Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - Manu

Itellä on vm 06  areksen xl  muokkari 3 metriä leveänä. Alun perin oli nostolaitteissa sit tehtiin ite hinaus varustus. Hyvin on kestänyt käyttöä yksi lautanen on vaihdettu ja yhdet laakerit yhteen lautaseen. Eikä ole säikähtänyt kiviäkään täällä etelä savon kivisillä pelloillakaan. Aikoinaan oli halpa hankinta hinta ja työn jälki kestää mielestäni vertailun kalliimpiin merkkeihin. Sehän se  vaikuttaa paljonko on ajua vuodessa ja paljonko on rahaa sijoittaa ja mitä varusteita pitää olla.
Itellä on vm 2000 oleva 8350 tunteja vajaa 8000. Ei ole viritetty eikä nostettu kierroksia. Onhan se vakiona aika laiskan sutjakka kone kyllä kieltämättä. Mutta tehot riittäneet omiin hommiin tarpeeksi hyvin. Mukava kone vetää paalainta ja pyörittää apevaunua kun saa pyörittää pienemmillä kierroksilla. Vie vähemmän löpöä eikä ole niin älytön melu kopissa. Remontteja ei pahemmin ole ollu. Jotain kuluvia osia vaihdettu ja etuakseli rempattu osaksi tapaturman ja liian vähäisen rasvauksen takia. Mutta ite olen koneesta tykänny. Ei mikään kylän kovin voimakone eikä se kaikista notkeinkaan ahtaisiin paikkoihin mut muuten perus varma kone.
Piti oikeen tarkistaa dynolapusta että kultaako aika muistot. Kyllä mun 8150 veti suht puhtaasti ylös asti. 1000rpm ulosotos niin voimaa oli tapilla 169hp ja siitä käyräs lievää nousua 2300rpm asti. 450rpm ulosotos oli vääntöä 1400nm. Riisselihuolto sen stanan laittoi penkis kohdalleen...

Joo hyvin on vetoja Mä nimimerkin entisessä 8150. Tehoa on kyllä minusta hyvin niin ala kuin ylä kierroksillakin  :)
Ei ole vielä voima loppunut meikäläisen hommissa 8)
kampe10 mikä valtra kyseessä ? vanhemmissa se antaa tuolla koodilla selityksen
koodi E290         ID---MODUULI, DIAGNOSTIIKKA:
ID---moduuli
Moottorin ohjausyksikön
valvontajärjestelmä ei havaitse
ID---moduulia.
onko miten paljon öljyä perässä ? itellä 6850 nosti lämpöjä kun oli vanha ukko oli kaatanut extra maxiin öljyn ja ajoi pitkää matkaa tiellä. ongelma helpotti kun vähensi öljyä perästä.
voiskohan nuo koodit tarkoittaa jotain seuraavaa
L212
MOOTTORIN OHJAUSYKSIKKÖ,                                 
TOIMINNOT: Varaajan paine
Moottorin ohjausyksikön
valvontajärjestelmä on havainnut vuodon
ruiskutusjärjestelmän
korkeapainepuolella ruiskutusmäärän
tasapainossa. Asetettu virta ---arvo
MPROP:lle on korkeampi kuin raja---arvo.
L214
MOOTTORIN OHJAUSYKSIKKÖ,
TOIMINNOT: Varaajan paine
Moottorin ohjausyksikön
valvontajärjestelmä on havainnut
varaajan paineen nousua. Mitattu
varaajan painearvo ei kohoa MPROP
ohjearvon mukaisesti. Tyypillisesti se on
seurausta vuodosta suuttimessa tai
jossakin korkeapaineen puolella
itellä on 8350 ja 8150 ht valtrat. ite ainakin olen niistä pitänyt ja kaikki työt niillä saanu tehtyä. perus varmoja koneita ilman turhia hienouksia . ek käytössä vähän kankeita ja perä on kevyt kun jotain raskasta nostaa mut senkin asian kanssa pärjää kun on järkeä päässä. suurimmat remontit tähän mennessä 8350 tunteja noin 7100 etuakselin helat ja hela pukit, etuakselin olkatappien laakerit, laturi ja jotain muita pieniä kuluvia osia. 8150 tunteja noin 6100 etuakselin helat ja vauhtipyörän hammas kehä ja startti. ohjaamossa hallintalaitteet meikäläisen mielestä ihan hyvin sijoiteltu.8350 ohjaamo mielestäni hiljainen kun kone kiertää vain 1900 ja 8150 kanssakin pärjää ilman peltoreita. omasta mielestä 8000 sarjalaiset on hyviä koneita  mut kuka arvostaa mitäkin ja tykkää mistäkin
itekkin katsoin että mikä ihmeen halpahalli lämmitin sinne nurkkaan oli laitettu
ihan perus varmoja koneitahan nuo t sarjat on . jos on etu kuormain niin etuakselia kannattaa tarkastella että ei ole helat loppu ja muutenkin väljää missään. koska t sarjakin on aika etu painotteinen mut paljon parempi kuin esim 8000 sarjan valtrat ek hommissa .jos on 91 litran hydepumpulla ja jänniteohjatulla hydrauliikalla niin se on kyllä melkein pommin varma. suunnanvaihtoa kannattaa tunnustella että luistaako pakat ja sama homma pikavaihteille. ja perusvaihteita ja alue vaihteita testata ja tunnustella ettei rusahda kun niitä käyttää ja menevät päälle kunnolla.
