Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6

Viestit - Pehtoori

Siellä Mepullahan ne varmaan tietää.
Tuosta kytkimestä meni meillä boorit. Kesti kuivata vähän aikaa, mutta lämmetessään alkoi lyömään yli. Ei meinannut kukaan hoksata, missä vika.
Tarkista myös kaikki polttimot etenkin parkit. Joku virta kulkee niiden kautta ja polttimon palaminen voi estää lukon toiminnan. Usko tai älä, mutta näin on valtra rakennettu. Ainakin ykkössarjaan ännä.
Aikoinaan kynnin MF 4270:llä ja Kvernen ES 80 paluuauroilla ja traktorissa etukuormain. Ongelmaksi tuli vaihteiston liitospulttien venyminen, kun kynnettiin enemmän. Siihen tuli viimein tehtaalta lujemmat pultit mutta sillä en enää kyntänyt, kun tuli tukevampi traktori. Traktorissa oli kyllä vetotangot vaihteiston yläpuolella vahvistuksena, mutta pultit venyi alapuolelta. Aikoinaan yksi viljelijä 80 luvulla sanoi, että paluuauroja  ei kannata laittaa alle 150 heppaiseen jontikkaan ei pienemmät kestä. Kyntivät yli 300 ha kahdella koneella syksyssä.
Ei kannata laittaa sisärengasta, ei tule kestämään. Eka kerrasta en uskonut piti kokeilla vielä toisenkin kerran. Uudet vaan. Riippu kyllä ulkorenkaasta kestääkö sisärengas pari viikko vai pari kuukautta. Eikä se tietenkään rikki mene jos ei ajeta.
Minun Hakas miggi kävi tehtalla huollossa. Kävi nopeasti ja hyvä tuli. Vaihtoivat uuden polttimen kaapeleiden ja syöttörullineen ja jonkun katkaisijan. Taisi olla jaksottimen valintakatkaisin.
Se jaksotin pitääkin säätää silloin kun vilja on kuivaa.
Rikkoo vähemmän jyviä jos pohja ruuvi ei satu olemaan aivan suora. Ketjuelevaattori kuluu vähemmän.
Minulla on jaksotin säädetty niin, että kierrättää kokoajan mutta onkin kuppielevaattorilla ja pohja ruuvi viritelty suoraan.
Jos sinä on semmoiset pikaliittimet polttoaineputkissa niin sieltä pikaliittimen sisältä löytyy 2 kpl o-renkaita jotka voi olla poikki.
Mulla oli Tm 155 jossa oli tuo vika. Ilmeni käynnistettäessä hökimisenä ennenkuin ilmat poistui. Mulla oli vain se toinen poikki. Ovat aika pieniä ja hankalia vaihtaa.
Olisko huollossa jäänyt rasvaamatta. Sitten jäänyt säätämättä välys säätölevyillä että on tullut rako johon on päässyt multaa. Rasvasta ja vallankin kivennäismaasta tulee hiomatahnaa. Kysy tehtaalta onko siihen ratkaisua. Joka väliin säätölevy niin ainakin saa välin suuremmaksi. Ei pitäisi ainakaan ensimmäiseen tuhanteen hehtaariin tulla juurikaan ylimääräistä väljää jos rasvataan kunnolla ja pidetään se säädöissä.
Siitä kivestä sitä ei voi päätellä. Katso rekisteriotteesta.
Esim vaikkapa vammaksen kaivureita on traktoreita ja moottorityökoneita, riippuen siitä mikä on pohjana mistä on alettu rakentamaan vai onko ns komponenttikone.
Sillä ajokoneellahan ei saa kuljettaa kuormaa tiellä lainkaan. Ainoastaan omia työhön käytettäviä polttoaineita ja omia työvälineitä.
Vaihdetaanko siinä pumpunvaihdossa myös imuputket vai riittääkö mitoitus, ettei rupea isompituottoinen kavitoimaan.
Oletko rasvannut navat. Niissä ei alunperin ole juuri rasvaa. Varo työntämästä niin paljon, ettei mene jarruihin. Aloita takimmaisista pyöristä. Veikkaan, että menee tuubi/ pyörä ennenkuin tulee läpi.
Ettei vaan olis menny " ojasta allikkoon " tuo vaihdos.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6