Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uutet autot  (Luettu 155016 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71937
Vs: uutet autot
eiks kaikista vanhemmista autoista tule aina ooppeleita?       ja tiijän monta joilla nuo on kyllä huolettominpia kulkimia..    jopa uutena.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4309
Vs: uutet autot
Ei sunkaan ooppeli mikään kehno peli ole, niillä on tietty käyttäjäkunta. ovat lie tyytyväisiä kuten oksakin koslaansa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71937
Vs: uutet autot
niiiinpä.   ja kun noita vielä vanhoinakin liikenteessä.    halpaa käyttöä.   osia saa ja huollot helppoa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11035
Vs: uutet autot
niiiinpä.   ja kun noita vielä vanhoinakin liikenteessä.    halpaa käyttöä.   osia saa ja huollot helppoa.

Tuskimpa tuo nyt helppouden ja osien saatavuuden osalta poikkeaa mitenkään oikeista autoistakaan. Tai voihan noita insingian vaihdelaatikon laakereita olla joka nyrkkipajalla sopivasti jemmas. Kertonee ehkä osien tarpeellisuudesta ja tämä vaan huhujen ja parin onnellisen omistajan kokemusten perusteella.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71937
Vs: uutet autot
jepjep.   siis täältä vain saa oikean tiedon asioiden oikeasta laidasta..?       kun noita kusekja joskus jututtannu ni joillain merkeillä on kyllä aika tavalla joko maanantaiyksilöitä tahi sit muuten tarvetta korjuuttaa ja osia uotella ..      ( kaskain moottorin venttiilejä yli kuukaus,   noin vertailuks..  )     tahi volovon koiranluita sen pari viikkoa..                   noooo,  nuo ei kylläkään ihan kaikkein parhaita merkkikorjaamoja..     mikä toi insingia tms oikein onkaan?     ite tarkoitin nuita vektroja ja astroja ja corsia...             mulle kun nuo nykykoslat on aika tuntemattomia merkeiltään..

iiro v

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 340
Vs: uutet autot
Se on imago kysymys ,ketkä ajaa opelilla. Ei aiheuta naapureissa kateutta, vaan sääliä. Sen verran joskus lueskelin opel keskustelusivuja että m-32 laatikoista kannattaa pysyä kaukana. Oliko se 6 vaihteinen manuaali jota kätetty astroissa ja oisko pikku koneisissa inkuissakin ollu?.Kun kattelee tubesta näitä wolkkari remppoja, miettii kuka ostaa yli 100tkm ajetun audi/vw?. Mutta se on ja imagokysymys ajaa Audilla. Ei sen puoleen kaverilla oli aikoinaan 100 Audi .Ajoin sitä itekkin jotain siirtoajoa. Siinä vaiheessa mittarissa joku reilu 650tkm, oli ajoltaan hyvä, vähän istuin kuoleentunu. Eikä ollu vielä ruostunu. Kaveri ajoi vielä vuosia ton jälkeen osin työajoa. Varmaan 750-800tkm mittarissa kun oli hukannu. Eikä autoon ollu tehty kuin norm kuluvia osia, ja oliko turbo pitäny uusia.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4998
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Se on imago kysymys ,ketkä ajaa opelilla. Ei aiheuta naapureissa kateutta, vaan sääliä. Sen verran joskus lueskelin opel keskustelusivuja että m-32 laatikoista kannattaa pysyä kaukana. Oliko se 6 vaihteinen manuaali jota kätetty astroissa ja oisko pikku koneisissa inkuissakin ollu?.Kun kattelee tubesta näitä wolkkari remppoja, miettii kuka ostaa yli 100tkm ajetun audi/vw?. Mutta se on ja imagokysymys ajaa Audilla. Ei sen puoleen kaverilla oli aikoinaan 100 Audi .Ajoin sitä itekkin jotain siirtoajoa. Siinä vaiheessa mittarissa joku reilu 650tkm, oli ajoltaan hyvä, vähän istuin kuoleentunu. Eikä ollu vielä ruostunu. Kaveri ajoi vielä vuosia ton jälkeen osin työajoa. Varmaan 750-800tkm mittarissa kun oli hukannu. Eikä autoon ollu tehty kuin norm kuluvia osia, ja oliko turbo pitäny uusia.

