Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 498

Viestit - bdr-529

Tuntuu aikas paljolta 150 rekkakuormaa jätemuovia. On varmaan menny laskimessa kertoimet satasen puolelle.
Vapaa sana / Vs: Myötätuntoa
: 23.02.19 - klo:16:12
 Mielensä pahoittanut?
 Taitaa olla väärä taho vaatimassa ja vielä oikeudettomia etuja, luulen ma?

https://www.verkkouutiset.fi/mtk-teki-toivomuslistan-nama-tiet-halutaan-kuntoon/
  Minkähän osan viljelijä voi korvata ruokataloudessa omalla tuotannolla verrattuna kehen tahansa (kesä)mökkiläiseen ja mikä sen taloudellinen arvo on vuositasolla?
 Arvtokin heränny talviuniltaan. Jokohan paneelit on oikkarissa kun sulamisveet yltää jakorasioihin?
Jos ja kun suomalaiset haluavat kotimaista ruokaa, niin eikö kannattaisi maitoauton lähestyessä laittaa raktori poikittain tielle, jotta navetalle ei pääsekkään.

Kun tarpeeksi kauan esim. maito lasketaan laron taakse, niin kaupoissa alkaa hyllyt olemaan tyhjiä.

Silloin kaupat ovat puun ja kuoren välissä.


Vai onko nyt niin, että nämä jumalan valitut ja oikeat "mulle kuuluu kaikki" -viljelijät ovat huijattu loputtomaan velkakiikkuun, jotta ei voi kuin vikistä.

Saattaa olla, että pienissä yksiköissä ei tunnu tappiot tai voitot niin koville, etteikö voisi vähän kapinoida. Miten muuten on, eikö MTK ole ollenkaan tällaista manööveriä suunnitellut? Onko jossain liikaa valtaa jollakin?

Tämä halpuutus ratkaistaisiin aika helpolla, mutta ketään ei kiinnosta.




Nopeasti maitohyllyt tyhjenisivät erikoismaidoista, vaikka myyntiaikaa pa-leimaan  onkin hämmästyttävän
paljon tuoretuotteeksi. Yhtä nopeasti hyllyt myös täyttyisivät, joskin purkin ulko-asu olisi toinen. Sillävälin
toisesta ilman suunnasta olisi jo maito-auto saapumassa meijeriin. Siinä sitten autokuski ja maidon maahan
kaataja voisivat miettiä mihin ammattiin uudelleen kouluttautuisivat. Noottaa ämteekoossa mietitään, kumpi
on parempi vaatia; johtotähti vai olympiarenkaat.

Tosiasiassa se ei menisi noin. Jos kaikki Suomen tuottajat laittaisivat traktorin poikittain tielle, niin tilanne ei olisi niin yksinkertainen.

Kuluttajat eivät halua ostaa ulkomaalaista ruokaa niinkään halukkaasti, näiden liha sun muu härdellien jälkeen. Jos kaikki tuotantosuunnat laittaisivat hetkeksi pauselle, niin jonkinlainen teollisuus ja logistiikkasektori jäisi heikoille jäille.

Mutta niinkuin autohommissakin, joku tekee työn vielä halvemmalla ahneuksissaan. Ja juuri ahneudesta tämäkin ongelma sikiää.

Mä olen tuosta kyllä hieman eri mieltä. Äkkiä se kuluttaja oppii ostamaan vaikka virolaista maitoa jos muuta ei hyllyssä ole. Sama lihan kanssa kyllä jos suomalainen miha yhtääkkiä loppuisi hyllyistä niin ei menisi kauaa kun ne täytettäisiin saksalaisella, tanskalaisella ja brasilialaisella lihalla. Näitä tälläisiä lihakatasrofeja ei ole ollut vielä tarpeeksi. Muutama ihminen kun kuolisi johonkin paskaruokaan niin sitten ehkä.

