Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Siitähän se tulee, kun pistät kanavaimurin poistokanavaan.
Kun se verstas on nähtävästi tulityöpaikka niin sinne ei kannata varastoida ylimääräistä palokuormaa lainkaan.
Juu oli mullakin MF 135 jossa pakosarja vasemmalla puolella.
Ostin pari vuotta sitten Firestonen renkaat Valtraan, löytyi sopivat välitykset etu/takapyörien välille ja pitävät hyvin myös talvella. Eikä niin pahan hintaisetkaan. Ovat myös pyöreät.Toisessa traktorissa BKT:t ja tuntuvat olevan herkkiä viillolle. Muuten mukavat ajaa. Yhdessä on Mitaksia eikä nekään huonoja ole. Tosin nuo on vanhat uudemmista ei ole kokemusta.
Lautasmuokkain on kyllä vihon viimeinen peli märän maan muokkaukseen. Se pilaa pellon. Kultivaattorilla ei jää anturaa ja pelto alkaa kuivamaan. Lemken smaragdilla voi myös tehdä tasaisen kylvöpohjan jos halua. Piikit voi säätää sellaiseen asentoon.
Juu. Se on totta ,että maassa pysyy ,mutta kyllä päisteestä lähtiessä kuivassa,kovassa maassa vaan raapii koloja.Työnytövarren lyhennys tietenkin auttaa. Tossa on se kevyempi lattarauta pakkeri ni saattaa kanssa vaikuttaa.
Onhan sulla piikit oikeassa asennossa. Siinä on kaksi vaihtoehtoa.
Siellä Mepullahan ne varmaan tietää.
Tuosta kytkimestä meni meillä boorit. Kesti kuivata vähän aikaa, mutta lämmetessään alkoi lyömään yli. Ei meinannut kukaan hoksata, missä vika.
Tarkista myös kaikki polttimot etenkin parkit. Joku virta kulkee niiden kautta ja polttimon palaminen voi estää lukon toiminnan. Usko tai älä, mutta näin on valtra rakennettu. Ainakin ykkössarjaan ännä.
Aikoinaan kynnin MF 4270:llä ja Kvernen ES 80 paluuauroilla ja traktorissa etukuormain. Ongelmaksi tuli vaihteiston liitospulttien venyminen, kun kynnettiin enemmän. Siihen tuli viimein tehtaalta lujemmat pultit mutta sillä en enää kyntänyt, kun tuli tukevampi traktori. Traktorissa oli kyllä vetotangot vaihteiston yläpuolella vahvistuksena, mutta pultit venyi alapuolelta. Aikoinaan yksi viljelijä 80 luvulla sanoi, että paluuauroja ei kannata laittaa alle 150 heppaiseen jontikkaan ei pienemmät kestä. Kyntivät yli 300 ha kahdella koneella syksyssä.
Ei kannata laittaa sisärengasta, ei tule kestämään. Eka kerrasta en uskonut piti kokeilla vielä toisenkin kerran. Uudet vaan. Riippu kyllä ulkorenkaasta kestääkö sisärengas pari viikko vai pari kuukautta. Eikä se tietenkään rikki mene jos ei ajeta.
Minun Hakas miggi kävi tehtalla huollossa. Kävi nopeasti ja hyvä tuli. Vaihtoivat uuden polttimen kaapeleiden ja syöttörullineen ja jonkun katkaisijan. Taisi olla jaksottimen valintakatkaisin.
Se jaksotin pitääkin säätää silloin kun vilja on kuivaa.
Rikkoo vähemmän jyviä jos pohja ruuvi ei satu olemaan aivan suora. Ketjuelevaattori kuluu vähemmän.
Minulla on jaksotin säädetty niin, että kierrättää kokoajan mutta onkin kuppielevaattorilla ja pohja ruuvi viritelty suoraan.
Jos sinä on semmoiset pikaliittimet polttoaineputkissa niin sieltä pikaliittimen sisältä löytyy 2 kpl o-renkaita jotka voi olla poikki.
Mulla oli Tm 155 jossa oli tuo vika. Ilmeni käynnistettäessä hökimisenä ennenkuin ilmat poistui. Mulla oli vain se toinen poikki. Ovat aika pieniä ja hankalia vaihtaa.