itellä on vuosmallia 2000 oleva 8350 ht1 ja  7000 tuntia mittarissa . eipä tuossa ole suurempia remontteja ollut. etuakselin helat vaihdettu kerran ja vesipumppu vaihdettin viime keväänä. itellä ihan vakio kone eli kiertää sen 1900 ja kulkee sen 46 km/h. ite kyllä tykänny koneesta vääntöä on meikäläisen hommiin ihan tarpeeksi jaksaa vetää paalainta ja pyörittää apevaunua hyvin 540e perällä . ja ohjaamoon hiljaisempi kun ei moottori huuda niin hirveesti ja etujousitus tasaa menoa. että ihan perus varma kampe ollu.
Itellä on areksen xl 56cm lautasilla ja 3m työleveydellä. Ja ollaan oltu siihen kyllä ihan tyytyväisiä. Muokkaus jälkeä ollaan verrattu tässä kylällä muittenkin muokkari merkkien työjälkeen ja mielestäni areksen työjälki kyllä kestää vertailun. Muokkari ollu jo vuodesta 07 ja suurempia remontteja ei olla tehty muutamaa lautasen laakeria on pitänyt kiristää. Omassa koneessa on takana se putkipakkeri sekin on kestänyt kasassa vaikka meidän pellot ovat aika kivisiä.  Oma kone oli alunperin nostolaite versio mutta omassa pajassa tehtiin siihen hinaus varustus .  Itsellä ollut vetokoneena valtran 8350.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Riimut
: 06.01.12 - klo:09:17
Itellä nyt neljättä talvea menossa mikko kevytketjut eikä voi moittia. Ei ole tullut normaaleja ketjuja ikävä. Ovat kevyet ja helpot laitaa päälle ja ovat kestävät ja tiellä eivät pompota . Viime talvena piti vähän lyhentään mut muuten ei ole tarvinnut tehdä mitään eivät ole katkenneet tai mitään ja vielä on hyvin kulutus  palaa jäljellä. Ja ollaan niitten kanssa vähän käyty metsässäkin ajamassa mut pääasiassa tarvitaan paalikuormien siirrossa kun muissa ei ole ketjuja. Et itselle ei enään kyllä tule normaalia ketjuja on nämä omassa ajossa niin paljon paremmat. Ja kokemusta löytyy myös normaaleista ketjuista.
Meillä neljäs avant menossa. Ensimmäinen oli pieni bensakäyttöinen , ja sitten  ollut  320s , 320s+ ja viimeisin 320s diiseli. Noi kaks ensimmäistä 320s ja 320+ oli kyllä aika huonoja olivat 2000 luvun alkupuolen koneita. Letkuja sai vaihtaa melkein yhtenään ja molempiin vaihdettiin ajomoottorit takuuseen melkein heti uusina kun eivät kestäneet ja tuossa 320s+ oli olevinaan jo ne vahvemmat ajomoottorit jo vakiona. Mut kyllähän noihin on tuntejakin tietysti tullu edellinen mikä vaihdettiin ennen tuota nykyistä nii kyllä siinä tunteja oli yli 3000h. Tässä nykyisessä mikä on vm 08 nii ei ole VIELÄ onneks ollut suurempia murheita. Äänen vaimentajia vaihdettin takuuseen uusia ja nyt ollaan niitä sit aikaajoin hitsattu kun repeävät. Nykykoneessa tunteja noin +1500h. Että jos käytettyä aikoo nii yleiskunto jo päällepäin kertoo paljon onko pellit rutussa on maalit lähtenut irti onko puomia hitsattu onko öljy vuotoja onko letkut mehineet onko penkki ihan riekaleina onko renkaat sileät monennetko renkaat menossa onko konetta rasvattu . Ja moottori tilan tutkiminen tietysti ja jos saa otettua sivu ja sitä etupeltiä pois nii pääsee näkemään aikapaljon paremmin. Ja jos saa edellistä omistajaa jututettua ja kyseltyä huolloista ja minkälaisessa ajossa kone on ollut.
eiköhän se ohjekirja kerro aika paljon. mut eiköhän ne vaikka valtran huollossa osaa neuvoa jos soittaa ja kysyy. ja miten paljon on ruiskuttamista ja monta kertaa kesässä ruiskutat että kannattaako ostaa erillisiä pyöriä. ite ainakin tiedän monta viljeliää mitkä ruiskuttaa leveillä renkailla ihan kohtalaisen suuriakin aloja ilman ongelmia
olenko mie sokea vai tyhmä että en osaa lukea mutta eihän tuolla murtolan sivuilla lukenut että ois jontikka tulossa eikös se ollu koeajossa vaan
Sivuja: [1] 2