Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt äärinmäisyyksien traktori  (Luettu 19197 kertaa)

Teroman

Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori

Tuon voisi yleistää ; Kaikki massan kuljetukset kärryillä,,,,,

Kärryjen omille jarruille.

Basildonissakin jarrut  heikko paikka kuten vähän kaikissa traktoreissa ( Poislukien vanhat Fendtit KA kaluston kuivilla jarruilla )
 8)

Teroman

Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori

Unohtui vielä MAN koneisten erinomainen Pakokaasujarru mainita,,,,,,

Sitä todella kannattaa käyttää
 8)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.
Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.
--------------------------------------------------------------
Tämä loota ongelma siis toden näköisesti johtuu siitä kun kardaanijarru,joka sijaitsee vaihdelaatikon päässä kuumentaa vaihdelaatikon ja näin rikkoo askin.Eli näillä fendeillä ja ferkuilla joissa on tämä jarrulaatikko yhdistelmä ei kannata kovin paljoa jaruttomilla kärryillä ajella,ei ainakaan raskasta tavaraa.Sen tiedän että ainakin  MF 7000-sarjan dyna VT:ssä samoja ongelmia.

Kyllähän se taitaa olla niin kuten eräs huoltoyrittäjä taannoin totesi, että minkään traktorin jarruja ei ole varsinaisesti suunniteltu muun kuin traktorin oman massan pysäyttämiseen.

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori

Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.


Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin  ::)

Viimeksi muokattu: 11.11.10 - klo:13:36 kirjoittanut Suki

Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori

Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.


Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin  ::)

Ittellä pelkät verottomat rengaskustannukset 3€/h (sis vain rakkori)

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori

Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.


Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin  ::)
No joo.

Eiköhän noinkin kapealla otannalla saada kaikista merkeistä ja malleista kovat kiinteät kustannukset?'

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori

Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.


Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin  ::)
No joo.

Eiköhän noinkin kapealla otannalla saada kaikista merkeistä ja malleista kovat kiinteät kustannukset?'



toiset ajaa mersulla ja toiset tojotalla..

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Meillä tehtiin toissa vuonna kahteen traktoriin jarrurempat.V6800 about 6500h ja TSA 1700h.TSAn jarrukustannus noin 1 euru tunnille.Vallun luokkaa 20 sentimoa.Tuon jälkeen paneuduin kärryjarruihin,eli niiden säätöihin toden teolla.

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Nyt kai voi jo kommentoida kokemuksista kun on takana kolme vuotta ja 4000h tuntia fendt 818:lla.Ostimme kolme vuotta sitten kaverin kanssa  käytetyt 818:it Karttusen kautta Englannista,-06 1000h ja -05 3000h ajetut.


Olen edelleenkin sitä mieltä että Fendt on monien yli sanojen vertainen,käyttömukavuus,ajettavuus,ketteryys kokoisekseen,vetokyky,polttoainetalous,jne..listaa vois jatkaa loputtomiin.

Jottei homma menis Ojalan latuja,niin on niitä miinus puoliakin.

-vetokoukku,on aivan luokaton vehje.Miten on mahdollista että tälläisen tekeleen voi myydä tai miksi asiaa ei korjata tehtaan puolesta.Jos kysymyksesä olis yhtä luokaton ominaisuus jossain autossa,ne kutsuttais takaisin korjattavaksi kaikki..näin pitäis tehdä jokaiselle Fentille jossa on hydraalinen koukku.

-hydraaliikka,110l vois olla enemmäkin,lohkot hieman vikaherkkä kohta(yksi vaihdettu ja toinen jumii joskus).

-kovassa työssä jäähdyttimien oltava todella puhtaat,lämmöt nousee(ei vastaavia ongelmia nyykkärissä)

-Jarrujen tehot eivät ole parhaasta päästä.

-lyhyestä akselivälistä johtunee takapyörien äkkinäinen luistoon lähtö liukkaala kelillä

-"tormaaminen"(lähtee välillä liikkeelle ylättävänkin äkkiä,tiedän kiihtyvyyttä voi säätää kahvasta)

-näistä kolmesta edellä mainituista syistä jollain lailla tapaturma altis vehe


Entäpä korjaus kulut:

Kardaanijarrun jumittamienen toden näköisesti särki vaihdelaatikon

hydraali lohko jumittui,vaihdettiin

turbosta lähti siivet irti sokka petti(turbo korjaajan mielestä  on erittäin laadukas kampe ja vika harvinainen)

Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.

Paras Fentin ominaisuus , se on suunniteltu
kuin kuormaauto ja  myös toteutettu pitkään käyttöön.Hyvä esimerkki on kun menee 10000h ajetun Fentin koppii ei se eroa paljoa uudesta äänestä,ei rämise,vingu ja vongu,niin kuin kaiklla muilla tahtoo olla.

Kesällä kokeilimme joitain portaattomia.Kaikki viisi kokeilijaa piti 7000h ajettua ja 5-vuotta vanhaa Fendiä mukavimpana. ;D

Hyvä kirjoitus. Aikalailla sun miinuslistalta löytyi yleisesti tunnetut "ei niin hyvät ominaisuudet". Mukava lukea oikean käyttäjän kokemuksia eikä pelkästään "ylivoimaa, ylivoimaa". Valitettavaa tuo vaihteiston hajoaminen.