Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6

Viestit - Urakoottija

Millä tavalla tuo nyt sitten aisaa painottaa,ei mitenkään.
Kytkentä piste akselin etupuolella, jos oikein näin.
Kytkentäpiste tosiaan on akselin etupuolella ja ainakin tuon dollyn teknistentietojen mukaan tulee aisapainoa se 4 000 kg
Tuota ko. dollya myydään ainoastaan traktori käyttöön, ei autoon, ne auto dollyt on sitten ihan erikseen
http://www.kroeger-nutzfahrzeuge.de/86-1-SIGA-UNO.html

Tuossahan tuo on maatalouskäyttöön tehty yksiakselinen aisapainollinen dolly  8)
Onnistuuko esim. Raiheinän kylvö vaakalla varustetulla viskalla? Edes välttävästi? Jos sais 15m ruiskutusurista ajettua jonkunlaisen kerääjäkasvikasvuston viljan sekaan niin se riittää!

Ei onnistu, ainakaan APV:n piensiemen viskalla...
3000 oli jenkaa lautasella ja silti työleveys vain 3,5m  >:(
Kasvintuotanto / Vs: Kahvintuotanto
: 28.09.14 - klo:11:37

 Joko ne ois pitäny kylvää, taas jää ens vuoteen... mitenkä syvään ne pitää kylvää, jos kokeilis salaoja-auralla, kun rapiidi kuulemma pintaan jättää?

Joku oli kuulemma jankkurilla kylväny... Oli virolainen työmies jokaisen piikin päällä istumas saludo pussin kans ja nakkelemas papuja vakoon.
Itte meinasin testata kultivaattorin ja viskan yhyristelmää..
Tarttis vaan parempaa siementä saara, ei tua tämän vuaren saluro tullu pannusta ulos keiton jälkeen  :o
Pressaa kun sais syyspapuna niin ei tarttisi keväällä täpinöirä niin paljoa  8)


Mullahan ei ole omaa karhotinta enää ollenkaan vaan ostan palvelua. Mutta tänäkin kesänä on sitten tullut vedettyä monenlaista karhotinta polanneterän protosta elhon kautta rt1000:een.
Rocci-miehet tapaa pitää taksaa siellä kolmosen pinnassa, ja mielellään sen maksaa kun rehu lähtee tarkasti ja on puhdasta. Lisäksi OIKEIN tehty rocci-karho menee pirun paljon paremmin korjuukoneen kitaan kuin propellin tai elhon jäljiltä, mutta jos rocittamassa on idiootti on ajo yhtä helvettiä.
Itse jos lähtisin karhotinkaupoille niin rt870 olis varmaan valinta, voisi vetää sivulle silppurille ja keskelle noukkareille ja paalaimille.

Onko polanneterä aloittamassa karhotintuotannon vai perälevylläkö heiniä vetelit kasaan?

https://www.youtube.com/watch?v=JxpqiVubuS8
https://www.youtube.com/watch?v=KWw5IleVSno
Ranskalaiset nuota näyttäis tekevän, ei tosin ole varsinaisesti mikään pienkuormain malli mutta appeen tekevä kauha kumminkin. Ja näyttäis nuota saavan kurottaja kokoluokkaankin.
https://www.youtube.com/watch?v=_UYQMqqUcms
Nii toi lely ja vermeerihän on sama kone, eri tarrat vaan.

Ja kronelta löytyy jo non-stoppi combikone, toki se on Krone....

https://www.youtube.com/watch?v=H2SHE2fpBiM
https://www.youtube.com/watch?v=_5A2QHc1YW0
https://www.youtube.com/watch?v=kU0zD9Ag1ag
Tuo ripustushan on käytössä jo nykyisessä 900-sarjassakin...
Ja napaöljyjä vaihtaessakin mukava, kun saa etujousituksella nostettua etupyörät ilmaan  8)
NH:n TC 5070:llä puin sen 200ha syksyyn ja 2045:lla sampolla piti ajaa viime syksynä se 60ha eikä kyllä yhtään tuu enää ikävä sitä kräpsää. Puintiteho, ergonomia ja laatu aivan eriluokkaa nyyskyssä. Tiettyjä ison koneen ominaisuuksia siitäkin puuttuu, mutta ei tällähetkellä tarvetta isommalle koneelle.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Kärry
: 11.02.14 - klo:19:55
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg

Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ehkä. Mutta kattelin kun pojat nousi meitin mäkeä poka päällä niin miltei kävelemällä ois ohi päässy. Iso nokka scania  kolmiakselisena ja ja joku murskan vetoon tarkoitettu neliakselinen scania toinen. Empä itte pistäs minkäänkäistä fentin tyyppistä veturia täällä eteen. Ihan niin kyllästyny en itteeni ole.

Mikä estää laittamasta siihen dollyyn vetäviä akseleita,  ajovoimanoton puuteko?

Niinpä. ei se ylämäki niinkään vaarallinen ole vaan jos samanmoiseen alamäkeen joudut ja kärry lähtee viemään niin sitten on kusiset paikat varsinkin traktorilla jonka vauhti on kuitenkin rajallinen....
Just hyvä todiste tuosta samaisesta mäestä. Aamull pelastettiin lavettia jonka päällä cat 345 telakone ja kaksi kuokkakauhaa kyydissä noin 50T kuorma lavetilla. Mursketta meni jokunen tonni, jotta saatiin mäestä poes. Saman mäen toisella puolella samanmoinen alamäki. Kuski sano jotta lavetti  ei lähe tältä mäeltä minnekkään ennekuin alamäki on tuplaten paremmassa murskeessa kuin ylämäki. No iltapäivällä oli eksynyt venäläinen rekka kyseissä alamäessä poikittain  ;D ;D ;D ja miltei kesäkeli joten hohhoijaa.
Jep fiksuahan se olis jos siihen dollyyn askartelis sen vedon ja alamäistä selviää kohtuu helpolla, kun jarruttaa pelkkää kärryä eikä katkase veturista vetoa..

No ne veli venäläiset on ihan oma lukunsa..
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Kärry
: 11.02.14 - klo:08:14
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg

Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ehkä. Mutta kattelin kun pojat nousi meitin mäkeä poka päällä niin miltei kävelemällä ois ohi päässy. Iso nokka scania  kolmiakselisena ja ja joku murskan vetoon tarkoitettu neliakselinen scania toinen. Empä itte pistäs minkäänkäistä fentin tyyppistä veturia täällä eteen. Ihan niin kyllästyny en itteeni ole.
Näinhän se on, ei se joka paikassa hyvä ookkaan, vaikka sillä kohtalaiseen mäkeen pääseekin.
On meilläkin täälä muutama sellaanen mäki mitkä yritän rekallakin kiertää kaukaa, mutta joskus on vaan pakko mennä niistäkin kuormapäällä.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Kärry
: 10.02.14 - klo:21:42
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Kärry
: 10.02.14 - klo:11:35
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....
Sivuja: [1] 2 3 ... 6