http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903299319754_uu.shtmlHS vakuuttaa ettei 20 000 euron rakkausviesti ole mainos
Sunnuntai 29.3.2009 klo 10.24 (päivitetty klo 16.25)
Rakastunut etsi ihastustaan kokosivun kirjeellä sunnuntaina Helsingin Sanomissa.
Lamasta kärsivän lehtialan huolet kaikkoavat, mikäli kaikki Amorin nuolen satuttamat toimivat yhtä tinkimättömästi kuin sunnuntain Helsingin Sanomiin kokosivun ilmoituksen jättänyt henkilö.
Kirjeen muotoon laaditun henkilökohtaisen viestin kirjoittajalle lähtee nimittäin veroineen yli 20 000 euron lasku.
Kohtalokas tapaaminen sattui jo yli kuukausi sitten helmikuun 21. päivä ravintola Meccassa Helsingissä. Kirjoittaja kuvailee näkyään: "... enkä ole koskaan nähnyt mitään niin kaunista kuin Sinun silmäsi... kasvosi... ja Sinun vaaleat hiuksesi olivat poninhännällä".
Kirjoittaja oli lähellä naista vielä ravintolasta poistuessaan mutta ei rohjennut puhutella tätä.
Kirje on suomea. Kirjoittaja pyytää ihastustaan kuitenkin lähestymään häntä englanniksi osoitteeseensa lostyouinhelsinki@gmail.com.
"Ei ole mainos"
Helsingin Sanomissa ilmestynyt henkilökohtainen viesti ei ole mainos, Helsingin Sanomien tuotepäällikkö Maarit Lamminmäki vakuuttaa.
Aiheesta on noussut melkoinen nettiporu ja suurin osa keskustelijoista näyttää uskovan, että kyseessä on mainos. Lamminmäen mukaan ilmoituksen on kuitenkin jättänyt yksityishenkilö.
Hän sanoo, ettei lehdellä ole syytä uskoa, että ilmoituksen takana olisikin jonkinlainen markkinointitempaus. Jos näin kuitenkin on, mahdollinen mainostaja on johtanut harhaan myös Helsingin Sanomia.
STT