Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yksityistie ilman nimeä ja luvaton liitymä  (Luettu 36917 kertaa)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Yksityistie ilman nimeä ja luvaton liitymä
tuossa vaan se ikävä piirre että nuo köpsät tappelijat ilman mitään lain oikeutta jaksaa hiton pitkään olla " muka oikeessa"   ja niitä ei ihan helposti saa hommaa ohi.   lin mukaan kun menee niin ei ite joutu rosikseen moisten takia.    ja jaksamista tuo vaatii ihan mielettömästi.     ite kohannu yhen tuollasen...

Filosofi

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Onko tämä kunnan maa jotakin joutomaata, jota pitkin tämä ongelmayksilö kulkee luvattomasti luvattomalle tielle, vai mitä tuolla kunnan kiinteistöllä on?

Ja ei kai sitä tietä niin hirveästi pysty leventämään liittymänkään kohdalta, jos toisella puolella on oja...?
Aina ei voi onnistua.

klapikasa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kunnan maat siinä on jonkinmoinen metsä, ja tien toinen puoli on ilman ojaa, ei siinä kohtaa ollukaan ojaa ikinä.

Sitäkin, ei ois pois minusta, vaan tekis hänelle vaikka 18m liittymä ja aurais hänelle jopa se laittoman pätkän, ei varmaan kävis sekään hänelle,,,,,,,,

Rakkine

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Moon oikees, soot vääräs.
Näissä epäselvissä tieasioissa kannattaa hakea yksityistietoimitusta, maksaa jotain satasia, mutta toimitusinsinööri on sellainen diktaattori, että hänen päätöksensä riita-asiassa  on LAKI, jota vastaan on turha pokkuroida, ellei sitten halua lähteä pitkälle ja mutkikkaalle valitustielle. Äskettäin olin mukana eräässä yksityistietoimituksessa,  ja vuosikausien riitelyt loppu siihen kun toimitusinsinööri päätti että tälleen tehdään ja pulinat pois.
Monelta vuosikausien tieriitelyltä vältyttäisiin, kun uhrattaisiin rahaa siihen yksityistietoimitukseen, jossa asiat virallista tietä selvitetään.

Viimeksi muokattu: 20.12.24 - klo:21:40 kirjoittanut Rakkine

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihmetyttää myös mistä tuollainen viha on saanut alkunsa? Ei kait ne yleensä ihan yksi puolisiakaan ole kuten korjausehdotuksestakin paistoi jotenkin läpi. Paska käytös korjataan paskalla käytöksellä, jos nyt näppäily- ja kirjoitusvirheiden takaa sen oikein ymmärsin. No ihan en tajunnut glykolia ja bensaa lumen aurauksessa ja ongelmien korjauksessa. No kukin haluamallaan tavalla.

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Täällä oli suunnitteilla kovalla tohinalla tilusjärjestelyjä. Alkupalaverissa eräät sukutilojen isännät pääsi 1800 luvun alkupuolelle riidoissaan. Maanmittari oli tuumannut ettei aika ole vielä kypsä ja käski odottaa parisataa vuotta jos tomu olisi tuosta riidasta laskeutunut. Sitä vaan että riidat voi olla pitkiä. Onneksi olen täällä junantuomana. Mutta monasti kuulee samasta asiasta kaksi täysin eri versiota kun naapureita jututtaa

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Täällä oli suunnitteilla kovalla tohinalla tilusjärjestelyjä. Alkupalaverissa eräät sukutilojen isännät pääsi 1800 luvun alkupuolelle riidoissaan. Maanmittari oli tuumannut ettei aika ole vielä kypsä ja käski odottaa parisataa vuotta jos tomu olisi tuosta riidasta laskeutunut. Sitä vaan että riidat voi olla pitkiä. Onneksi olen täällä junantuomana. Mutta monasti kuulee samasta asiasta kaksi täysin eri versiota kun naapureita jututtaa

;D  ;D ;D
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Millainen pätkä tietä tuossa on kunnan maalla ja onko naapurilla siihen joku lupa? Kunnallakin pitäisi olla kiinnostus mailleen luvatta? rakennetusta tiestä.
Mystinen kesälaatumies

Apilas Jr.

