Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 880 hiivatti  (Luettu 2278 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5305
Vs: 880 hiivatti
Tuollainen oli muutamia vuosia. Kiva kone töihin, jossa saa ajaa kovaa ja korkealta: äestys, niitto, paalaimen edessä. Yksinkertainen ja luotettava.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69041
Vs: 880 hiivatti
niiinpä.   ja nuiten hinta nykyäänkin aika korkea verraten muihin merkkeihin..   nykyäänkin olis moisille kysyntää mutta pitää olla nuita sähkyhirviöitä...

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1945
Vs: 880 hiivatti
Luulisi menevän kaupaksi tuollaiset koneet. Vai nouseeko niiden valmistuskustannukset oikeasti kuinka lähelle noita sähköhirmuja? Moneen hommaan olisi ihan käypäsiä koneita.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1624
Vs: 880 hiivatti
Saisihan sitä Turkista yms. 3-luokan maista UUSIA Massikka 300-sarjan ja Fiiatin xx-90 sarjan kopioita...
Mutta kun ne viherpiiperryslaitteet pitää Eussa olla...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4676
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: 880 hiivatti
Mainittu 880 asuu nykyään kaverin liiterissä.
Vaikuttaa perusjutuiltaan toimivalta kamppeelta. Mitä nyt noita tavallisia käytetyn koneen juttuja:
- peräöljyn mittatikku liian lyhyt, ei ulotu öljyyn..
- raidepäät sohlot
- sähköt tunaroitu alkuperäisiäkin epämääräisempään tilaan
- nosturin paluukierto toteutettu liian ahtaaksi
- ohjaamoa paikkailtu 'turaamalla'
-  ja muuta pientä.

Ilmeisesti noiden voimansiirron kuuluukin vähän ääntää, varsinkin pienemmillä vaihteilla?

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1945
Vs: 880 hiivatti
Mainittu 880 asuu nykyään kaverin liiterissä.
Vaikuttaa perusjutuiltaan toimivalta kamppeelta. Mitä nyt noita tavallisia käytetyn koneen juttuja:
- peräöljyn mittatikku liian lyhyt, ei ulotu öljyyn..
- raidepäät sohlot
- sähköt tunaroitu alkuperäisiäkin epämääräisempään tilaan
- nosturin paluukierto toteutettu liian ahtaaksi
- ohjaamoa paikkailtu 'turaamalla'
-  ja muuta pientä.

Ilmeisesti noiden voimansiirron kuuluukin vähän ääntää, varsinkin pienemmillä vaihteilla?

Kuulonsuojaimiin uudet pehmusteet. Sano aikoinaan yksi Fordin jo eläköitynyt huoltomies😉

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2609
  • Etelä-Karjala
Vs: 880 hiivatti
"Laita Blaukkaria kovemmalle."
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69041
Vs: 880 hiivatti
mutta voihan se on mikä siellä kuuluu!    ja kyllä nykyvärkit on pialttu nuilla eu ja muilla määräyksillä.   missä enää hoitetaan laillisesti komennot vaijereilla ja tangoilla?      nykyään pitää olla se ohut piuha ja onnettomat liittimet.       punavanteessakin viat on aina sähkyhäikkiä!!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4676
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: 880 hiivatti
Juu tuo on sellainen sivistynyt ääni - ja kuuluukin lähinnä ulkopuolelle. Ajattelin vain kun jotkut koneet ovat kunnossa ollessaan voimansiirroltaan hyvinkin hiljaisia.

Kamalin ääni jonka olen kuullut lähti Ford 5000:sta jossa joku - ilmeisesti hydrauliikkapumppuun liittyvä väliratas - piti niin hirveää terävää parkua että sitä ei edes tämmöinen homekorva kestänyt kuunnella edes muutamaa minuuttia. Kuin olisi sirkkelillä halkonut peltiä ja Hara-ohjaamo toimii siinä hyvänä vahvistimena.
Tietääkseni pitää edelleenkin samaa ääntä, ei ole hajonnut mutta ei korjaantunutkaan. Ääni loppuu siksi aikaa kun hydrauliikkaa kuormittaa jonkin verran. Ei kiinnosta ketään kun se on sellainen apu-apu-apu-kone. Ei montaa tuntia vuodessa käytetä. Ja viis'tonninen nyt ei mikään hiljainen kone ole muutenkaan, käynti on aika karkean sorttista.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4676
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: 880 hiivatti
mutta voihan se on mikä siellä kuuluu!    ja kyllä nykyvärkit on pialttu nuilla eu ja muilla määräyksillä.   missä enää hoitetaan laillisesti komennot vaijereilla ja tangoilla?      nykyään pitää olla se ohut piuha ja onnettomat liittimet.       punavanteessakin viat on aina sähkyhäikkiä!!

