Autoihin on tullut lähinnä näitä ärsyttäviä turhakkeita.
Vaan on ne bitit hiipinet muuallekin.Mielenkiinnosta katselin mitä pillarimaailmaan kuuluu.
Perinteisestihän pillari oli rakennettu Raudasta ja Raa'asta Voimasta. Taito kuskin käsissä ja silmissä.
Yllätyin paljon kun luin uuden Cat D8 tekniikasta:
- käytössä olevan lisälaitteen tunnistus
- Stable Blade puskulevyn manuaalisen käytön avustin
- Traction Control telan luiston hallinta
- Steer Assist ohjausavustin joka säätää telojen lisäksi puskulevyn kallistusta
- Blade Load Monitor, puskun kuormituksen optimoija
- Auto Rip, repijän ja puskulevyn yhteistyön optimoija
- Auto Carry materiaalin siirron optimoija
- Cat Grade ja Slope Assist, ilman GPS/GNSS signaalia toimivia kaltevuus- ja luiskaohjaukset
- Slope Indicate kaltevuuksien näytöt
- Cat Command etäohjaukset ilman kuljettajaa koneessa, 400 m tai kilometrien päästä
- ja tietysti ne varsinaiset 3d-työmaaohjaukset; Cat Grade 3d, AccuGrade, UTS yms kolmannen osapuolen ohjelmistot
Piip sanoi bitti ja viiletti väylää, liittyen kymmenientuhansien kumppaneiden kiireiseen joukkoon...