Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe noukinvaunu  (Luettu 47013 kertaa)

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: noukinvaunu


Ihan originaalina tuo 6XL oli ongelmallinen, tukkeutui kun vähänkin ajoi sivuun tai oli suurempi köyräle. Saatiin Kronelta valitettuamme tukirenkaat noukkimelle ja jopa miehen asentamaan ne, hehe.. ja jotkut ohjauspellit vielä siihen sivuun, ei enää kerää!



Onko nuo ohjauspellit kronen lisävaruste vai joku asentajan omavalmiste tuote? Ja mihin ne tarkasti ottaen tulee, noukkimen sivulle renkaan eteen vai?

Jos ne oikeasti toimii niin sellaset pitää saada. :)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: noukinvaunu


Ihan originaalina tuo 6XL oli ongelmallinen, tukkeutui kun vähänkin ajoi sivuun tai oli suurempi köyräle. Saatiin Kronelta valitettuamme tukirenkaat noukkimelle ja jopa miehen asentamaan ne, hehe.. ja jotkut ohjauspellit vielä siihen sivuun, ei enää kerää!



Onko nuo ohjauspellit kronen lisävaruste vai joku asentajan omavalmiste tuote? Ja mihin ne tarkasti ottaen tulee, noukkimen sivulle renkaan eteen vai?

Jos ne oikeasti toimii niin sellaset pitää saada. :)

***Mä kans olisin kiinnostunut

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: noukinvaunu
JFn nettisivuilta löytyy kuvia silppurivaunuista joiden noukkimien päädyissä on leveä noukkimen kaarien muotoinen pelti. Onko kyseessä samanlainen systeemi? Harjoittelutilalla ajettiin rehua silppurivaunun keulasta tehdyllä silppurilla ja kerran näin sen tukkeavan noukkimen. Omassa JF900 rakkineessa näitä peltejä ei ollut ja noukkimen tukkeutuminen oli normaali riesa. http://www.jf-stoll.com/Default.aspx?ID=353

Viimeksi muokattu: 20.04.08 - klo:14:19 kirjoittanut Täpinäreiska

Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Rojekti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: noukinvaunu
Ihan originaalina tuo 6XL oli ongelmallinen, tukkeutui kun vähänkin ajoi sivuun tai oli suurempi köyräle. Saatiin Kronelta valitettuamme tukirenkaat noukkimelle ja jopa miehen asentamaan ne, hehe.. ja jotkut ohjauspellit vielä siihen sivuun, ei enää kerää!

Onko nuo ohjauspellit kronen lisävaruste vai joku asentajan omavalmiste tuote? Ja mihin ne tarkasti ottaen tulee, noukkimen sivulle renkaan eteen vai?

Jos ne oikeasti toimii niin sellaset pitää saada. :)

Taisi olla prototyyppi tuo vaunu kun se ostettiin (sama juttu mukana tulleella CIV 3210 niittokoneella joka meni vaihtoon...) niin Krone ihan ilomielin hoiti asian kuntoon kun valitimme asiasta suomalaiselle välittäjälle.. ts. ei ole asentajan omavalmistetuote. En nyt muista sitä noukkimen struktuuria ulkoa enkä edes asennusta ollut seuraamassa.

Ensin tulivat pienet, valkoiset, noukinta tukevat muovipyörät. Ne kyntivät peltoa, noukin haukkaili turvetta ja kone meni tukkoon. Sitten tulivat ehkä 150-200mm kumirenkaat, jotka oikeasti tukivat noukinta mutta edelleen kone meni tukkoon kun vähänkin meni sivuun tai kääntyi.. Sitten tulivat ne pellit.. ei helvetti, en nyt muista mihin ne laitettiin, mutta ne estivät rehuainesta keräytymästä sinne sivuille; ne ohjaavat tavaran paremmin keskellepäin.