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Näissä epäselvissä tieasioissa kannattaa hakea yksityistietoimitusta, maksaa jotain satasia, mutta toimitusinsinööri on sellainen diktaattori, että hänen päätöksensä riita-asiassa  on LAKI, jota vastaan on turha pokkuroida, ellei sitten halua lähteä pitkälle ja mutkikkaalle valitustielle. Äskettäin olin mukana eräässä yksityistietoimituksessa,  ja vuosikausien riitelyt loppu siihen kun toimitusinsinööri päätti että tälleen tehdään ja pulinat pois.
Monelta vuosikausien tieriitelyltä vältyttäisiin, kun uhrattaisiin rahaa siihen yksityistietoimitukseen, jossa asiat virallista tietä selvitetään.

Jo ko. sankarilla ei ole osaa eikä arpaa tiehen, niin mitä se tietoimitus auttaa?
"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

-Ignea-

Filosofi

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jos on junantuoma kotivävy, pärjännee melko hyvin. Sen sijaan, jos on junantuoma kukkaromies, joka ostaa itselleen ja perheelleen maatilan, niin sille kyllä persaukiset naapurit kiukuttelevat ainakin 10 sukupolven ajan.
Aina ei voi onnistua.

klapikasa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Matkaa tiestä siihen tontiin kunnan maan yli oisko 50-100m, hänen tontti on ihan kiinni oikeeseen kylätiehen johon ko tontti mun urkituihin tietoihin maanmittaus laitoksen sivuilta.

Vihan alku, ei mitään käsitystä, ehkä sen 20v asunnu siellä se ukko. Ennen sitä alkoholisoituneita ukkoja, ei mitään harmia niistä, lapsena muista kuinka ne kertoi tarinoita ja toi omenoita. Nyt toi ukko visiin jo jotain mun setien kannssa jonka en tiedä, ei oo enää ketään miltä vois kysyä. Yksi iso juttu hänelle on ollut että auraan liian kapeesti, kuten jo olen kirjoitanu miksi. Se on hautunut hänessä näköjään. Yhden kerran kun kylän ukot siinä kokontui, minä myös hän tuli erikseen haukkuu että olen laskenut öljyä häneeen ojaansa. Hämmenys suuri, sitten selvisi, yhdessä toisessa mettäliitymässä toin mursketta tienpaikaukseen, se liittymä on suht lähellä hänen liittymä, luontainen oja ja rumpu. ko. henkilö puski silloin jollain majuri etukuirmaajalla pitkin talvee se kasa ojaan, silleen että rumpu tukoon. ja kevät tulva tielle. Kaivinkoneella sörkin sen auki, uudehko maks vuoden vanha kuittikone, väitti se ukko että tahalteen olen kaatanut öljyä sinne, hilltyi se ukko silloi, vähin äänin poistui. kylän ukkojen kanssa käytiin kattoo se rumpu. Sieltä löytyi vanhoja 5L öljypöniköitä, nyt en muista oliko pelti tai muovia, mutta vanhoja, olin kaivurilla puhkaisut nu, virtaus vei öljyt ikään kuin hänen liitymään. Visiin edeleen siinä uskossa että minä syylinen ja otti nokkiinsa kun syytin takaisin, sen kasan puskemistä joka hän tietenkin ei ole tehnyt.

Kohtaus 3 ehkä, toimiva naapurisopu, tarpeen mukainen sorastus, lasku kiertää,  Kaikille ok. Noh, oli visiin ensimänen kun minä ite jouduin järjestää, kun suku taas hupeni, ammatin autoilija mattoa veti, nättiä ku mikä. Oli joku ruuhka työrupen jälkeen, ei tarvinnut tehdä mitään asialle. Kuitenkin illemalle että otan asvaltti lastan ja tasoitan sen alun. Humasin heti kun hänen liitymästä oli pistolapiolla ryöstetty soraa, ja levitetty tien ko henkilön vastapuolelle, ihmettelin siinä, joku tuttu soitti, siinä puhelimessa selitin mitä oli tapahtunut, hän varmasti kuuli, oli lämmintä ja näin että ikkuna oli auki, levitin takaisin ja tulin kotiin. Seuraava aamu, paljon röyheämin taas otettu soraa. Kävin koputtaa ovee, tiesin että hän oli kotona. ei avnnut, koputin hieman kovemmin. Sitten vihaisena kun mikä tuli ovelle. Ihan varovaiseti kysyin mitä tielle on tapahtunut yöllä, rupes jo nyrkein heiluu, vanha ukko. Tämän hän on kertonnut eteeenpäin että minä hakannut oven miltei paskaks, minä rupesin töniin ja uhkailin häntä........

