Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - jd52

Onko kenelläkään heittää tavallisten jarrujen säätöohjetta 400-sarjaan?
Lähinnä mihin Nm-arvoon ne vetotangot kiristetään?
Itselleni vastaten eli
Vetotangon säätö 4-5 Nm ja 1,5 kierrosta auki. Lukitusmutterit lopuksi 40 Nm.

Doroa en kehtaa ehdottaa.
Eikä kannatakaan jos samanlaisia kuin 530X. Akku kestää ehkä päivän, järjetön näyttö joka aina turhan kirkas.
Bluetooth yhdistää kun haluaa, usein kesken puhelun eikä päivityksiä ohjelmistoon ole tullut.
Tämä on siis työpaikan puolesta kun luurin piti olla näppäinmallia ja muita merkkejä ei saanu kun oli tarve.

Eli onko iso kustannus asentaa jälkeenpäin hydraulijarruliitin ja ilmalle duomaticliitin systeemi?
Vanhaan aiheeseen, mutta...
Hydraulinen jarruliitin osat n. 950 ja töitä puolella tonnilla 400-sarjaan.

Onko kenelläkään heittää tavallisten jarrujen säätöohjetta 400-sarjaan?
Lähinnä mihin Nm-arvoon ne vetotangot kiristetään?
https://www.youtube.com/watch?v=875PoJKaDYE Multivan äes ja kylvökone Ranskassa.
Tai Romaniassa, 0:34 taitaa sanoakin
vaikka 724 onkin 2:48 kilvitetty Saksaan
Noista Valtroista lähtee ratti irti lyömällä. Mutteri hiukan löysälle, sopiva kuparipötkö akselia vasten, ratin pituussäätö sopivaan kohtaan ja tiukka lukitus, reisillä nostaa rattia napakasti ja lyö samalla kuparipötköön lujasti joko kuparilla tai muulla moskalla. Viime vuosina ei ole tullut testailtua mutta pari elämää sitten tuli tehtyä enempikin. Tästä syystä en osaa auttaa tuohon alkuperäiseen ongelmaan.
Tämä oli huollonkin neuvoma tapa ratin irrotukseen, toimi ainakin omassa Valtrassa ekalla lyönnillä.
Paljon ajetusta linkusta on kokemuksia. Käytännössä joku paikka vaivaa kun toisen korjaa, mutta päässyt aina ajamaan.  Perkins koneisia, niihin löytyy osia hyvin ja moottorin saa aina vaihdettua. Muut osat on hommattu Hes Tractecilta. Kuluvia osia löytyy mutta ihan kaikkea ei enää saa. Puhaltimen moottori sopi jostain en muista mistä, oven lukot oliko Casesta/DBstä. Laatikon lauhdutin löytyy Jcb:n osista. Digikojetaulu sekoilee, sitä ei saa kai mistään. Tavalliset mittarit n.1995-> ovat paremmat. Omilla huolloilla on menty tähän asti.
Voimalinja noissa on kai noissa kaikissa samankaltainen, vaihteistoa on joko powershiftiä 1995/6 alkaen tai 4 portaista muunninta manuaalilaatikolla.
Terexin kautta taisi omistus siirtyä JDlle.
https://www.youtube.com/watch?v=NWJgtlO-wNw
Uitettu nuusky saapuu intiaan, kontissa

Eikö tuo nyt ole kuitenkin Thaimaata? 
Foorumilta löytynee konkreettisempaakin kokemusperäistä tietoa vahvistamaan toteamuksen?
Sikälikö asialla olisi väliä :)      Tiivisti oli silti pakattu.
Vahvasti veikkaisin tämänkaltaisia yrityksiä tulevan jatkossakin.Maailmalla kumminkin pyritään muovista eroon,ei tuhoamaan kierrätysfirmoja.
Jos ei muuten ala tulla , niin
kiristekalvon ym. saisi laittaa valmistajavastuulliseksi kierrättää. Mielummin maksaisi pari euroa lisää rullasta kun tietäisi ettei joudu tappelemaan hävityksen kanssa.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R0&_sacat=0&_nkw=gator%20radiator&rt=nc&LH_PrefLoc=2
Tuoltahan löytyy jotakin. Eri malleja useampi, tarkka mallinumero on hyvä olla tiedossa.
Jos ei ole vartavasten Gatoriin tehty, löytynee varmaan Kubotan tms oma koodi, jolla etsiä.
Kiristinrullien laakeritkin voi jumittaa. Kokeile kuinka kevyesti rullat pyörivät ilman muovia.
Jos hammasrattaat on kunnossa niin reilulla pyörätyksellä rullat pyörivät hetken omalla painollaan.
Yläpään laakereita voi koittaa Wd40 tms herkistellä, suojakuppi toisesta ja magneettien pidike toisesta pois.

Kiitokset neuvoista. Pakkaset hellitti kymmenellä asteella ja mitään tekemättä lähti pelkän tunnin piuhassa olon jälkeen heti käyntiin.
Omassa akussa näyttäisi olevan tehot tallella, ei ole vanhakaan.
Startti on tossa boschilainen, ehkäpä alkuperäinen.  Iskra taisi olla tehokkaampi? Pitänee vaihtaa vaikka onkin mielenkiintoinen homma mitä olen lukenut täältä.
Lähtötilanne sellainen että tähän asti lähtenyt aina kerrasta käyntiin,
mutta nyt ei millään kun alle -25. 6 tuntia lohkolämmittimessä + 2 tuntia sisätilanlämmitin puhalsi moottoritilassa.
Silti ei niinkuin pyöritä tarpeeksi, ei apuvirralla boosterista, eikä toista koneesta suoraan (joka lähti vierestä käyntiin 1 tunnin piuhassa olon jälkeen).
Jännä ilmiö kun vaan kerran pyörähtää kunnolla kun on kaapelit kiinni, hyytyy heti pyöriminen.
Kokeiltu myös suoraan kaapelit molempien akkujen navoissa, ei auta.

Voiko maaongelma ilmetä noi vai onko toi selvä starttiongelma?
Oliko tähän saatavilla vahvempaa starttia ettei tarvi kevättä odottaa?

Maaongelmaa voi kai selvitellä starttikaapelilla omasta akusta moottoriin, mikä olisi hyvä kohta?
Sivuja: [1]