Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.  (Luettu 676 kertaa)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3397
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarkyttynyt-marjayrittaja-tuleva-kausi-on-menetetty-jos-ei-saada-thaimaasta-poimijoita/8899164#gs.6h027x . Tai siellä joukossa on niitä jotka ei ole asiallisesti hoitaneet työnantaja velvoitetta. Turha siinä nyt mitään on järkytellä ja porua vääntää. Ja kuin hyvin olis tarpeellinen noille thaimaalaisille se lisäansio, helpolla se ei täälläkään tule, ahkeraa porukkaa ovat, mitä tuossa seurannut. Nyt marjasato jää metsään ja saamme nautiskella ulkomaisista metsämarjoista. Suomalisten selkäranka on niin jäykkä ettei taivu marjaa noukkaseen

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12106
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Jos olisi rinnuksille laittaa kännykkäteline, niin kädet vapautuisivat työntekoon ja näin suomalaisnuoriso saataisiin töihin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26115
  • vastustan
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Jos olisi rinnuksille laittaa kännykkäteline, niin kädet vapautuisivat työntekoon ja näin suomalaisnuoriso saataisiin töihin.
ei, kyllä se on poliittiset lakot mitkä suomalaisen työaikaa syö  ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

seegeri

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1948
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Totta puhut, nytkin lakot päällä. Ei pullakädet mitää marjoja poimi, se juna meni jo.

voortimies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 339
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Totta puhut, nytkin lakot päällä. Ei pullakädet mitää marjoja poimi, se juna meni jo.

Mites te ei-pullakädet?

Tuosta jutusta on luettavissa, että poimijat eivät ansaitse 1.400 euroa kuussa.

Monikos teistä lähtisi hommaan, joka alkaa kun on valoisaa, viimeistään seitsemältä ja jatkuu seitsemään kahdeksaan illalla. Välillä on tietysti laadukasta vapaa-aikaa, jota ei lasketa työaikaan. Kun siirrytään kohteesta toiseen.

Monikos teistä ei-pullakäsistä lähtisi itse tuohon 7 päivää viikossa kello 07-19 ja tonnin korvauksella?

Mutta muilta sitä tietysti vaaditaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
viikkohesarissa juttu mettiin pesiytyneestä orjtyövoiman hyväksikäytöstä..  johon jopa mettähallituskin osallistuu.    onhan se nyt ihme kun ei etes 4 euron tuntipalkka riitä "kevytyrittäjälle"  joka ei tiedä olevansa yrittäjä.   

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26115
  • vastustan
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
kokoomuslaisia ei saa heittämään  taksi keikkaa ilmastoedulla eemelimersulla missä ei paarmat, hirvikärpäset ja kyykäärmeet ole valmiina joka hetki iskemään paljaaseen hikiseen ihoon mutta muita ollaaan kyllä työn syrjään usuttumassa ;D ;D ;D ;D

 
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8359
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Jos poimijoille joutuu maksamaan kiinteätä palkkaa riippumatta kerättyjen marjojen määrästä, joitakin kerääjiä saattaa kanto houkutella enemmän, jos ahkerasta keräämisestä ei saisi kunnon lisätuloa. Että jääkö marjat metsään, jos liikaa kannustinloukkuja aletaan rakentamaan. Hyvä osoitus myös tasapainosta, että ryökäleriistäjiä löytyy heti, jos mitään pelisääntöjä ei olisi olemassa. Tällaiseen ay-liike on hyvä olla olemassa, mutta kun valta alkaa nousta päähän, niin taas mennään päin seinää.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1467
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Tuohan on sitä paikallista sopimista mitä halutaan  :) ,  mitä ei sontaluukusta näe.Sama metsissä,Närpiössä,raksalla,woltilla,marjamailla ja vaikka missä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26115
  • vastustan
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
kokoomus ja perussuomalaiset on vaan erkaantuneet liikaa tavallisen ihmisen arjesta ja työelämästä ja rkp  ja kristilliset ne vasta valkokaulus ja pukusukkaväkeä onkin niin tässä on lopputulos.

en tiedä onko kokoomuslaiset sitten ihan tosissaan niin naiveja että olettavat työnantajien noudattavan työehtosopimuksia, lakeja  ja asetuksia vai ummistavakko vain silmänsä

se että kokoomus aina järestään torppoo jakki harmaan talouden suisemisyritykset kyllä puhuu vahvasti jälkimmöesen vaehtoehdon puolesta :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

– Me hoitajat tehdään se tärkein työ ja he istuvat siellä pallilla. He eivät tiedä mitä se työ käytännössä on. Voisivat tulla itse tekemään sitä, niin tietäisivät. Me jatkuvasti joudutaan joustamaan, mutta työnantajalta ei tule minkäänlaista joustamista.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/29f2d3fd-6555-47f2-8483-f66538353f75

Viimeksi muokattu: 16.03.24 - klo:19:03 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
ja kiva kun aina keksitään uutta kirjattavaa noille hoitajille..   potilaalle aikaa 5 minuuttia ja koneen äärellä sitten se kolme varttia helposti.   ja kukaan ei nuita enää sen jälkeen lue tahi huolehti.

Onkiluoma

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Tämä on siitä "kiva" ala että siinä toisen omaisuudella tehdään bisnestä, orjakolonnat kulkee pitkin yksityisteitä ja -maita eikä maanomistajilla ole muuta mahdollisuutta kuin saattueen ohi ajaessa vetää käsi lippaan. Jokamiehenoikeus siunaa eurot.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Parkkeeraavat sen helevetin pahalta haisevan transiittinsa niin että maanomistajat eivät voi käyttää omaa tietään. Omakohtainen kokemus muutaman vuoden takaa. Ei päässyt puimuri ohi ja transistorissa ehkä joku viritys. En saanut avaimesta käyntiin tai ei puhunut mitään. Ja oksennus meinas tulla kun siellä autossa kävin. Märkiä hikisiä vaatteita ... hyi helevata vieläkin oksettaa.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3397
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
No nyt sentän näyttää siltä, että orjakolonnat ei haisevine ransiitteineen ole teitä tukkimassa ja riistämässä töitä ahkerilta suomalaisilta. Kiitos siitä. Jäähän marjatkin metsään lintujen ruuaksi. Sanosin että tässäkin ketjussa tuli hyvin paljon se asennevammasuus esille.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
^
ettei vaan Elän Viattomilla Poimijoilla huomannut, että ens syksyn tienestit on menetetty. Mun marjoihin ei vaikuta thaikku eikä muutkaan poimijat. En vaan ole tuollaiseen oppinut varautumaan, että tie pitää käydä katsomassa etukäteen , kun urakoija olisi ollut tulossa puimaan. Käy siellä muitakin marjas ja aina on autolle sopiva tila löytynyt tai jos on ollut tiellä sitä on voinut siirtää tai omistaja on tullut siirtämään , kun on ollut lähettyvillä. Tosin nuo autot jotka ovat ehkä olleet tiellä ovat olleet kokekatoksen edessä eivät perse tielle jätettyinä.  Nuo thaikut ei ollut auton rääkän tavoitettavissa.