Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra A lämmityslaitteessa vikaa  (Luettu 5075 kertaa)

shavia

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
A-mallin lämmityslaite, se konepellissä alla oleva, kävi polttamaan sulakkeita. Pyörii kyllä jonkin aikaa uudella sulakkeella, mutta polttaa sen alle tunnissa, kun traktorilla ajaa. Poltti yhden sulakkeen jo viime talvena, mutta kesän toimi, ja nyt taas ei.

Onko kokemusta tai arvausta, mistä lähteä vikaa etsimään? Otin puhaltimen moottorista johdon irti, mutta sulake paloi siitä huolimatta jonkin ajan kuluttua.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
Eikös se ole ominaisuus ei vika.  :D

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
Kyllä siellä johdossa on jossain oikosulku, jos se sulakkeita polttaa, vaikka johdot ovat irti. Sen tiedä, että III-nopeudella on oma sulakkeensa ja I j II nopeudella omansa. III-nopeuden sulakkeen saa helposti palmaan siten, että pistää kytkimen asentoon III ja pistää virran päälle(siis ennen moottorin käynnistämistä. Puhaltimen moottori ei ole mikään ikuisuustuote, joten sen saattaa joutua vaihtamaan, hintaa lienee noin 50 euroa. Voi sinne laakereihin myös aerosolivasellinia ruikata, jolloin ääntely vähenee, eikä ne sulakkeet ole niin kovilla.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
Tavallisin vikapaikka puhaltimen oireille lienee se  37-napainen pikaliitin ihan akun yläpuolella, kaavioissa X1.
Ota pikaliitin irti ja suihkuta johtojen liittimiin contact cleaneria tai voihan käyttää CRC tai WD 40 -kemikaalia. Harvakierre -mutteri pitää liitosta, normaali oikeakätinen.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

Movado

  • Vieras
Vs: Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
Jos on puhallin irti virtapiiristä, niin ainoa mahdolisuus on oikosulku johdoissa - selainen satunainen. muuten poltais sulakeen heti.

Yleimittarilla mitailee johdon ( runko / virtajohto ) ennen katkaisinta ja sen jälkeen - katkaisin voi myös olla rikki , kun on ylikuormalle joutunut - sulaketta poltellu. homan tekee hankalaksi jos oikoinen tulee satunaisesti - esim koppi liikkuu ja tekee oikosen

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
Itse rakentelisin sulakkeen paikalle kytkennän johon saisi kiinni ampeerimittarin. Moottorin ottama virta kertoo paljon puhaltimen moottorin kunnosta. Kuulostaa tuo hetken toiminta vaan siltä että puhaltimen laakerit ovat finaalissa ja moottori pyörii tahmeasti. Rasvaamalla ei saa pitkäaikaista apua.

Autoissa tuo moottorin laakerien jumiminen yleensä aiheuttaa myös vastuspaketin 1 ja/tai 2 asennon kärvähtämisen.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Movado

  • Vieras
Vs: Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
Itse rakentelisin sulakkeen paikalle kytkennän johon saisi kiinni ampeerimittarin. Moottorin ottama virta kertoo paljon puhaltimen moottorin kunnosta. Kuulostaa tuo hetken toiminta vaan siltä että puhaltimen laakerit ovat finaalissa ja moottori pyörii tahmeasti. Rasvaamalla ei saa pitkäaikaista apua.

Autoissa tuo moottorin laakerien jumiminen yleensä aiheuttaa myös vastuspaketin 1 ja/tai 2 asennon kärvähtämisen.

Miten jumi laakeri voi polttaa sulakeen kun moottorista on virtajohto irti  ???

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
No tulipa luettua huolimattomasti, johdoissa kai se vika sitten on.

No sitten erottelemaan vaan virtapiiristä osia niinpitkälle että vika löytyy. Moottorinpäästä voisi mitata vastuksen moninapaliitin irti ollessa, sais sen pätkän testattua. Muutenkin kannattaa katsella ettei johtosarjassa näy päällepäin merkkejä litistymisestä. Johdot saattavat jäädä kojelaudan alla jarruvivuston väliin yms. Todennäköisyys tälle lisääntyy jos kojelaudan alla on käynyt kotitarveasentaja.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
Laita tuollainen,sopii vallan mainiosti kyseisen värkin ohjaamoksi.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26243
  • vastustan
Vs: Valtra A lämmityslaitteessa vikaa
No tulipa luettua huolimattomasti, johdoissa kai se vika sitten on.

No sitten erottelemaan vaan virtapiiristä osia niinpitkälle että vika löytyy. Moottorinpäästä voisi mitata vastuksen moninapaliitin irti ollessa, sais sen pätkän testattua. Muutenkin kannattaa katsella ettei johtosarjassa näy päällepäin merkkejä litistymisestä. Johdot saattavat jäädä kojelaudan alla jarruvivuston väliin yms. Todennäköisyys tälle lisääntyy jos kojelaudan alla on käynyt kotitarveasentaja.


ite vetäsin uudet johdot jos koneella kiire töihin. sitten ajan kanssa tutkis oisko tuo johtosarja litistyny/hankautunu. saiskohan siihen moninapaliittimeen uuden johdon kiinnitettyä.... jos ei ni soita mike tinoomaan, verkunmiehiltä se käy kokemuksen tuomalla rutiinilla
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...