Vaihtoehtoja on paljon muovi, kiristys, helle, multa, heikosti kuivuneet heinät, joko ilmankosteuden takia, tai kasvilajien. Itse olen huomannut että ihan turha yrittää kuivaa heinää jos seoksessa on englannin raiheinää, rainataa, lehteviä ruokonatoja. Nuo ovat hyviä säilörehussa ja laitumessa.
Itse harrastin paljon tätä että päivän ja illan paalasin ja seuraavana aamuna käärin kun oli kaste. Kuiva-aine mulla noissa 80 ja yli. Jos paalatessa oli kovin kuuma niin homehtui helpommin kuin viileällä säällä paalatut.
Huonoiten aina on säilyneet innokkaasti pöyhityt, lähes kuivatheinät. Lähes aina tullut paskaa paketissa niistä. Kasarin lopussa ja ysärin alussa ”pelastettiin” monena kesänä ihmisten kuivaaheiniä kun sade uhkasi. Niin ei ne säilyneet ja ei kyllä luvattukkaan säilymistä.
Paitsi yhdelle hevostilalle tehtiin monena kesänä ja ne säilyi hyvin, niitä ainakin pöyhittiin riittävästi niinä parina päivänä niiton ja paalauksen välissä. Alaa oli kymmenisen hehtaaria ja belarus paahtoi aamusta iltaan kelapöyhimen kera.