Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kytkimen elinkaari  (Luettu 15455 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kytkimen elinkaari
Alavääntö jos on heikko traktorissa kytkin on todella lujilla.

 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä niissä kytkimissä on valtava ero. Olen ollut tekemisissä kahden nassikan kanssa ja molemmissa on tehty kytkinremppa. Olikohan numeroltaan 399 tai jotain.

Valmetteja on ajettu vuosien saatossa kototilalla ja nyt ittelläni huomattavasti eikä ainoaan ole ikinä vaihdettu kytkimen osia. toki koneet on hukattu ennen 10000 tuntia pois mutta kuitenkin. 4000 fortista joskus tehtiin kanssa katkaisuhomma mutta siinä nyt homma hoitui melkein kahvitauolla. Yhdestä valtrasta olen onnistunut polttamaan ulosoton pakat mutta mielestäni se liittyi jotenkin valmistusvirheeseen koska koneella on ajettu paljon sen jälkeen eikä mitään ole esiintynyt. Ei kytkinhomma mikään iso ongelma mutta häiritsee se kiireaikaan paljon jos joutuu remonttihommiin.

mun mielestä ton ek:n käyttöä parjataan ihan liikaa. Kyllä kytkimet polttaa pienissä siirroissa todella raskaan kuorman kanssa eli kun perässä on vaikka santakuorma ja koittaa sillä kitkjuttaa liikkeelle.

Kerros joku tilanne santakuorman kanssa että joutuu kitkjuttamaan liikkeele?????? Eiks keppiä hämmentämällä voi auttaa asiaa? Tietty jos ajaa sinappivalmeteilla joissa ei ole välitykset sopivia muuhun kun siirtoajoon ni sitten...

Kestääkö aski?? Hä?
Sinappivalmetit,,,,,,,,,,,, niissäkun ne vaihteet ei mene päälle tarvittaessa, joutuu sillä kytkimellä noputta säätämään. Ohoh nyt tuli kyllä paha oijoi.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.

Heh, päistetiet... ;D

No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???

Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26186
  • vastustan
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
etukourmain, pieni pumppu, huonot välitykset ja hätänen luonne taitaa olla ne riskitekijät kumminkin.... mut kyllä 500 sarjan verkut oli aina poikki muutonki ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.

Heh, päistetiet... ;D

No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???

Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?

Ei ole vika koneissa vaan kuskeissa. Ei net älyä tarpeeksi pientä vaihdetta vaikka kuinka on 15 tn kyydissä. Ja kun sattuu vääntöä olemaan niin kyllähän luistaa ja lähtee vauhdikkasti, mutta niin lähti pakan tai kytkimen pintakin.

Ps. Täällä on aika ristiriitaisia juttuja. . . toisella luistaa kun vääntää ja toisella ei.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.

Heh, päistetiet... ;D

No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???

Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?

Melkein järjestäen noissa on liian iso välitys tai varsinkin liian monimutkainen alueiden väli jolloin tekee mieli lähteä sillä isommalla alueella. Aika monimutkaisia tilanteita kehkeytyy jos kärryllä santakuorman kanssa kikkailee paljon jos tarkoitus on mennä sinne minne halutaan eikä sinne minne pääsee. Painoa kun on kuitenkin suhteessa aina aika paljon.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.

Heh, päistetiet... ;D

No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???

Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?

Ei ole vika koneissa vaan kuskeissa. Ei net älyä tarpeeksi pientä vaihdetta vaikka kuinka on 15 tn kyydissä. Ja kun sattuu vääntöä olemaan niin kyllähän luistaa ja lähtee vauhdikkasti, mutta niin lähti pakan tai kytkimen pintakin.

Ps. Täällä on aika ristiriitaisia juttuja. . . toisella luistaa kun vääntää ja toisella ei.

 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.

Heh, päistetiet... ;D

No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???

Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?

Melkein järjestäen noissa on liian iso välitys tai varsinkin liian monimutkainen alueiden väli jolloin tekee mieli lähteä sillä isommalla alueella. Aika monimutkaisia tilanteita kehkeytyy jos kärryllä santakuorman kanssa kikkailee paljon jos tarkoitus on mennä sinne minne halutaan eikä sinne minne pääsee. Painoa kun on kuitenkin suhteessa aina aika paljon.