Eli totaali toppi ei toisi varmasti kuin ongelmia, mutta hallittu tuotannon lasku olisi paikallaan. Nyt kun lihaa ainakin joudutaan väkisin työntämään markkinoille. Tarkoitan sitä että vaikka omavaraisuus taitaa tällä hetkellä olla kaikissa lihoissa alle sata niin halukkaita ostajia on silti vähemmän. Eli lihojen omavaraisuus kun tiputetaan vaikka 60% niin halukkaille maksajille löytyy suomalaista muut ostakoon muuta. Tässä asemassa voisi hintaa päästä hilaamaan ylös.

Possunlihassa taitaa nykyään olla jo tuotanto alle 100% kulutuksesta Suomessa. Naudanlihassa se on jo pitkään ollut jossain 80% tietämillä. Maidossakin ollaan kait jo 100%.

 Onkin hyvä syy alkaa tuoda ulkomaista antibiootti ja salmonellamausteista lihaa ja halvalla.
Vapaa sana / Vs: kuten sanoin...
: 23.02.19 - klo:11:33


Liika on liikaa. Ei niin hyvää kappaletta ookkaan etteikö kaks viikkoa kolme kertaa päivässä saa vaihtamaan asemaa.

  Kuinka pitkään ne soittivat Viipurissa tauotta sitä Säkkijärven polkkaa jatkosodan aikana

Pari kertaa ;)
Levyksi valittiin auton levykokoelmasta Säkkijärven polkka. Niinpä vihollisen tavoitteen estämiseksi ruvettiin soittamaan Säkkijärven polkkaa – ja nimenomaan Vesterisen levyttämää versiota – yhtä soittoa, ilman taukoja, jotta vihollisen käyttämä kolmisointujen taajuus saatiin "sekoitettua" käyttökelvottomaksi. Syyskuun 4. päivänä huomattiin, että neuvostojoukot lähettivät jatkuvasti kolmisointuaan samalla lähetystaajuudella. Näin alkoi taistelu radioaalloilla. Tätä lähetystä jatkettiin yhtäjäksoisesti kolme vuorokautta, kunnes Aunuksesta saatiin toinen auto Viipuriin.[5] Tällä välin oli purettuja laukaisimia tutkittaessa huomattu, että neuvostojoukoilla oli kolmella eri radiotaajuudella toimivia radiomiinoja. Suurena pelkona oli, että lähetysautojen generaattoreita pyörittävät polttomoottorit hajoavat ja siksi armeija tilasi pikaisesti Helvarilta lisää 50 watin lähettimiä[6], jotka toimitettiin jo 9. syyskuuta 1941. Näillä sitten lähetettiin häirintälähetyksiä 2. helmikuuta 1942 saakka. [7] Armeija oli laskenut, että miinojen akut ja paristot tyhjenivät viimeistään kolmen kuukauden kuluessa. Säkkijärven polkkaa soitettiin katkeamattomasti noin 72 000 kertaa.
[/quote]

 Näppituntumana sanoisin että Nova tuonkin enkan joku päivä rikkoo.
Vapaa sana / Alkutuottajan dilemma
: 23.02.19 - klo:10:07
   "Suosimme aina kotimaisia tuottajia, kun se on laadultaan ja hinnaltaan järkevää".  Toisin sanoen halvimmalla pitäis tuottaa maailman parasta.

  https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/artikkeli-1.383176
Vapaa sana / Vs: kuten sanoin...
: 23.02.19 - klo:08:30
Kylä Elliä kuuntelee..Mutta .itun Veste.inen bänd sitä ei jaksa vanha erkkikään... :o