Eikö nuo tuon kauden Audit olleetkin hyvin tehtyjä ja kunnolla sinkittyjäkin? Vastaavia tarinoita olen kuullut muualtakin.
Nämä uudemmat ovat sitten niille joilla on pinkka kunnossa ja jotka haluavat sen myös näyttää. Hienoja ajaa mutta ei välttämättä omistaa.

Muutenhan se menee niin että kaikista autoista tulee tarpeeksi vanhoina Ooppeleita.

lahenvainio

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 212
Vs: uutet autot
Hämärästi muistan ,että Astraan meillekin  kolarikeskuksesta vaihdelaatikko saatiin ja vaihdettiin rikki menneen tilalle .

Viimeksi muokattu: 09.07.25 - klo:15:49 kirjoittanut lahenvainio

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71937
Vs: uutet autot
olikos se joku a3 auti jota ei saa myytyä sit millään käytettynä..?   kukaan uskalla ostaa moista pommia moottorin osalta..   tänään ajoin yhen ignisin opelin ohi ja katoin et ihan aut.on mallinen..   mut tiijä häntä.....

iiro v

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 340

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11035
Vs: uutet autot
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d4cb5b22-3347-41e6-9147-8a20c1576674

Tuo ei nyt tainnut kertoa oikein mistään. "Esimerkiksi ilmastoinnin säätö koetaan usein vaikeaksi" . Nissani komeasti kärki sijoilla ja hetki sitten oli tutkimus jossa oli muistaakseni Nissan juke jota pidettiin eniten vikoja sisältävänä ja sen omistajat ovat vähiten merkkiuskollisia. Kyllä mun ainakin on vaikea , pirun vaikea ostaa autoa, koska uuteen ei pelimerkit riitä ja  se on jotenkin vastoin kaikkia ajatuksiakin. Hyvä käytetty kiehtoo, mutta nykyään se 100 000 alkaa olla monille autoille maksimi ilman remontteja tai ennen romutusta  ::)

Tuolla Oksa kritisoi Nissanin venttiilien pitkää odotus aikaa. Mua ehkä enemmän ihmetyttää miksi siihen edes pitää vaihtaa venttiilit, hyvä jotta niitä joskus edes säädetään . Mutta se taitaa tuo Nissani motti olla samaa paskaa Mersun , dacian , rellun ja monenko muun kanssa ?

Paalimies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2245
Vs: uutet autot
Kyllä toi 100000 tuntuu kovin vähältä mitä nykyautoilla pääsisi. Jotenkin on kehitys mennyt nurinpäin. Noilla vuosituhannen alun autoilla ajoi helposti 300000 ilman suurempia remontteja. Ja paremmilla enemmän

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11035
Vs: uutet autot
Kyllä toi 100000 tuntuu kovin vähältä mitä nykyautoilla pääsisi. Jotenkin on kehitys mennyt nurinpäin. Noilla vuosituhannen alun autoilla ajoi helposti 300000 ilman suurempia remontteja. Ja paremmilla enemmän

No osaksi ylilyöntiä, mutta ei kaikki  8) Jos katselee huutokaupat. comin auto tarjontaa, niin kyllä sellainen 100 000  -150 000 ajettu
Gasgai vaan aika usein on merkinnällä, myydään korjattavaksi / varaosiksi.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4998
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d4cb5b22-3347-41e6-9147-8a20c1576674

Tuo ei nyt tainnut kertoa oikein mistään. "Esimerkiksi ilmastoinnin säätö koetaan usein vaikeaksi" . Nissani komeasti kärki sijoilla ja hetki sitten oli tutkimus jossa oli muistaakseni Nissan juke jota pidettiin eniten vikoja sisältävänä ja sen omistajat ovat vähiten merkkiuskollisia. Kyllä mun ainakin on vaikea , pirun vaikea ostaa autoa, koska uuteen ei pelimerkit riitä ja  se on jotenkin vastoin kaikkia ajatuksiakin. Hyvä käytetty kiehtoo, mutta nykyään se 100 000 alkaa olla monille autoille maksimi ilman remontteja tai ennen romutusta  ::)

Tuolla Oksa kritisoi Nissanin venttiilien pitkää odotus aikaa. Mua ehkä enemmän ihmetyttää miksi siihen edes pitää vaihtaa venttiilit, hyvä jotta niitä joskus edes säädetään . Mutta se taitaa tuo Nissani motti olla samaa paskaa Mersun , dacian , rellun ja monenko muun kanssa ?

