Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yksityistien vaarallisuus sähköautoille  (Luettu 801 kertaa)

Uuni-ukko EVP

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Mitä jos joku tulee pikkutielle raapimaan puolen metrin naarmun pohjaan -15000 euroa, kiitos?

-Nyt riskinä jääkokkareet aurauksen jäljiltä, kelirikkoaikana nousee keskitiestä
orpokiviä pystyyn  kolisemaan pakoputkeen.

-En mistään löytänyt ennakkotapausta, mutta taatusti korvausvaateet
kymppitonnien akunvaihdoista tulevaisuudessa, varsin kun vakuutusyhtiöt
kieltää vakuuttamiset  lätäkössä kuolevista patteriautoista.

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2332
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Mitä jos joku tulee pikkutielle raapimaan puolen metrin naarmun pohjaan -15000 euroa, kiitos?

-Nyt riskinä jääkokkareet aurauksen jäljiltä, kelirikkoaikana nousee keskitiestä
orpokiviä pystyyn  kolisemaan pakoputkeen.

-En mistään löytänyt ennakkotapausta, mutta taatusti korvausvaateet
kymppitonnien akunvaihdoista tulevaisuudessa, varsin kun vakuutusyhtiöt
kieltää vakuuttamiset  lätäkössä kuolevista patteriautoista.

Koska sähköautolla ajoa pystyy tuskin kieltämään yksityistiellä, niin tien  alkupäähän vastuuvapauskyltti jossa lukee:
TIENPITÄJÄ EI VASTAA TIEN SÄHKÖAUTOILLE AIHEUTTAMISTA VAHINGOISTA!

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12117
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Riittäiskö 'Kelirikko' ?

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Häätyy tosiihan jonkulainen kyltti viiä tien varthen...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Todellisuus alkaa selvitä idealisteillekin. Nestemäisen polttoaineen ylivertainen energiatiheys ja energian valjastaminen vie nykyisiä akkutekniikoita satanolla. Raskaassa liikenteessä, lentoliikenteessä tai laivaliikenteessä, nykyinen akkutekniikka ei toimi.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26127
  • vastustan
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Todellisuus alkaa selvitä idealisteillekin. Nestemäisen polttoaineen ylivertainen energiatiheys ja energian valjastaminen vie nykyisiä akkutekniikoita satanolla. Raskaassa liikenteessä, lentoliikenteessä tai laivaliikenteessä, nykyinen akkutekniikka ei toimi.
Polttomoottorillako ne sukellusveneekki sitte putputtaa menemään :-\ :-\ :-\ :-\

eiköös tuolla merenkurkussaki liikennöevä laeva ajele satama-ajot ja saaristosuudet akuilla ja sitten avomerellä vasta polttomoottoreilla :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

voortimies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 339
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Todellisuus alkaa selvitä idealisteillekin. Nestemäisen polttoaineen ylivertainen energiatiheys ja energian valjastaminen vie nykyisiä akkutekniikoita satanolla. Raskaassa liikenteessä, lentoliikenteessä tai laivaliikenteessä, nykyinen akkutekniikka ei toimi.

Niin. Haihatteluahan tuollaiset ulkomaanpellejen räpellykset ovat. Ilman muuta.

https://www.ponsse.com/fi/yhtio/uutiset/a_p/P4s3zYhpxHUQ/c/ponsse-launches-new-technology-an-electric-forest-machine#/

"Tämä teknologialanseeraus on kurkkaus tulevaisuuteen, ja yksi ratkaisu sähköisen voimansiirron mahdollisuuksista. Kestävä kehitys on selkeä tulevaisuuden menestystekijä Ponssella."

"Ponsse EV1 -konsepti on kehitetty Ponssen ajokoneiden suosituimman kokoluokan, 15 tonnin kuormankantokyvyn kuormatraktoriin. Konseptikoneessa on täysin sähkökäyttöinen voimalinja ja Epecin tehonjakoyksikkö sekä voimalinjan ohjausyksikkö. Koneen ajovoimansiirto toimii pelkästään akuista saatavalla energialla. Akuston lataamiseen käytetään Range Extenderia, joka on tässä vaiheessa kehitystyötä polttomoottorikäyttöinen. Testaus ja kehitystyö edistyvät koko ajan. On nähtävissä, että teknologialla saavutetaan selkeä polttoaineenkulutuksen alentuminen kyseisessä kokoluokassa."

