Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Savuasiaa  (Luettu 21226 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: Savuasiaa
Niin kulutushan on pitkälti riippuvainen ajotyylistä ja siitä missä kopassa tuo kone on. Kaupungissa jos ajelee pelkästään niin tuo vie reilua kymmentä litraa. Painavaa lullaa pitää rehata liikkeelle ja taas pysähtyä uudestaan. Mutta matkaahan tuo menee sievästi. E-sarjan aerodynaaminen kori ja pitkät välitykset tulevat siellä eduksi. Tasaisessa vauhdissa painokaan ei haittaa. Tuohan ottaa satkun vauhdissa seiskalla noin 1500rpm.

Tuon auton ainut ongelma on että pääsee liian vähällä.Autobaanalle tehty.
minä luulen että lentokentälle, ohjauksessa samaa tarkkuutta ja tuntumaa kuin entisaikojen  massey ferkutsonissa :o :o :o :o

tuonkin listan käressä on ne lämpien tallien merkit, sitten ne pökötit, passatit, foortit ja ooppelit mitkä mitkä rahvasta palvelee yönsä kadunvarressa seisten ovat vähän kauempana :) ;) :D ;D

Joo mersun ohjaus sopii hyvin tällaiselle massikkamiehelle: tunnoton, kevyt eikä keskitä. Mutta levoton se ei ole. Mersun ominaisuushan on mennä suoraan vaikka rattiin ei koskisi tai vaikka hieman koskisikin. Kaikki käännökset vaativat kuljettajalta selkeää päättäväisyyttä, myös siis keskittäminen. Ennen ajelin bemareilla ja nehän ovat tunnetusti tarkkoja ja tunnokkaita, mutta myös hiukan rauhattomia Suomen uraisilla teillä. Sitten erikseen ovat toyotat, volkkarit ja volvot sun muut tuuliviirit joilla en uskaltaisi ajaa.
eikös mersut ole laajasti tunnettuja siitä että vetävät melkosen raskaasti ojaan päin ja löytyyköhän yhtä suuntavakaata mersua ollenkaan mitä on se superskooda, nimenomaan suomen olosuhteissa :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Savuasiaa
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.

Sun 90-luvun kanttipaalivolvo ei edes pala, siinä kun ainoat palavat materiaalit on penkeissä ja nekään eivät syty kun pyllyrillit on rikki.

Superlooni palaa kyllä aika hyvin.

Nimenomaan.

Niin kulutushan on pitkälti riippuvainen ajotyylistä ja siitä missä kopassa tuo kone on. Kaupungissa jos ajelee pelkästään niin tuo vie reilua kymmentä litraa. Painavaa lullaa pitää rehata liikkeelle ja taas pysähtyä uudestaan. Mutta matkaahan tuo menee sievästi. E-sarjan aerodynaaminen kori ja pitkät välitykset tulevat siellä eduksi. Tasaisessa vauhdissa painokaan ei haittaa. Tuohan ottaa satkun vauhdissa seiskalla noin 1500rpm.

Tuon auton ainut ongelma on että pääsee liian vähällä.Autobaanalle tehty.
minä luulen että lentokentälle, ohjauksessa samaa tarkkuutta ja tuntumaa kuin entisaikojen  massey ferkutsonissa :o :o :o :o

tuonkin listan käressä on ne lämpien tallien merkit, sitten ne pökötit, passatit, foortit ja ooppelit mitkä mitkä rahvasta palvelee yönsä kadunvarressa seisten ovat vähän kauempana :) ;) :D ;D

Joo mersun ohjaus sopii hyvin tällaiselle massikkamiehelle: tunnoton, kevyt eikä keskitä. Mutta levoton se ei ole. Mersun ominaisuushan on mennä suoraan vaikka rattiin ei koskisi tai vaikka hieman koskisikin. Kaikki käännökset vaativat kuljettajalta selkeää päättäväisyyttä, myös siis keskittäminen. Ennen ajelin bemareilla ja nehän ovat tunnetusti tarkkoja ja tunnokkaita, mutta myös hiukan rauhattomia Suomen uraisilla teillä. Sitten erikseen ovat toyotat, volkkarit ja volvot sun muut tuuliviirit joilla en uskaltaisi ajaa.
eikös mersut ole laajasti tunnettuja siitä että vetävät melkosen raskaasti ojaan päin ja löytyyköhän yhtä suuntavakaata mersua ollenkaan mitä on se superskooda, nimenomaan suomen olosuhteissa :-\ :-\ :-\ :-\

Mersut ei pääsääntöisesti kyllä vedä tai hae, olettan että alusta ohjauslaitteineen on kunnossa. Ratin kääntämiseen riittää 7-vuotiaan pikkurilli. BMW:ssäni taasen tyhjä rengas-ilmiön aiheuttivat 19-tuumaset 235/35 kiekot koska normaaleilla 16-tuumasilla talvikiekoilla ajettavuus oli tarkka ja hyvä. Ehkä omituisin ohjaus on nissanissa?