Ole onnellinen ettei muuta :-)
Juuri Konevitsistä luin raskaassa ajossa olevasta Fendtistä jossa reiluun 20 000 tuntiin oli nyt kolmas laatikko menossa. Toki vaihdettu ennakoiden eikä sinänsä taida olla mahdottoman kalliskaan kun entinen palautuu tehtaalle.
Ja kuulin luottetavalta taholta Jonnikasta johon oli tarjottu uutta laatikkoa hintaan jota en tohdi tässä sanoa kun kuulosti niin järjettömän suurelta...

Pitää muistaa että näillä isoilla vehkeillä tehdään usein myös pelkkää hyvin raskasta työtä. Harvemmin niillä kelapöyhintä ulkoilutetaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69041
Vs: 880 hiivatti
mut eiks just vanahat koneet isoilla koneilla  ( 1800 fiut,  tw20 fortit jne ) ole käytetty just kovissa hommissa.   nykyään tuntuu et ostetaan mopo ja sit piristetään jotta saabi sen 7 metrin äkeen kulkemaan etes sen kävelyvauhtin...   miunkin mopopunvanne oli alkuaan 120 hepoinen ja nyt  en tiijäkään kuin moni kun on nuo paskanpoisto systeemit plokattu..   mut noilla mennään yhä se 3,5 metrinen äjes perässä rinteitä ja savutta.   toisaalta tuo 605 vetelee vain tuota 46 claasia ja keslan 9 tonnin mettäkärriä...      muuhun ei ole oikein hyää..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4676
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: 880 hiivatti
mut eiks just vanahat koneet isoilla koneilla  ( 1800 fiut,  tw20 fortit jne ) ole käytetty just kovissa hommissa.   nykyään tuntuu et ostetaan mopo ja sit piristetään jotta saabi sen 7 metrin äkeen kulkemaan etes sen kävelyvauhtin...   miunkin mopopunvanne oli alkuaan 120 hepoinen ja nyt  en tiijäkään kuin moni kun on nuo paskanpoisto systeemit plokattu..   mut noilla mennään yhä se 3,5 metrinen äjes perässä rinteitä ja savutta.   toisaalta tuo 605 vetelee vain tuota 46 claasia ja keslan 9 tonnin mettäkärriä...      muuhun ei ole oikein hyää..

Tavallaan kyllä. Ehkä suohommat ovat olleet aika rääkkiä. Ja Arunas-tyylinen metsäajo. Ja isolla hakkurilla urakointi.

Muuten se ei ole ihan sama jos vedetään sitä isoa äestä suht' nätisti 2-3 viikkoa vuodesta, verrattuna siihen että rytyytetään jotain 30 tonnista maansiirtovaunua 200 päivää vuodesta. Mainittu KV:n urakoitsijakin kertoi että 25 tonnin kuormat menee, ja se 3-akselinen vaunukin painaa varmaan kaikkineen vähintään 7 t.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1945
Vs: 880 hiivatti
Yksi tuttu aloitti traktoriurakoinnin sellaisella tunteja runsaammin tuotava. Traktorilla ajettiin 20 h vrk, jokaisena paperitehtaan käyntipäivänä. Sekoitti stabiloitavaa paskaa siellä, oli ostanut sellaisen parhaat päivät nähneen 8400 Vallun ja se oli tuossa ajossa 3 vuotta, ehti tulla tunteja aikalailla, liki 20000. Tuon neljän tunnin aikana tehtiin aina huoltoja ja kone oli lämpöisessä. Kehu että parani tuona aikana traktori.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27076
  • vastustan
Vs: 880 hiivatti
mut eiks just vanahat koneet isoilla koneilla  ( 1800 fiut,  tw20 fortit jne ) ole käytetty just kovissa hommissa.   nykyään tuntuu et ostetaan mopo ja sit piristetään jotta saabi sen 7 metrin äkeen kulkemaan etes sen kävelyvauhtin...   miunkin mopopunvanne oli alkuaan 120 hepoinen ja nyt  en tiijäkään kuin moni kun on nuo paskanpoisto systeemit plokattu..   mut noilla mennään yhä se 3,5 metrinen äjes perässä rinteitä ja savutta.   toisaalta tuo 605 vetelee vain tuota 46 claasia ja keslan 9 tonnin mettäkärriä...      muuhun ei ole oikein hyää..

Tavallaan kyllä. Ehkä suohommat ovat olleet aika rääkkiä. Ja Arunas-tyylinen metsäajo. Ja isolla hakkurilla urakointi.

Muuten se ei ole ihan sama jos vedetään sitä isoa äestä suht' nätisti 2-3 viikkoa vuodesta, verrattuna siihen että rytyytetään jotain 30 tonnista maansiirtovaunua 200 päivää vuodesta. Mainittu KV:n urakoitsijakin kertoi että 25 tonnin kuormat menee, ja se 3-akselinen vaunukin painaa varmaan kaikkineen vähintään 7 t.
ihan huilaushommia rattailla vetää tuommosia kuormia ;D ;D ;D ;D

https://www.youtube.com/watch?v=R_bsYKXxdgY

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...