Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uutet autot  (Luettu 154689 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71928
Vs: uutet autot
mut miten nuo mesetkii ruostuukaan?   tänään oli parkissa maasturimese joka oli aika nuoren näkönen mutta pirun ruosteessa..     ja kuiteski vähemmän näkee vanhojakii volvoja ruosteessa...2000 - alun koslia mutta ovat niiin siistejä ilman ruosteita..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4307
Vs: uutet autot
Eipä kait sellasta peltiä ole joka ei ruostuisi, auti joitain malleja kait galvanoi ja lantikat joskus tehty aluminipellistä.omistajan huolenpidostakin johtuu ja ajoolosuhteista, esim etelän teillä on jatkuva suolakylpy saatavissa päivittäin. se liene ruostuttaa.harva joka reisun jälkeen sitä pois pesee, eikä alustasta sitä helposti saakaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71928
Vs: uutet autot
usein katellu nuita muovipanelien vieriä kuinka niissä on värin vaihtoa.   ja kun pitää jos jonkinlaista kourua ja taitosta olla tuolla alustassa ni hyin kerää mukaan vuosiksi seisomaan kaikkea säilyttävää..    massaus on kyllä ihan hyä konsti saaha pellit kestämään.     mulla tojo on massattu 3 kertaa ja runko on etelleen ruosteeton..         nyt huomasin kun öölejä vaihtoin että karjapuskurin toinen pää on ruostuna pitsiks.   pitänee laittaa putki sisään.     vetokoukun rakenne on hupsu kun pystyputki ruostui aikanaan sisältä ja katastuksessa tuli ilmi että onkin ihan vain maalipinnaltaan kasassa..    ois saattaanna kärri jäähä mäkeen joskus..

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21074
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: uutet autot
Mielestäni autot eivät nykyään ruostu samalla tavalla kuin entisaikaan, perheautot mätänivät jo kymmenessä vuodessa, vaikka oli kaikkia Finikor- ja Estox - tervauksia säännöllisin välein pakko tehdä. Pikkuvolkkari dieselinä vei sinne minne piti, vuodesta 1998 vuoteen 2022, 670 tuhatta kilometriä kerkesi rullaamaan, sitten pomppi kuskin ajovirheen seurauksena pellolle ison ojan ja rummun pään yli, ja jouduttiin ajamaan romuttamolle, kun alustan ruosteettomat osat olivat menneet niin pahasti mutkalle. Pösö 307 Hdi vuosimallia 2001 oli ajossa vuoteen 2023 kevääseen, jolloin nähtävästi hyvästeltiin, oli kulumaa ja väljyyksiä ja saastejärjestelmän moottorivalo. Oli siinäkin puoli miljoonaa mittarissa.

Mondu vm. 2001 diesel oli takarungostaan hiukan ruosteessa, mutta ajo loppui jakoketjuprobleemaan, kuulemma,. Annoin yhdelle nuorellemiehelle ilman, 600000 ajettuna. Nyt sitten on kaksi 2008 korimallin dieselmondua, jotka eivät edelleenkään ole ruosteessa, mutta tekniikka alkaa puolen miljoon kilometrin kohdalla olla vähän väsynyttä, käynnistysmoottori, vetoakseli, laakereita, puslia, jarrulevyä ja jarrukilpeä, ohjaustehostinta, laturia ja kaksoismassavauhtipyörää kaipaavat jo.

Kaikilla näillä mainituilla on ajettu Etelä-Suomen suolakeskittymässä, Uudellamaalla, eikä ole pesty eikä koskaan pohjaa tervattu.

-SS-

Perussuomalainen porvari

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8346
Vs: uutet autot
Tiesuolaus on vähentynyt alle puoleen
" kultaisesta" eikun suolaisesta kasari- tai ysärikymmenestä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71928
Vs: uutet autot
ja taitaa se paikallaan seisoskelu kovin juttu ruostuttamaan....    tiijän pari koslaa joilla on ajeltu joka päivä ja mittari alkaa kohta toista kierrosta mut vähän on vuosikymmeneen tullu ruostetta..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4996
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
ja taitaa se paikallaan seisoskelu kovin juttu ruostuttamaan....    tiijän pari koslaa joilla on ajeltu joka päivä ja mittari alkaa kohta toista kierrosta mut vähän on vuosikymmeneen tullu ruostetta..

Pahin on varmaan sellainen autotalli joka pysyy vähän lämpimän puolella talvellakin mutta ilma ei vaihdu ja kosteus muhii...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71928
Vs: uutet autot
juuu.  ja kun vielä aina ajon jälkeen laitetaan ovet tiukasti säppiin kun kosla on saatu siälle.    tuo kolme seinää ja katto on ihan hyä suoja koslalle.     btw.   nyt on pihassa oikein tuore ( 2005 ) viesta...    ja sillä sit ajellaan seuraavat ajat...   kun tojo on pajalla huollossa...