Nämä gallupit ovat vähän sellaisia samanlaisia kuin katsastustilastoista tehdyt päätelmät.
Joku premium-lelu käytetään ennen katsastusta aina merkkihuollossa ja toinen lähtee suoraan hakemaan siihen tonnin kulkuvälineeseensä tämän vuoden vikalistaa.

Tyytyväisyyskyselyissäkin toista risoo syvästi se että Apple Car Play pätkii uuden iPhonen kanssa - ja toista se että että autoon tuli 10 000 euron remontti.

Mulla on sellainen käsitys että eräin poikkeuksin uudemmilla on keskimäärin päässyt aina suurempiin km-määriin kuin vanhemmilla. Poikkeuksia ovat eräät perinteisesti laadukkaiksi mielletyt merkit joissa laatu on heikentenyt ajan myötä.

Osansa tekee myös se että vaikka laatu ei olisi sinänsä heikentynyt mutta uudet ovat niin täynnä elektroniikkaa, saastevehkeitä, antureita sun muita hienouksia; vanhemmassa kalustossa puolestaan osa jota ei ole ei voi hajota.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9108
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: uutet autot
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d4cb5b22-3347-41e6-9147-8a20c1576674

Tuo ei nyt tainnut kertoa oikein mistään. "Esimerkiksi ilmastoinnin säätö koetaan usein vaikeaksi" . Nissani komeasti kärki sijoilla ja hetki sitten oli tutkimus jossa oli muistaakseni Nissan juke jota pidettiin eniten vikoja sisältävänä ja sen omistajat ovat vähiten merkkiuskollisia. Kyllä mun ainakin on vaikea , pirun vaikea ostaa autoa, koska uuteen ei pelimerkit riitä ja  se on jotenkin vastoin kaikkia ajatuksiakin. Hyvä käytetty kiehtoo, mutta nykyään se 100 000 alkaa olla monille autoille maksimi ilman remontteja tai ennen romutusta  ::)

Tuolla Oksa kritisoi Nissanin venttiilien pitkää odotus aikaa. Mua ehkä enemmän ihmetyttää miksi siihen edes pitää vaihtaa venttiilit, hyvä jotta niitä joskus edes säädetään . Mutta se taitaa tuo Nissani motti olla samaa paskaa Mersun , dacian , rellun ja monenko muun kanssa ?

Nämä gallupit ovat vähän sellaisia samanlaisia kuin katsastustilastoista tehdyt päätelmät.
Joku premium-lelu käytetään ennen katsastusta aina merkkihuollossa ja toinen lähtee suoraan hakemaan siihen tonnin kulkuvälineeseensä tämän vuoden vikalistaa.

Tyytyväisyyskyselyissäkin toista risoo syvästi se että Apple Car Play pätkii uuden iPhonen kanssa - ja toista se että että autoon tuli 10 000 euron remontti.

Mulla on sellainen käsitys että eräin poikkeuksin uudemmilla on keskimäärin päässyt aina suurempiin km-määriin kuin vanhemmilla. Poikkeuksia ovat eräät perinteisesti laadukkaiksi mielletyt merkit joissa laatu on heikentenyt ajan myötä.

Osansa tekee myös se että vaikka laatu ei olisi sinänsä heikentynyt mutta uudet ovat niin täynnä elektroniikkaa, saastevehkeitä, antureita sun muita hienouksia; vanhemmassa kalustossa puolestaan osa jota ei ole ei voi hajota.
Juuri näin. Mitenkä se voi itse autoa tehdä huonoksi, jos katsastuksessa tulee hylkäys esimerkiksi kuluneiden renkaiden vuoksi.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.