Niin asun yksitystien varrella jolla ei ole nimeä, numeroita tietenkin, kolme vaki asukasta iman tie kuntaa jne, Kaikilla edellä mainitulla on kulkuoikeudet kulkee ja ihme kyllä sovussa ilman puraa ollaa pidetty tie kunnossa.
Mutta. Tien ihan alussa on tontti joka ei edes ole rajaa kiinni yksityistielle ja on ihan kiinni kylätiehen, yksityiste sekin, mutta virallinen ja tiekuntaa avustuksia jne. Se asukas pikku hiljaa rupenu suoraan terrorisoimaan. Siinä ne alun n. sata metriä jos edes sitä, niin jostan kummalisen oudon selitelyjjen syynä levitelee tietä ikään kuin poispäin hänen tontista, eli laittoman liitymän vastapuolelle.
Täs nyt vuosikymmeniä perheeni on aurannut soratien joskus myös se iso tie. Täs nyt minä enää ja aamu seitemältä pitää olla muualla töissä, avaan se tien kulku kuntoon eestaas ajolla ja poistun töihin. Täs vuosien varrella tää ensimäine tapaus on "avustanut" työntämällä minne sattu lumia sileen että suojalumi palloja kaikialla. Nyt kärjistynyt, joka sateen jälkeen pahempaa ja jollain 2t kaivurilla hämentää ja tukki tien meillepäin. No arvaa, naapurita ja kuolukyydit jne tietenki aamu kasilta tämösii tekee, kun ite oon töissä. Nyt tänään, naapurini kysyi miksi hän tekee näin.
Viha minua kohti suunaton, keksittyjä, paisuteltuja juttuja minua kohti oli selitelyt. Kun kysyi asialisest että me muut saadan kärsiä, ei kuunellut yhtää vaan jatkoi vaan kuinka huono olen. Ei mitenkään mennyt perille että haittaa kovasti muitten kulkua ja hänen viha, eli minä jo poissa.
No, yleensä en ole jutellu montaa kertaa ton kanssa ja kränää jo edelisien polvien kanssa joka sain nyt perintönä.
Aurannut sitten illalla uudestaan tai jotain sen enepää miettimättä, mutta se suunaton viha sai mua nyt tutkii asiaa, ko tontilla on käyttöoikeuyksikkö tietä suoraan isolle kylätielle jossa myös rumpua ja lapsena muistan kun edelinen tontin omistaja vailla autoa kulki siitä pitkin. Tän piston en ihan muist missä vaiheessa se on ilmestynyt, mutt jonkinlain kävelypolku josta nippa nappa autolla kesäisin siitä pääsi silloin on paranettu ojitettu jne. kunnan maata se välikaista
Puhua sen sedän kanssa ei onnistu, sen moni muu jo todennu ennestään. Eikä voi vain kaivaa pois se liittymä, ideoita?