Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.  (Luettu 677 kertaa)

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7567
  • Never Trust a Hippy
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Metsämarjojen poimiminen on kamalaa touhua. En ole itse poiminut elinaikanani varmaan edes kymmentä litraa, olenko mahtanut edes viittä, mutta sekin riitti saamaan kuvan siitä hommasta. Edellinen sukupolvi oli varmaan yleisestikin kovaa marjanpoimijaporukkaa, mutta he alkavat olemaan joko liian vanhoja tai liian kuolleita.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3496
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Metsämarjojen poimiminen on kamalaa touhua. En ole itse poiminut elinaikanani varmaan edes kymmentä litraa, olenko mahtanut edes viittä, mutta sekin riitti saamaan kuvan siitä hommasta. Edellinen sukupolvi oli varmaan yleisestikin kovaa marjanpoimijaporukkaa, mutta he alkavat olemaan joko liian vanhoja tai liian kuolleita.

Kuulut siihen sukupolveen jolle kaikki on ollut ilmaista. No nyt Persut laittaa asiat kuntoon.
Minun vanhemmat sanoi aina. Ennen sotia. Tarkoittivat että ennen sotia kaikki hyvin.
   Sanot kohta lapsillesi. Ennen persuja.

Viimeksi muokattu: 17.03.24 - klo:13:55 kirjoittanut Eläkelläisviljelijä

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7567
  • Never Trust a Hippy
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Metsämarjojen poimiminen on kamalaa touhua. En ole itse poiminut elinaikanani varmaan edes kymmentä litraa, olenko mahtanut edes viittä, mutta sekin riitti saamaan kuvan siitä hommasta. Edellinen sukupolvi oli varmaan yleisestikin kovaa marjanpoimijaporukkaa, mutta he alkavat olemaan joko liian vanhoja tai liian kuolleita.

Kuulut siihen sukupolveen jolle kaikki on ollut ilmaista. No nyt Persut laittaa asiat kuntoon.
Minun vanhemmat sanoi aina. Ennen sotia. Tarkoittivat että ennen sotia kaikki hyvin.
   Sanot kohta lapsillesi. Ennen persuja.
Joo, on ollut asiat niin hyvin ettei ole tarvinnut marjoja poimia. Pienestä pitäen on kyllä jotakin pitänyt touhuta ettei tule liian laiskaksi. Sä taidat alkaa käyttää kohta sanontaa Kepun aikoihin. Ja tarkoitat, että kepun aikana oli kaikki hyvin. :D
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Hiilijalanjälki varmaan on kohdillaan kun lennetään toiselta puolen maapalloa, ja kannattaisin mieluummin että marjat poimittaisiin viljelmiltä myyntiin kuin metsästä ja jätettäisiin metsänmarjat omatoimi poimijoille ja Tapiolle, olen huomannut että Pihlan marjat on syöty ennen syyskuuta jos on kypsynyt, ennen niitä riitti lumien tuloon ja tilhille, nyt puut on puhtaita kun muuttolintu parvet tulevat,
   

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Vaikka niitä marjoja on korvet täynnä, niin käytetäänhän tuossa tuota jokasaatananoikeutta hyväksi. Ei ne marjat lopu, mutta kun ne putsaavat tehokkaan transitlogistiikan lähialueen, joissa ne harvat suomalaiset käyvät itse niitä keräämässä omaan käyttöön, johon tuo oikeus on alunperin tarkoitettu. Jos sulla on omassa metsässä joku hyvä paikka, jonka on joku muu löytänyt, niin kyllähän siinä se väkivallalla uhkailu mieleen.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26117
  • vastustan
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.
Metsämarjojen poimiminen on kamalaa touhua. En ole itse poiminut elinaikanani varmaan edes kymmentä litraa, olenko mahtanut edes viittä, mutta sekin riitti saamaan kuvan siitä hommasta. Edellinen sukupolvi oli varmaan yleisestikin kovaa marjanpoimijaporukkaa, mutta he alkavat olemaan joko liian vanhoja tai liian kuolleita.
purra ei armoa tunne, sulle ja eemelille kaksi vaehtoehtoa.... joko marjanpoemintaan tae taksisuhariksi  ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

voortimies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 339
Vs: Marjayrittäjät itse asiansa tyrineet.

Kuten tästä jutustakin
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarkyttynyt-marjayrittaja-tuleva-kausi-on-menetetty-jos-ei-saada-thaimaasta-poimijoita/8899164#gs.6kdcln

"Ulkoministeriön mukaan marjayrityksissä törkeää ihmiskauppaa koskevat syytteet ja epäilyt käsittävät yhteensä satoja uhreja. "
"– Meillä yrittäjillä on se tunne, että nyt syyllistetään koko marja-ala muutaman yrityksen ihmiskauppaepäilyiden takia. Meillä on paljon rehellisiä marjayrityksiä."

huomataan niin Suomessa on paljon rehellisiä marjayrittäjiä ja yrittäjiä. Siksipä hallitus suuressa viisaudessaan on lisäämässä paikallista sopimista eli yrittäjä voi jatkossa sanella työntekijän palkat. Anteeksi, tarkoitin tietysti että sopia yhdessä yksittäisen työntekijän kanssa. Ilman turhia yritystoimintaa haittaavia alarajoja tai rajoituksia. Samalla hallitus vähentää harmaan talouden estämistä ja valvontaa yleensäkin. Mikä on hyvä. Onhan meillä paljon rehellisiäkin yrittäjiä. Eivät tarvitse valvontaa,