Nyt noukin ei siis jää tukkoon vaikka ajat niin että noukkimen sivu on keskellä karhoa..! Ja sekös naurattaa..

kaju

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 144
  • Pohjalla on hyvä olla, ei voi vajota alemmas
Vs: noukinvaunu
Mul on kelat ja kyllä ne siilotyötä helpottaa jos läpi ajettava siilo tai tekee niin loivaa penkkaa jotta pystyy peruuttaan päälle. Mut jos on portaaton pohjakuljettimen nopeudensäätö niin silläkin saa aika hyvän tuloksen aikaseksi. Mutta kelojen kanssa on kuorman jättö vaikeampaa, kelaton vaunu pudottaa kuorman melkein niile sijoilleen mut kelavaunua joutuu siirtään ja kuorma leviää jonkin verran. SE onko kelat tarpeen vai ei on jokaisen omista lähtökohdista ratkaitava. Nyt jos vaunun ostasin niin tod.näk. ei tulis keloja ja juurikin ton hinnan takia. Asiaan vaikutaa myös että meillä auman päällä on nykyisin pöyrivä kaivuri niin ei oo kasan koolla niin väliä sen saa kyl leveilleen.
vanheneminen on pakollista
aikuistuminen vapaaehtoista

Rojekti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: noukinvaunu
Mul on kelat ja kyllä ne siilotyötä helpottaa jos läpi ajettava siilo tai tekee niin loivaa penkkaa jotta pystyy peruuttaan päälle. Mut jos on portaaton pohjakuljettimen nopeudensäätö niin silläkin saa aika hyvän tuloksen aikaseksi. Mutta kelojen kanssa on kuorman jättö vaikeampaa, kelaton vaunu pudottaa kuorman melkein niile sijoilleen mut kelavaunua joutuu siirtään ja kuorma leviää jonkin verran. SE onko kelat tarpeen vai ei on jokaisen omista lähtökohdista ratkaitava. Nyt jos vaunun ostasin niin tod.näk. ei tulis keloja ja juurikin ton hinnan takia. Asiaan vaikutaa myös että meillä auman päällä on nykyisin pöyrivä kaivuri niin ei oo kasan koolla niin väliä sen saa kyl leveilleen.

Hmm tjaa.. meillä on asvaltoitu rehulaatta, kokoa 25x100 metriä. Volvon kymmentonninen pyöräkuormaaja tasoittelee. Noukinvaunulla ajetaan läpi; yksi kuorma puretaan noin 15 metrin matkalle. Volvolla se on siihen helppo tasoitella. Kun painoa on tarpeeksi, on kauha ja runko-ohjaus, on tasoittaminen ja tamppaaminen pirun näppärää. Noh, eipä siin mitään ongelmia ole ollut niin antaa olla nykymeininki..

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: noukinvaunu
Mites märissä olosuhteissa nämä noukkarit toimii ja pysyy pinnalla.
Ensi kesästähän on tulossa pilvinen ja sateinen joku ennusti (2013)?
Vanha kansa sanoo: sellainen kesä kuin oli talvi.
Mites matka onko 10 km liian pitkä noukkarille ,ei tokikaan kaikki ole noin kaukana ,mutta osa.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: noukinvaunu
Mites märissä olosuhteissa nämä noukkarit toimii ja pysyy pinnalla.
Ensi kesästähän on tulossa pilvinen ja sateinen joku ennusti (2013)?
Vanha kansa sanoo: sellainen kesä kuin oli talvi.
Mites matka onko 10 km liian pitkä noukkarille ,ei tokikaan kaikki ole noin kaukana ,mutta osa.
pari kuormaa läheltä ja kolmas kaukaa,kerkee siilollakin tampata.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: noukinvaunu
Mites märissä olosuhteissa nämä noukkarit toimii ja pysyy pinnalla.
Ensi kesästähän on tulossa pilvinen ja sateinen joku ennusti (2013)?
Vanha kansa sanoo: sellainen kesä kuin oli talvi.
Mites matka onko 10 km liian pitkä noukkarille ,ei tokikaan kaikki ole noin kaukana ,mutta osa.
pari kuormaa läheltä ja kolmas kaukaa,kerkee siilollakin tampata.

Juuri näin, mutta jos kaikki on kaukana, niin sitten siilomiehellä palaa tupakkia liian paljon. 5km mielestäni vielä menee hyviä teitä pitkin pelkästään samalta lohkolta ajaen, mutta ainakin siilon alkuvaiheessa pitää saada enemmän tavaraa. Yksi vaihtoehto tietysti on se, että kelkkoo läheltä alkuvaiheessa kovaa tahtia ja kauempaa siilon täyttyessä, jolloin siilomiehellä on enemmän aikaa touhuta.

Toivottavasti noukkari pysyy pinnalla, mutta jos vanha silppurivaunu pallokummein ei ole tähän asti ongelmaa tehnyt, niin ei luulis isot pyörät asiaa huonontavan, ja jos se sikseen on, niin pakkoko se noukkarikaan on täyteen ottaa huonoissa olosuhteissa??