskin. Ja vahvuus jos omistaa niittokoneen.......

klapikasa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jotenkin tommonen täh? kun piti läettää, tulosta nappi joo, ja miten pdf vipuun, selasin vipuu. häh?
Soitin kaverille, lähetin sen sihteerille, ei pariin päivään vastausta.

Rakkine

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Moon oikees, soot vääräs.
Jotenkin tommonen täh? kun piti läettää, tulosta nappi joo, ja miten pdf vipuun, selasin vipuu. häh?

Onhan tuo aika outo juttu,  valittavat että 13 000  tilaa ei oo viel tehny suunnitelmaa..miten sit asia oikeasti onkaan. Itse olen tehnyt, mutta vipussa se ei näy vieläkään, näkyneekö koskaan, en kans osannu tehdä  suunnitelman kuin kolmasosalle lohkoista, en vaan keksinyt joka lohkolle "tekemistä"

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

Onhan tuo aika outo juttu,  valittavat että 13 000  tilaa ei oo viel tehny suunnitelmaa..miten sit asia oikeasti onkaan. Itse olen tehnyt, mutta vipussa se ei näy vieläkään, näkyneekö koskaan, en kans osannu tehdä  suunnitelman kuin kolmasosalle lohkoista, en vaan keksinyt joka lohkolle "tekemistä"

Uutinen on selvästi virheellinen. Lehti on kysynyt vipupalvelun datapäälliköltä tai joltakin, että kuinka monella näkyy siellä Vipussa. Aika monella, jotka ovat jo aikoja sitten tehneet ja lähettäneet, ei näy Vipussa. Kannattaa mennä paperiversion kanssa maataloustoimistoon ja ottaa vastaanottoleima konttorilta.

-SS-

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ei näy vipussa mitään vaikka sp:nä lähettänyt muistaakseni 6. maaliskuuta. Tallettelin viikonpäästä tuosta tuleen paluu sp:n tikullekkin. Tosin löytyis se posti netistäkin jos läppäri tuhotuisi.