Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suunnanvaihto  (Luettu 12468 kertaa)

krest yanin

  • Vieras
Vs: Suunnanvaihto
tokko se tajuu panna nelivetoo päälle suunnanvaihdoss ???
Miks pitäis nelivetoa päälle laitella suunnanvaihdossa? Mä otin omasta HT:stä sen pois. Sitten jos muukin homma vaatii nelivetoa niin voi päällä olla muuten käy paikkojen päälle...

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Suunnanvaihto
Nelivedon luistonesto vaatii tutkan, joka TM:ään taisi aikanaan maksaa jotain 1500.  Tosin se ei vielä osaa kuin nostella auroja ylös kun asetettu luistoprosentti ylittyy. Sähköisten pumppujen aikakaudella tehon säätäminen tietokoneella on todella suoraviivaista. Oman n. 10v auton ESP:n luistonesto osaa tosi nätisti säätää tehoa niin että liukkaalla pitää luiston noin 15 prosentissa.



-04 tm 190:ssä tutka on vakiona.

eiköhän kaikissa koneissa suunnan vaihtoa voi säätää/kalibroida.

ajattelisin että vanhemmissa koneissa suunnitteluinsinööri on ajatellu vedon vapautuksen tehtävän kytkinpolkimella eikä suunnanvaihto vivuilla..

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Suunnanvaihto
30 sarjalaisissa ainakin automaatti päällä tajuaa...Mut miksi se pitää mennä päälle?????
Eikös suunnanvaihto ole silloin repivä jos pitää nelivedon olla päällä....
Nii se on...

krest yanin

  • Vieras
Vs: Suunnanvaihto
30 sarjalaisissa ainakin automaatti päällä tajuaa...Mut miksi se pitää mennä päälle?????
Eikös suunnanvaihto ole silloin repivä jos pitää nelivedon olla päällä....
Juuri näin, sekä isolla kuormalla kuormaajassa kovalla alustalla saattaa mennä nenulleen...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27823
  • vastustan
Vs: Suunnanvaihto
30 sarjalaisissa ainakin automaatti päällä tajuaa...Mut miksi se pitää mennä päälle?????
Eikös suunnanvaihto ole silloin repivä jos pitää nelivedon olla päällä....
ihan kätevä, vaikka raskaan kärryn kans vekslaillessa siirtoajopainotteisessa hommassa jne jne....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Suunnanvaihto
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jaa mulla ei oo tuollaisia ongelmia ainakaan... MXU100 casessa oli oikea on/off kytkin kun ei oikeen jarrukaan meinannut auttaa kun aina hyppäs vaikka kuinka varovasti koitti lähteä liikkeelle  :P

--ei taida MXU100n suunnanvaihto olla sama kuin NH TS135An.135n suunnanvaihto oli ihan hyvä.Liikkeellelähtökin aika pehmeä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Suunnanvaihto
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jaa mulla ei oo tuollaisia ongelmia ainakaan... MXU100 casessa oli oikea on/off kytkin kun ei oikeen jarrukaan meinannut auttaa kun aina hyppäs vaikka kuinka varovasti koitti lähteä liikkeelle  :P

--ei taida MXU100n suunnanvaihto olla sama kuin NH TS135An.135n suunnanvaihto oli ihan hyvä.Liikkeellelähtökin aika pehmeä.

Joo suunnanvaihdin oli jonkunlainen mutta kytkin oli yks saatana... Ja suunnanvaihdin oli siitä harmittavainen kun auratessa olisi halunnut pitää vaihteen 12 päällä eteen ja taaksepäin mutta jos paino hiukankin liikaa kaasua suuntaa vaihdettaessa se löi vaihteen 9:lle ja sitten taas kauheen naputtelu... Suunnanvaihtimella tuolla casella oli paras lähteä...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Suunnanvaihto
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jaa mulla ei oo tuollaisia ongelmia ainakaan... MXU100 casessa oli oikea on/off kytkin kun ei oikeen jarrukaan meinannut auttaa kun aina hyppäs vaikka kuinka varovasti koitti lähteä liikkeelle  :P

--ei taida MXU100n suunnanvaihto olla sama kuin NH TS135An.135n suunnanvaihto oli ihan hyvä.Liikkeellelähtökin aika pehmeä.

Joo suunnanvaihdin oli jonkunlainen mutta kytkin oli yks saatana... Ja suunnanvaihdin oli siitä harmittavainen kun auratessa olisi halunnut pitää vaihteen 12 päällä eteen ja taaksepäin mutta jos paino hiukankin liikaa kaasua suuntaa vaihdettaessa se löi vaihteen 9:lle ja sitten taas kauheen naputtelu... Suunnanvaihtimella tuolla casella oli paras lähteä...

--kyllä 135n kytkimelläkin pystyi liiraamaan tarvittaessa,enpä sitä juuri kyllä käyttänyt
--toivottavasti toimii seuraavallakin omistajalla

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Suunnanvaihto
 Eihän powershift-laatikoissa kai ole mitään erillistä "kytkintä", vaan kytkinpoljin säätää pakkojen paineita, riippuen kumpaan suuntaan ollaan menossa? Eli jos ollaan menossa eteenpäin ja painetaan "kytkintä", niin eteenpäin kuljettavaa monilevypakkaa löysätään hydraulisesti ja päinvastoin. Korjatkaa jos olen saanut väärää tietoa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.