Jååå.

Ei oikein voi muuta voi sanoa. Mennään sinne minne halutaan ja mieli tekee. Jåå. :-\
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kytkimen elinkaari
Valmet 8450:ssä kesti tehdaskytkin 9300 tuntia, ollut tiekuljetusajossa jossakin firmassa ensin useamman vuoden, yhden kesän suolla ja sitten maataloudessa ja lumiurakoinnissa, etukuormaaja asennettu 6700 tunnin paikkeilla. Valmetin 8400:ssa alkaa olla kytkin pikkuhiljaa kypsä, 9000 ajettu ja ollut maataloudessa koko ikänsä meillä ja länsinaapurimaassa, paljon on p*skaa levitetty tällä koneella. 305:ssa alkaa olla 30-vuotisen palveluksen jäljiltä kytkin kanssa vähän ehtoopuolella vaikka vasta 5000 tuntia ajettu, ei kuormaajaa ja maatalous sekä lumityöajoa ollut. Ihmeen pitkään melko kuluneella kytkimellä pärjää kun ei luistata turhia.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kytkimen elinkaari
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.

Heh, päistetiet... ;D

No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???

Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?

Melkein järjestäen noissa on liian iso välitys tai varsinkin liian monimutkainen alueiden väli jolloin tekee mieli lähteä sillä isommalla alueella. Aika monimutkaisia tilanteita kehkeytyy jos kärryllä santakuorman kanssa kikkailee paljon jos tarkoitus on mennä sinne minne halutaan eikä sinne minne pääsee. Painoa kun on kuitenkin suhteessa aina aika paljon.

Jååå.

Ei oikein voi muuta voi sanoa. Mennään sinne minne halutaan ja mieli tekee. Jåå. :-\

Niin tuskin näitä paljon maayaloudessa tulee mutta sitten kun touhutaan kaivureiden perässä vaikka mökkipihoilla niin mitä eriskummallisiin paikkoihin niitä kuormia tulee vietyä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Kytkimen elinkaari
6850 Valtrasta korkkas vetolevy kun tunteja oli 8000. 5460 sama osa samaan aikaan kun tunteja oli 4500. Molemmissa ek.4255 Sirkussonnista kytkin meni ek hommissa joka toinen vuosi.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1336
Vs: Kytkimen elinkaari
6850 Valtrasta korkkas vetolevy kun tunteja oli 8000. 5460 sama osa samaan aikaan kun tunteja oli 4500. Molemmissa ek.4255 Sirkussonnista kytkin meni ek hommissa joka toinen vuosi.

Son aika yksilöllistä kuinka kauan vetolevyt kestää valtrassa,
Pahimmillaan  aina 1500 h vetolevyt ja riukuakselit vaihtoon (korkkas)
6650 vakiotehoilla teki Tän mulla aikanaan , neljästi meni vaihtoon
Vetolevyt ja riukuakselit, (ajo ja voa), sama homma seuraavalla omistajalla.
Eikä käyttö mitään erityisen raskasta,

Ilmeisesti syynä stanan ruiskupumppu, nämä eivät näemmä käy tasaseen.
Suutinkärkiä meni kaks sarjaa 5000h aikana, aivan horot vaihtohetkellä.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kytkimen elinkaari
Alavääntö jos on heikko traktorissa kytkin on todella lujilla.

Tuanoin yleensä kierroksilla saadaan enemmän momentinkestoa ::) Taisiis meneen enemmän tehoa läpi ohemmasta väkkyrästä. ::) Tietysti jos koneessa on sen 3000varvia ja kytkinpommilla koitetaan liikkeelle isollakin vaihteella niin avot jossain alkaatuntuun. Muttei välttämättä kytkimessä.


Mitä kytkimiin tulee 705 valtu 8000-9000h kytkin loppu, 702 valtu 3000h kytkin poks, Mega piakkoin 7000h eivielä hajaalla mutta on kytkin jumalattoman raskas ja väristää kun on pohjassa. Eli kait kohta paukahtaa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!