Matkaa tiestä siihen tontiin kunnan maan yli oisko 50-100m, hänen tontti on ihan kiinni oikeeseen kylätiehen johon ko tontti mun urkituihin tietoihin maanmittaus laitoksen sivuilta.
Vihan alku, ei mitään käsitystä, ehkä sen 20v asunnu siellä se ukko. Ennen sitä alkoholisoituneita ukkoja, ei mitään harmia niistä, lapsena muista kuinka ne kertoi tarinoita ja toi omenoita. Nyt toi ukko visiin jo jotain mun setien kannssa jonka en tiedä, ei oo enää ketään miltä vois kysyä. Yksi iso juttu hänelle on ollut että auraan liian kapeesti, kuten jo olen kirjoitanu miksi. Se on hautunut hänessä näköjään. Yhden kerran kun kylän ukot siinä kokontui, minä myös hän tuli erikseen haukkuu että olen laskenut öljyä häneeen ojaansa. Hämmenys suuri, sitten selvisi, yhdessä toisessa mettäliitymässä toin mursketta tienpaikaukseen, se liittymä on suht lähellä hänen liittymä, luontainen oja ja rumpu. ko. henkilö puski silloin jollain majuri etukuirmaajalla pitkin talvee se kasa ojaan, silleen että rumpu tukoon. ja kevät tulva tielle. Kaivinkoneella sörkin sen auki, uudehko maks vuoden vanha kuittikone, väitti se ukko että tahalteen olen kaatanut öljyä sinne, hilltyi se ukko silloi, vähin äänin poistui. kylän ukkojen kanssa käytiin kattoo se rumpu. Sieltä löytyi vanhoja 5L öljypöniköitä, nyt en muista oliko pelti tai muovia, mutta vanhoja, olin kaivurilla puhkaisut nu, virtaus vei öljyt ikään kuin hänen liitymään. Visiin edeleen siinä uskossa että minä syylinen ja otti nokkiinsa kun syytin takaisin, sen kasan puskemistä joka hän tietenkin ei ole tehnyt.
Kohtaus 3 ehkä, toimiva naapurisopu, tarpeen mukainen sorastus, lasku kiertää, Kaikille ok. Noh, oli visiin ensimänen kun minä ite jouduin järjestää, kun suku taas hupeni, ammatin autoilija mattoa veti, nättiä ku mikä. Oli joku ruuhka työrupen jälkeen, ei tarvinnut tehdä mitään asialle. Kuitenkin illemalle että otan asvaltti lastan ja tasoitan sen alun. Humasin heti kun hänen liitymästä oli pistolapiolla ryöstetty soraa, ja levitetty tien ko henkilön vastapuolelle, ihmettelin siinä, joku tuttu soitti, siinä puhelimessa selitin mitä oli tapahtunut, hän varmasti kuuli, oli lämmintä ja näin että ikkuna oli auki, levitin takaisin ja tulin kotiin. Seuraava aamu, paljon röyheämin taas otettu soraa. Kävin koputtaa ovee, tiesin että hän oli kotona. ei avnnut, koputin hieman kovemmin. Sitten vihaisena kun mikä tuli ovelle. Ihan varovaiseti kysyin mitä tielle on tapahtunut yöllä, rupes jo nyrkein heiluu, vanha ukko. Tämän hän on kertonnut eteeenpäin että minä hakannut oven miltei paskaks, minä rupesin töniin ja uhkailin häntä........
Tämmöisien vääristelyitä ja paisuttujen juttujen perusteella hyvinkin vihainenhan voi tulla?
Sen lisäksi, ehkä, sain vihjeen, hänellä ei ole roskis, ollaan huomattu ja ehkä se talo missä ko ny asuu on tiekunnalle, siis kylätien, ilmoitettu kesämökiksi.......
Nämä kun minä, kävisin lämäyttää päin naamaa, mitäkö tapahtuis? Siihen viittasin kun heittäis bensaa liekkieihin
Tää on jus semmoinen kun se duudsonien paskaa ovesta sisään ja vaahtosammuti auton sissään pitäs tehä.....
Tai sitten kolata känen pihaa, lakaista rapusii vilä aamu kuudelta sille
Viimeksi muokattu: 21.12.24 - klo:10:05 kirjoittanut klapikasa