Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ympäristö- ja ilmastosuunnitelma  (Luettu 28922 kertaa)

klapikasa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Ympäristö- ja ilmastosuunnitelma
Onhan siellä se ilmasto? sivulla kun kirjautuu, että on tallenneettu, käyty yms, ja hyvä pointti tuo että pitäis olla aika vahva näyttö lähetetty kunnan maatalous sihteerille, ne aika ja päivämäärät jää vaikka kukaan ei siellä avaa ne spostit kaan

Siinä että kellohan on, kokeilen soittaa, siinä samana hetkenä kun sihteeri vastaa tuli uusi sposti, vahvistus ok, ja vipukuvat hyväksytty.

Viimeksi muokattu: 24.04.26 - klo:08:55 kirjoittanut klapikasa

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Näkyihän se vipussa kun osasi oikeasta kohtaa kattua. "sopimukset ja sitoumukset"

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Näkyihän se vipussa kun osasi oikeasta kohtaa kattua. "sopimukset ja sitoumukset"

Juu kun muistutin toimistoon, että missäs se merkintä on , niin hetken päästä sinne Vipuun ilmestyi muutos, siellä nyt lukee "Ilmasto- ja ympäristösuunnitelman päivämäärä" , mutta ei näy mitään  päivämäärää, vaan "-"  Lienee OK sitten.

-SS-

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Juu kun muistutin toimistoon, että missäs se merkintä on , niin hetken päästä sinne Vipuun ilmestyi muutos, siellä nyt lukee "Ilmasto- ja ympäristösuunnitelman päivämäärä" , mutta ei näy mitään  päivämäärää, vaan "-"  Lienee OK sitten.

-SS-

Mulla oli päivänmäärä 5.3.2026

kärmeskytö

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

-SS-

Mulla oli päivänmäärä 5.3.2026

Mulla näkyy olevan päiväys 17.11.2025.

Pasi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Myös minulla näkyy ihan kunnon päiväys. Kuten myös muiden nettikoulutusten tms. kohdalla. Tyhmät kysymykiset mutta kai SS tulostit ja lähetit sen erikseen toimistolle? Toisin kuin muut netissä tehtävät jutut tämä ei lähde ohjelmastaan eteenpäin vaikka sen tallentaisi vaan se pitää ensin tulostaa ja lähettää erikseen vaikka sähköpostin liitteenä. Tai tehdä sen visiitin toimistolle.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Nyt taas tyhmä kysymys. Löytyykö tuo suunnitelma jostain viranomaisten palvelusta? Toki se piti tallentaa itselle ja lähettää, mutta kun suunnitelmaa teki niin edellinen keskeneräinen löytyi sieltä tekosivustolta ja sitä voi jatkaa. Kävin kurkkaamassa jääkö se tehty sinne palveluun näkyville  itselle.  Tietenkin ajatuksella, että "päivittäisi" sitä  ;D No eipä löytynyt. Uudestaan olis pitänyt tehdä  ::)

kärmeskytö

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Nyt taas tyhmä kysymys. Löytyykö tuo suunnitelma jostain viranomaisten palvelusta? Toki se piti tallentaa itselle ja lähettää, mutta kun suunnitelmaa teki niin edellinen keskeneräinen löytyi sieltä tekosivustolta ja sitä voi jatkaa. Kävin kurkkaamassa jääkö se tehty sinne palveluun näkyville  itselle.  Tietenkin ajatuksella, että "päivittäisi" sitä  ;D No eipä löytynyt. Uudestaan olis pitänyt tehdä  ::)

Ei mulla näkyny muuta kuin asianumero,valittu toimenpide eli pölyttäjien ravintokasvit,valitut lohkot ja pinta-ala Vipu-palvelussa.Kai se löytyy maataloustoimistolta ainakin.

Tein tuon ProAgrian henkilön kanssa puhelimessa,se lähetti siitä spostilla kopion mulle ja maataloustoimistoon.Tulostin mappiin sitten pölyttymään.

