Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Milloin säiliörehunurmen saa glyfolla lopettaa?  (Luettu 7176 kertaa)

Pode

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Moi.

Eli otsikossa kysymys onkin. Milloinkas saa glyfottaa nyt säiliörehunurmeksi ilmoitetun lohkon ettei sanktioita tule? Tarkoitus ehtiä tekemään sille peruskunnostus ennen kuin sen kylvää syksyllä vehnälle.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Säilörehunurmella lienee niitto velvoite, eli olisiko ensimmäisen niiton jälkeen? Näin tekisin itte, jos haluaa tehdä toisin pitäisi kysyä viisaammilta :)

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Säilörehunurmella lienee niitto velvoite, eli olisiko ensimmäisen niiton jälkeen? Näin tekisin itte, jos haluaa tehdä toisin pitäisi kysyä viisaammilta :)

Eilen ajoin rahtina nurmea glyfolla, eka niiton jälkeen. Yksi korjuukerta riittää.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
juuu, heti kun on korjattu jotain...

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Eilen ajoin rahtina nurmea glyfolla, eka niiton jälkeen. Yksi korjuukerta riittää.

Koska siitä jo sato oli korjattu kun nyt ruiskutettiin jo? Mä oon ajatellut että kuukauden tarttis niiton jälkeen kasvaa odelmaa että olisi jotain tehoa…. Varmaankin olen vaihteeksi väärässä🤣🤣

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Koska siitä jo sato oli korjattu kun nyt ruiskutettiin jo? Mä oon ajatellut että kuukauden tarttis niiton jälkeen kasvaa odelmaa että olisi jotain tehoa…. Varmaankin olen vaihteeksi väärässä🤣🤣

Oisko ollut 6 tuntia aiemmin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tehoaako se siihen sänkeen? Oliko niittokorkeus kuinka suuri vai ihan normaali 8-10 senttiä?

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
muta iankii miulla on sänki lähtewnnä hyin kasvuun kun kosteaa ja lämmintä.   ja siinä menöö myrkky hyin juuriin..   ite manaan jos ei pääse parhaaseen kasvuun myrkyttään..   ( tuulee tahi sate )

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
muta iankii miulla on sänki lähtewnnä hyin kasvuun kun kosteaa ja lämmintä.   ja siinä menöö myrkky hyin juuriin..   ite manaan jos ei pääse parhaaseen kasvuun myrkyttään..   ( tuulee tahi sate )

Ei tuuli glyfosaattia haittaa, voi ruiskuttaa hiukan matalammalta. Samalla lähtee ojista pajupuskatkin.

-SS-

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Katselin ohjeista että 4-6 kasvulehteä, tuskin savossakaan noin nopeasti kasvaa. Tarttee kysyä kun käyn Savossa tänään, vastuu on kuulijalla

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tehoaako se siihen sänkeen? Oliko niittokorkeus kuinka suuri vai ihan normaali 8-10 senttiä?

Minähän ajan ku käsketään, en murehdi noin joutavista kun ei oo omia ajoja  :) Syy tiukka aikataulu korjuusta kylvöön, kylvöä ei voi viivästyttää enää päivääkään, ja jos tuolla roundupilla saa jotakin apua, kaikki kotiinpäin. Vaikuttaahan se jotain, mutta kuinka paljon, se onkin toinen juttu.

Viimeksi muokattu: 15.06.24 - klo:13:00 kirjoittanut ijasja2

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Laitumille olen ajanut syksyllä Glyfoa hyvinkin äkkiä laidunnuksen jälkeen ja ihan hyvä teho on ollut.
Mystinen kesälaatumies

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Laitumille olen ajanut syksyllä Glyfoa hyvinkin äkkiä laidunnuksen jälkeen ja ihan hyvä teho on ollut.
Samma häär, samana päivänä kun elukat on saanut sisälle  ;D Silti ajattelis, että laitumella hylkylaikut on vihreänä ja se maatamyöden nypittykin on vihreää.  Uskoisin että korrella ollut juuri tehty slr nurmi ei ota glyfoa vastaan kuin laidun.

Hevi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Siis korjuuvelvoitettahan ei ole. eli ilmeisesti voi ruiskuttaa kun on niitetty

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mut eikös nuo tartte jonkin kasvupisteen olla että aine menee perille..    kun niitän aina liki 10 senttiseen sänkeen ni aika nopsaan ottaa uutta kasvua..   mut kun ajaa sen 3-4 sentin sänkeen ni ei ihan heti ole kasvua...