Ei toimi ei. Tunnetusti Ponsse tekee toimimattomia vehkeitä.
Mielenkiintoista on, että päästään pienempään polttoainekulutukseen vaikka tuossa akut ladataan dieselaggregaatilla? Mutta se johtuu varmaan tästä uudesta työkoneissa täysin toimimattomasta tekniikasta.


Apilas Jr.

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2344
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Kannattaisikohan tienpitäjän vilaista peiliin, jos autot ei pääse ehjänä kulkemaan? Saattaa ne polttisten öljypohjatkin olla hellänä, jos sähkärin akut hajoaa. :P
"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

                                          -Ignea-

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22118
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
No monellako ei ole öljypohjassa koloa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
paljon on muuten sähkärien maavara?    kun nuo ........   laskee bemujensa maavaraa ni  ne lopettaa ekan töysyn jälkeen asvaltin ulkopuolella ajelun..

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
VitaePron tehokkaassa koostumuksessa yhdistyvät voimakkaat luonnon antioksidantit, useat eri vitamiinit, mineraalit ja elintärkeät omega-3-rasvahapot (DHA ja EPA) sekä kasviuute Boswellia serrata nivelten hyvinvointiin.

Tuote valmistetaan GMP-standardin (Good Manufacturing Practice) suositusten mukaisesti ja valmistuksessa käytetään vain tunnetuilta toimittajilta saatuja, hyvin dokumentoituja raaka-aineita.

VitaePro sisältää Boswellia serrataa, joka auttaa pitämään nivelissä miellyttävän tunteen. Boswellia serrataa on käytetty tuhansia vuosia nivelten hyvinvointiin.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2332
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Pittee asfaltoida kaikki pienet mökkitiet ja kärrypolutkin, ettei sähköautot vahingoitu.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
juuu,   ja perustaa nuo kunnolla uutestaan koska keskitiellähä net kivet yleensä routanotelee..    ja kun tuossa katellu lumella miten nykyäöän autoilla ajellaan teillä ni keskitiencowpout on ajossa..

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Todellisuus alkaa selvitä idealisteillekin. Nestemäisen polttoaineen ylivertainen energiatiheys ja energian valjastaminen vie nykyisiä akkutekniikoita satanolla. Raskaassa liikenteessä, lentoliikenteessä tai laivaliikenteessä, nykyinen akkutekniikka ei toimi.

Niin. Haihatteluahan tuollaiset ulkomaanpellejen räpellykset ovat. Ilman muuta.

https://www.ponsse.com/fi/yhtio/uutiset/a_p/P4s3zYhpxHUQ/c/ponsse-launches-new-technology-an-electric-forest-machine#/

"Tämä teknologialanseeraus on kurkkaus tulevaisuuteen, ja yksi ratkaisu sähköisen voimansiirron mahdollisuuksista. Kestävä kehitys on selkeä tulevaisuuden menestystekijä Ponssella."

"Ponsse EV1 -konsepti on kehitetty Ponssen ajokoneiden suosituimman kokoluokan, 15 tonnin kuormankantokyvyn kuormatraktoriin. Konseptikoneessa on täysin sähkökäyttöinen voimalinja ja Epecin tehonjakoyksikkö sekä voimalinjan ohjausyksikkö. Koneen ajovoimansiirto toimii pelkästään akuista saatavalla energialla. Akuston lataamiseen käytetään Range Extenderia, joka on tässä vaiheessa kehitystyötä polttomoottorikäyttöinen. Testaus ja kehitystyö edistyvät koko ajan. On nähtävissä, että teknologialla saavutetaan selkeä polttoaineenkulutuksen alentuminen kyseisessä kokoluokassa."

Ei toimi ei. Tunnetusti Ponsse tekee toimimattomia vehkeitä.
Mielenkiintoista on, että päästään pienempään polttoainekulutukseen vaikka tuossa akut ladataan dieselaggregaatilla? Mutta se johtuu varmaan tästä uudesta työkoneissa täysin toimimattomasta tekniikasta.
Eikös tuo Ponsse ole dieselmoottorikäyttöinen ajokone joka on varustettu sähköisellä voimansiirrolla? Pienempi moottori riittää kun akusto toimii puskurina hetkellisiä tehohuippuja varten. Vastaavia ratkaisuja on käytetty kaivinkoneissa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
ja kiva varmaan tuollasella ajella kun on lunta reilummin.    muutama talavi takas ni kuski naureskeli että tarkeni kopissa;   öölit kiehu kivasti kun  pikkasen vejätti kuorman kanssa hankessa möyriessä..