Selvisihän se miksi se valmetti savuaa edelleen.Hapen puutetta?
Tuo lämmönsitominen pakokaasulla on se merkittävin homma,palaminen tapahtuu matalammassa lämpötilassa ja oksideja tulee vähemmän.
Venttiileistä epäilen kyllä olevan kyseessä pakoventtiilin jonka kautta sitä pakokaasua sylinteriin napataan.
Tälläinen "overlapilla" tapahtuva kierrätys vaatii enemmän pakokaasua sekaan kuin ulkopuolisella jäähdytetyllä kierrolla varustettu moottori. Hiovia nokihiukkasia enemmän.
Perkiisselin omistajalla on kyllä hieno systeemi tuohon kierrätykseen,hiukkassuotimen/loukun jälkeen otetaan kierrätettävä pakokaasu,ei ole nokea mukana. Moottorinohjausjärjestelmä taitaa jo Pillarilta tulla,
että Coventrystä ei taida näissä uusissa myllyissä paljoa insinööritaitoa olla. Kunhan lupia anovat että mitä me näistä systeemeistä saadaan käyttää?
Mitenkäs tämä venttiilit eri puolilla kantta? Imu ylä ja pako alapuolella?
Onko tämä Perkins commonrail muuten ns. neliventtiilikone?
Pillari osti perkinssin lucakselta sillä ajatuksella että sai osaamista ja moottorisarja laajeni.Mitä tarkoitat ylä/alapuolella? Se on sitte loppuunkäsittelemättä tuo että millä venttiilillä sitä pakokaasua otetaan.
Elä nyt,kyllä ne taisi valmistuskapasiteettia ja markkinoita ostaa, muistaakseni Perkinssin tehdas niin hirveän kannattava ollut.
Trollihan se tuo ylä-alapuoli lienee, kuitenkin ihan eri vuosikymmenillä ja jopa tuhansilla läpihengittävä rattorimoottori keksitty ja käyttöön otettu.
Perkinssin venttiilit ovat eri puolilla kantta,jontikassa molemmilla puolilla molempia ja valmetilla ne on sellaisessa "väliasennossa".
Crossflow on muuten ollut jo aika kauan käytössä sellaisessa keltaisessa moottorissa. Samoin kuin se moottorin ohjaus josta mainitsin. Eli ei sen enempää perkinssiä kuin setähvän planeettapumppuhärveli jontikkaa.