Opelkin voittaa edelleen polkupyörän.

Pesoo menee kun kivireki, jos viitsii kuunnella huninoita, suhinoita ja rengasmelua kera nitinän ja natinan.

Skoda on itseasiassa ihmeen hyvä ajettava, jopa octaviatkin.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Savuasiaa
Onhanse sooda ihan jees ajaa kun on fag pohja levyllä. Paskatti on kohtalainen ajettava muttei kyllä mitenkään suuntavakaa.
Golf mielestäni parempi joskaan etuveto häkkyrät ei käteen sovikkaan häävisti.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Savuasiaa
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.

Joo ja kuulemma neet suomessa kootut on vieläkin huonompia. Koska suomalainen ei osaa edes liittimiä kiinnittää rikkomatta muusta puhumattakaan.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Savuasiaa
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.

Joo ja kuulemma neet suomessa kootut on vieläkin huonompia. Koska suomalainen ei osaa edes liittimiä kiinnittää rikkomatta muusta puhumattakaan.
A sarjaa ei kutsuta niissä laatu parempi.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Savuasiaa
En ole uudenkaupungin mersua vielä vierestä tarkastellut, mutta ainakin se edellinen uudenkaupungin tuote oli kyllä kokoonpanolaadultaan täysi susi. Eli Fisker Karma kyseessä. Sadan tonnin autossa saumat irvistelivät, maalit valuivat ja penkkien nahka rypyssä. Yhdenkin yksilön näin, jossa konepelti oli silminnähden häiritsevästi vinossa. Sauma leveni millikaupalla.

No täällä suomessa on totuttu kasaamaan vähän karkeita koneita yksinkertaisille käyttäjille, vai miten se meni. Tuskin mersu hyväksyisi moista sähläystä tai olisi sen jälkeen ainakaan laajentamassa tuotantoa.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Savuasiaa
En ole uudenkaupungin mersua vielä vierestä tarkastellut, mutta ainakin se edellinen uudenkaupungin tuote oli kyllä kokoonpanolaadultaan täysi susi. Eli Fisker Karma kyseessä. Sadan tonnin autossa saumat irvistelivät, maalit valuivat ja penkkien nahka rypyssä. Yhdenkin yksilön näin, jossa konepelti oli silminnähden häiritsevästi vinossa. Sauma leveni millikaupalla.

No täällä suomessa on totuttu kasaamaan vähän karkeita koneita yksinkertaisille käyttäjille, vai miten se meni. Tuskin mersu hyväksyisi moista sähläystä tai olisi sen jälkeen ainakaan laajentamassa tuotantoa.

Porsche-miesten mukaan et huomaa eroa kahden Porschen välillä vaikka toinen on valmistettu Stuttgartissa ja toinen Uusikaupungissa. Voihan toki olla että tilaaja määrää viimeistelytason eli suostuvat maksamaan siitä että auto on rakennettu hyvällä viimeistelyllä. Tosin luulisi että Fiskerkin olisi sen verta maksanut että konepellin saisi laittaa suoraan...?

En kanssa usko että mersukaan katsoisi pitkään valmetin touhua jos a- tai glc-mersut olis huonosti kasattuja.

Karkeista koneista puheen ollen, tässä tämä legendaarinen taidonnäyte saksalaisen autotehtaan laadunvalvonnasta:
https://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
Laatuautossa pitää olla sellainen käsityön leima...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Savuasiaa
En ole uudenkaupungin mersua vielä vierestä tarkastellut, mutta ainakin se edellinen uudenkaupungin tuote oli kyllä kokoonpanolaadultaan täysi susi. Eli Fisker Karma kyseessä. Sadan tonnin autossa saumat irvistelivät, maalit valuivat ja penkkien nahka rypyssä. Yhdenkin yksilön näin, jossa konepelti oli silminnähden häiritsevästi vinossa. Sauma leveni millikaupalla.

No täällä suomessa on totuttu kasaamaan vähän karkeita koneita yksinkertaisille käyttäjille, vai miten se meni. Tuskin mersu hyväksyisi moista sähläystä tai olisi sen jälkeen ainakaan laajentamassa tuotantoa.