Tämmöisien vääristelyitä ja paisuttujen juttujen perusteella hyvinkin vihainenhan voi tulla?
Sen lisäksi, ehkä, sain vihjeen, hänellä ei ole roskis, ollaan huomattu ja ehkä se talo missä ko ny asuu on tiekunnalle, siis kylätien, ilmoitettu kesämökiksi.......

Nämä kun minä, kävisin lämäyttää päin naamaa, mitäkö tapahtuis? Siihen viittasin kun heittäis bensaa liekkieihin
Tää on jus semmoinen kun se duudsonien paskaa ovesta sisään ja vaahtosammuti auton sissään pitäs tehä.....
Tai sitten kolata känen pihaa, lakaista rapusii vilä aamu kuudelta sille

Viimeksi muokattu: 21.12.24 - klo:10:05 kirjoittanut klapikasa

kärmeskytö

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Vois melkein sanoa Paalimiehelle että varmin tapa saada isännät siihen tilaan ettei toista tarvitse tervehtiä niin järjestää tilusjärjestely  ;D . Vielä jos sattuu sellainen maanmittari joka on toisten vietävissä niin aina vain paranee.

Täällä järjestettiin sellainen parikymmentä vuotta sitten ja jäljet näkyy. Pientä nyrkkeily ottelun poikasta,laskuojaa perattiin ja seuraavana päivänä tukittiin ja taas perattiin.Jollain "unohtui" viljelystielle telakaivinkone vuodeksi ym . Yli 40 valitti maaoikeuteen ja rahaa paloi.Eikä entisiä tuttuja tervehditä.

Omalla kohdalla meni jotakuinkin ookoo vaikka yhden tappouhkauksen sain päin naamaa,no kyllä maailmaan puhetta mahtuu ja tienvieren puut kaatoi kaivinkone uuden ojan alta kun isäntä itse ei halunnut.. Yksi pala vaihtui joka muutenkin olisi naapurin kanssa vaihdettu.Tuo rajanaapuri sanoi joku vuosi sitten kun viereisellä  kylällä jotkut puuhasivat tilusjärjestelyä että tuolla kylällä onkin isännät liian hyvissä väleissä keskenään niin varmin tapa pilata sopu on järjestää tilusjärjestely....

No onhan tilusjärjestelystä hyötyäkin mutta yleensä annetaan asioista liian ruusuinen kuva.

Filosofi

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Siinä missä kaupungissa tapellaan väkivaltaan asti taloyhtiöiden kokouksissa, täällä maaseudulla sama tapahtuu tiehoitokunnissa. Ja sitten on näitä järjestäytymättömiä pikkuteitä - kyllä niistäkin riesaa on ollut. Yksikin perämettästä tullut pelle suuttui, kun sorastettiin tilustietä. Ja seuraava sota syttyy siitä, kun pitäisi perata laskuojaa parin kolmen kilometrin verran, että saisi peltojen salaojastot tyhjenemään, eikä vesi tulvisi pelloille. Ja metsäyhtiöiden kädettömät konekuskit pilaavat joka kerta ainakin yhden mettäautotien.
Aina ei voi onnistua.

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pitäisi tosissaan kunnalla olevan paljonkin sanomista, jos joku tekee luvatta? 100 m tietä kunnan metsään. Jos kunta sulkisi kulun ongelma poistuisi.
Mystinen kesälaatumies

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
Jeps, kuntaan kysely, ovatko tietoisia että kunnan metsään on rakennettu laiton kulkuväylä.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.