Liika on liikaa. Ei niin hyvää kappaletta ookkaan etteikö kaks viikkoa kolme kertaa päivässä saa vaihtamaan asemaa.
  Paljonkohan esim. Valio on hassannut vuosikymmenten aikana meijereihin ja niitten koneisiin, A. Aarnio-Wihuri aikoinaan ihmetteli miksei niitä rakenneta suoraan kullasta,saattaisi jäädä halvemmiksi. Nyt ne monumentit ovat mikä missäkin käytössä, on lahjoiteltu ja myyty edulliseen hintaan kunhan vain ostaja sitoutuu siihen ettei jatka meijeritoimintaa. Teurastamot eivät huomanneet että niittenkin rakennuksissa saattaa joku alkaa pelaamaan maidon kanssa, erehtyivät myymään Korialta teurastamotilat ja nyt siellä on kilpailija Valion maitomarkkinoille eikä taida tuottajahintakaan olla mitenkään huono..

Niinpä, näkyy tuossa ossuustoiminnasa olevan semmonen hulluus, kun ei tarvii omia rahoja tuhulata, niin mitä väliä. Kun tuotteesta tulee kallis, niin syytetään kauppiasta.

 Mikäs tuote ruokapuolella on alvittomana suomessa kallista?
Vapaa sana / Vs: Mannerheimintien palvelut
: 20.02.19 - klo:15:49
Fontin koko nimimerkin nimessä voi olla vihje?
10 v sitten ostin metsäpalstan, mutta kukaan ei enää muistanut että siihen kuuluu myös kapea erillinen palanen aiemmin lohkotun talouskeskuksen ja yksityistien välissä. Myös viereiseen taloon kuljetaan tuon muutaman aarin palasen läpi. Voisin estää molempia kulkemasta siitä, mutta ei jaksa alkaa hankalaksi. Talouskeskuksen omistajillekin asia selvisi kun hakivat rak.lupaa autotallille. Oli rakennustarkastaja tuumannut, ettei se oikein sovi toisten maalle rakentaa.

Eräs viljelijä viljeli oman peltonsa nurkassa olevaa maalänttiäni , onko jotain pari aaria. En viitsinyt koskaan mainita että tiedätkö että siinä on minun maatani. Kun herra metsitti ko. pellon, oli hän ainakin olevinaan ihmeissään tilatessaan Maanmittauslaitokselta kartat ko. pellosta. Ei laittanut puun taimia minun peltotierakkeelleni. Ei sattunut kyseiselle viljelijälle EU-tarkastusta kertaakaan.

 Eu tarkastajat mittailevat todellisia viljelyaloja. Ei niitä kiinnosta niinkään pyykit eikä rajalinjat.

Mutta ei omista pelloista pitäisi olla vuokrasopimukset, vai eikö teilläpäin?

 Ei vuokrasopimuksissa oo ollu tapana pyykkejä merkitä ja yksilöidä.
10 v sitten ostin metsäpalstan, mutta kukaan ei enää muistanut että siihen kuuluu myös kapea erillinen palanen aiemmin lohkotun talouskeskuksen ja yksityistien välissä. Myös viereiseen taloon kuljetaan tuon muutaman aarin palasen läpi. Voisin estää molempia kulkemasta siitä, mutta ei jaksa alkaa hankalaksi. Talouskeskuksen omistajillekin asia selvisi kun hakivat rak.lupaa autotallille. Oli rakennustarkastaja tuumannut, ettei se oikein sovi toisten maalle rakentaa.

Eräs viljelijä viljeli oman peltonsa nurkassa olevaa maalänttiäni , onko jotain pari aaria. En viitsinyt koskaan mainita että tiedätkö että siinä on minun maatani. Kun herra metsitti ko. pellon, oli hän ainakin olevinaan ihmeissään tilatessaan Maanmittauslaitokselta kartat ko. pellosta. Ei laittanut puun taimia minun peltotierakkeelleni. Ei sattunut kyseiselle viljelijälle EU-tarkastusta kertaakaan.

 Eu tarkastajat mittailevat todellisia viljelyaloja. Ei niitä kiinnosta niinkään pyykit eikä rajalinjat.
 Nyt alkaa Eemelikin myöntyä syyttelyiltään.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 498