Porsche-miesten mukaan et huomaa eroa kahden Porschen välillä vaikka toinen on valmistettu Stuttgartissa ja toinen Uusikaupungissa. Voihan toki olla että tilaaja määrää viimeistelytason eli suostuvat maksamaan siitä että auto on rakennettu hyvällä viimeistelyllä. Tosin luulisi että Fiskerkin olisi sen verta maksanut että konepellin saisi laittaa suoraan...?

En kanssa usko että mersukaan katsoisi pitkään valmetin touhua jos a- tai glc-mersut olis huonosti kasattuja.

Karkeista koneista puheen ollen, tässä tämä legendaarinen taidonnäyte saksalaisen autotehtaan laadunvalvonnasta:
https://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
Laatuautossa pitää olla sellainen käsityön leima...

Alkupään W163:ssa oli pekonin purijoiden toimesta aika rumia peltiosien sovitusvirheitä ja muuta shaissee. Olen matkalla Alabamaan....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Savuasiaa
Jenkeissä tehty ML todella surkea ruostekasa jota toki kaikki mersut nopeasti ruostuvia ,pohjassa paljon muovisuojuksia joiden yläpuolella pohjan väliin jää hiekat murskeet homma on selvä.
Vm.joku 80-90 luvun.Vaihteiston stefa ei kestänyt suomen talvioloja vaan jääty ja lopputulemana koko vaihteiston tuho öljyt valu maantielle.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Savuasiaa
Jenkeissä tehty ML todella surkea ruostekasa jota toki kaikki mersut nopeasti ruostuvia ,pohjassa paljon muovisuojuksia joiden yläpuolella pohjan väliin jää hiekat murskeet homma on selvä.
Vm.joku 80-90 luvun.Vaihteiston stefa ei kestänyt suomen talvioloja vaan jääty ja lopputulemana koko vaihteiston tuho öljyt valu maantielle.

Ei missään autoissa kai murske mahdu minkään pohjamuovin väliin???

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Joonasboy

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Savuasiaa
Jenkeissä tehty ML todella surkea ruostekasa jota toki kaikki mersut nopeasti ruostuvia ,pohjassa paljon muovisuojuksia joiden yläpuolella pohjan väliin jää hiekat murskeet homma on selvä.
Vm.joku 80-90 luvun.Vaihteiston stefa ei kestänyt suomen talvioloja vaan jääty ja lopputulemana koko vaihteiston tuho öljyt valu maantielle.
milläs rotiskol kuskoski ajaa.Saabil vai?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Savuasiaa
En ole uudenkaupungin mersua vielä vierestä tarkastellut, mutta ainakin se edellinen uudenkaupungin tuote oli kyllä kokoonpanolaadultaan täysi susi. Eli Fisker Karma kyseessä. Sadan tonnin autossa saumat irvistelivät, maalit valuivat ja penkkien nahka rypyssä. Yhdenkin yksilön näin, jossa konepelti oli silminnähden häiritsevästi vinossa. Sauma leveni millikaupalla.

No täällä suomessa on totuttu kasaamaan vähän karkeita koneita yksinkertaisille käyttäjille, vai miten se meni. Tuskin mersu hyväksyisi moista sähläystä tai olisi sen jälkeen ainakaan laajentamassa tuotantoa.

Porsche-miesten mukaan et huomaa eroa kahden Porschen välillä vaikka toinen on valmistettu Stuttgartissa ja toinen Uusikaupungissa. Voihan toki olla että tilaaja määrää viimeistelytason eli suostuvat maksamaan siitä että auto on rakennettu hyvällä viimeistelyllä. Tosin luulisi että Fiskerkin olisi sen verta maksanut että konepellin saisi laittaa suoraan...?

En kanssa usko että mersukaan katsoisi pitkään valmetin touhua jos a- tai glc-mersut olis huonosti kasattuja.

Karkeista koneista puheen ollen, tässä tämä legendaarinen taidonnäyte saksalaisen autotehtaan laadunvalvonnasta:
https://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
Laatuautossa pitää olla sellainen käsityön leima...

Moni autottoimittaja oli aikoinaan sitämieltä että Porschen loppukokoonpanema ja suunnittelema W124 500E oli aikansa paras Mercedes, alustaltaan jopa parempi kuin seuraajamalli eli AMG:n kokoama väyrysmallin sporttimalli kasikoneella, oliko se nyt E50 Amg tjsp.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's