Viimeksi muokattu: 27.04.26 - klo:13:39 kirjoittanut kärmeskytö

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Mulla tuli sähköpostiin kuittaus et vastaanotettu ja ok. Ei ollut silloin vielä vipu palvelussa mitään mut täytys käydä kattomassa nyt uudestaan.
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei näy Vipussa mutta tammikuussa kun sen tein ja lähetin tuli seuraavana päivänä tuli kuittaus että asia kunnossa. Ja siinä suunnitelmassa näkyy kyllä päivä milloin se on tehty.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
On muuten aika sekavanoloinen härdelli tämäkin. Vois jopa sanoa, että ihan perceestä, mutta parasta kait että joku eres unohtaa tehdä koko suunnitelman. Saadaan taas tukihuijarit kiinni.

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Jos mä oikein ymmärsin niin kunnan viranomaiset pysty tallentamaan niitä suunnitelmia sinne vipu palveluun vasta joskus tässä huhtikuun loppupuolella. Voi aiheuttaa sen et ettei ihan heti näy.

Ja jos oikein muistan niin tehdä se pitää 30.4. mennessä mut palauttaa sen voi tukihaun yhteydessäkin liitetiedostona.
Se et kuka sit erikseen muistaa sen vielä silloin palauttaa niin onkin...  ;D
Sen vuoksikin voi ruuhkaa hieman olla.
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Rakkine

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Moon oikees, soot vääräs.
Hallinto tätä ilmastohumppabyrokratiaa haluaa, ei viljelijät, joten puliveivatkoon näiden kanssa siellä maataloustoimistoissa hiki hatussa mun puolesta.  Varmaan seuraavassa tukiuudistuksessa saadaan lisää tähän ilmastohumppaan liittyvää  byrokratiaa. Metsäkatoasetukseen liittyvä byrokratiahan on niin suurta, että alkaa olla "mahoton paikka" monille yrityksille sen byrokratian  vaatimusten täyttäminen.

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Myös minulla näkyy ihan kunnon päiväys. Kuten myös muiden nettikoulutusten tms. kohdalla. Tyhmät kysymykiset mutta kai SS tulostit ja lähetit sen erikseen toimistolle? Toisin kuin muut netissä tehtävät jutut tämä ei lähde ohjelmastaan eteenpäin vaikka sen tallentaisi vaan se pitää ensin tulostaa ja lähettää erikseen vaikka sähköpostin liitteenä. Tai tehdä sen visiitin toimistolle.

Lähetin sähköpostilla 15.01.26. Kuittaus tuli toimiston työntekijältä 16.01.2026. Mutta koska sähköpostit eivät ole turvaposteja eikä varmenteilla varustettuja, ei omilla lokeilla ja sähköpostipalvelimen lähetettyjen ja vastaanotettujen listalla liene oikeudessa todistusvoimaa. Ja kun kaupungin tai kunnan maataloustoimistoon vie paperisena, pitää vaatia leimalla ja amanuenssin allekirjoituksella varustettu saantitodistus, tai sitten käyttää ulosottomiestä viestin viejänä, kuin haastetta konsanaan.

Pientilalla nyt ei muutamasta tuhannesta ole kiinni, mutta suurtilalla voi olla hyvän kymppitonnin tai enemmän tappio, jos ei saa osoitetuksi kyseisen paperin palauttamista.

-SS-

Viimeksi muokattu: 28.04.26 - klo:00:34 kirjoittanut -SS-

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Eilen tein sen ilmastosuunnitelman. Ei ollut vaikea rasti ja ainakin minulta se sovellus, jonka avulla suunnitelma tehtiin, saa kehut. Itse en lupaillut liikoja omiksi ilmatoteoikseni, lähinnä leveämpää piennarta ja talvipeitteisyyttä.  :D
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi