Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - Jukkja

sanokaas arvon konetuojat mitä nyt alkuunsa tarvii huomioida jos tois tollasen?:

http://www.beckimpex.com/Used-New-Holland-tractors-New-Holland-T7040_2.html

näyttäs vielä olevan PCE -malli eli sähköhydrauliikalla. uuden listahinta suomessa noin 92 k€ plus vero. ja siihen taitaa tulla vielä 50 laatikko päälle. vaikuttais edukkaammilta noin äkkiseltään.

ketä kannattas käyttää apuna paperihommissa tms? lontoo luistaa iteltäkin ihan riittävästi.
Kaverille kotiutui viimeviikolla kyseisestä firmasta T7030 -10. Kaupat tehtiin konetta näkemättä ja kaikki sujui niinkuin pitikin. Kone oli niinkuin tuon ikäisen täytyykin olla ja kaupankäynti oli sujuvaa kaikinpuolin. Kuljetuksen hoiti Kosken Autokeskus.
NH T8040:n keskikulutus noin 55l/h työkäytössä. Kevyessä hommassa taitaa mennä hiukka vähemmän.
olisko woima nh radalla? 8020.

Ilmeisesti ei, ainakaan omistaja ei kerkiä paikalle.

Kyllä mörkö-hollanti jää kotiin tälläkertaa. Kuskin saisin järjestettyä mutta paripyörät kiinni niin ei jaksa eikä kerkiäkkään ruveta niitä puljaamaan kun maanantaina niitä taas tarvitaan.

Mulla semmoinen tuntuma että voimat hukkuu sinne nappi- vaihteistoon,,,,,?

Muutoin ei liene mahdollista ?
 :o



höpö höpö
Ei ne Nyykkärin paskat oo ikinä parantuneet, samoja paskoja lootia käyttävät TX000:sarjassa. Ihan paskoja tehosyöppöjä. Toista se on ku on aito Vario fendt tai sen kaverit.,  se oli niin ylivoimainen vetokisoissakin :D :D, ei ollu paljon tehohävikkiä... Ja Tarumanin on ihan turha mussuttaa käyttötunneista. Toinen merkeistä ostetaan käyttöön ja toinen että päästään sanomaan että on Fendt.
Asia alkaa olla jo vanhentut mutta tässä vähän tuloksia loppukesän tapahtumasta.

ALLE 3000kg 1.veto 2.veto
K. Mäkynen Ford 4000 46,2 41,5
H. Rinta-Piirto Valmet 604 39,6 43,2
J-M. Hietanen Ford 4100 33,2 33,6

ALLE 4500kg
H. Yli-Pietilä Fiat 980 76,9 76,5
j. Hautala Valmet 8000 64,0 60,1
O. Valkama Valmet 6600 52,1 63,0
J. Peräsaari Valmet 6300 51,2 60,4
J. Kimpimäki Valmet 705 53,6 59,6
P. Viitamäki Ford 7700 56,7 58,7
H. Kalliosaari Fiat 80-90 54,00 51,2
J. Kuusisto Ford 6600 52,1
J. Mäki-Ventelä Ford 7000 51,8 52,1
A. Kyliäinen Ford 6600 46,1 45,7

ALLE 6000kg
A.Hannula N-H M100 59,5 65,3
M. Lakso Valtra 8550 60,5 56,0
A.Yritys Case 140 54,0 58,8
T.Mäntykoski J-D 6620 55,1 56,2
J.Saarenpää Fiat 110-90 53,0 56,0
K.Marjakoski Fiat 110-90 50,1 55,1
V.Myllyviita Fiat F100 53,5 52,3
J.Kokko J-D 6620 52,1 52,8
P.Viitamäki N-H TM150 50,4 51,6
A.Loukkola Fiat 110-90 50,9 49,0
J.Kortesmäki J-D 4430 44,2 49,0
J. Kuusisto M-F 5465 50,1 47,5
J.Kupiainen Volvo BM810 46,0 30,7

ALLE 8500kg
H.Rita-Kasari Valtra T170 FP FP
M.Rita-Kasari Valtra T170 FP 64,6
J.Hakoneva Fiat 180-90 73,7 73,8
N.Niemi N-H TM165 48,7 72,0
J.Hakoniemi J-D 4050 71,5 53,3
T.Niemi N-H TM165 55,7 69,1
T.Vettenranta J-D 6830 57,0 65,6
T,Autio Valtra T120 52,9 62,0
A.Yli-Peltola Fiat 180-90 61,8 59,0
M.Iso-Karvia N-H 8560 59,6 61,4
J.Kiviniemi Ford TW30 60,0 58,9
T.Haapamäki Case 155 57,2 ----
J. Kupiainen Valmet 2105 53,3 54,6
J.Haapamäki Fiat 140-90 40,0 53,8
J.Marttila J-D 6820 51,5 44,5

YLI 8500kg
J.Valkama N-H T8040 4*FP
J.Kiviniemi Fendt 936 3*FP 59,3
P.Peltola N-H 7060 56,5
S.Myllymäki M-F 6490 50,8
M.Mäkynen Kaania 142 44,8
K.Mäkynen Kaania 142 43,1

----------------------
 800-sarjan Fendtiä ei kannata kovin paljoa virittää yli 250 hv,sulaa turbo.Nyykkäreitä on helppo virittää ja kestävätkin ihan mielettömiä tehoja.
[/quote]

nyykkärissä kuumeni perä jo 200hv,n teholla tosi paljo ja savutti kummasti tosin tm 125
[/quote]

Merkkiuskollisuus on hieno asia, mutta eikö se ole vähän erikoista verrata M-F 7485 vs TM 125.  Mitenköhän olis M-F 4270:n perän lämpöjen käynyt jos siihen 200hv olisi joku saanut,eikö se kuitenkin olisi tuolle vanhalle pikku TM:lle sopivampi vertailukohde hinnan ja ominaisuuksien suhteen, vai oonko taas ihan väärässä.
Hyvät oli kisat ja koneitakin taisi olla reilu 70 lisenssikoneet mukaanluettuna. Mielenkiintoista, tuleeko ensi vuodeksi lavettikuskilta vaatimus yläpainorajasta, sen verran jäi lavetti köykääseksi. Taisi tällä kertaa olla Nyykkärin paripyöristä etua.



Hyvät oli keimit. Rata oli niin hyväksi myllätty loppuvedoissa että varmasti sain paripyöristä apua,tehoa Fendtissä kuitenkin oli enemmän. Painoraja yläpäähän on ihan asiaa niin ei tarvi lisäpainojen määrällä kilpailla. Mutta ihan hyvä näin ;D
Sinne vain kaikki kattomaan, taistelut alkaa klo.10 ja ainakin viimevuonna lopeteltiin joskus klo 17.00 aikoihin. Itte ajattelin mennä nöyrtymään mustalle Fendtille ja sitäkin mustemmalle savulle, ja varmaan monelle muullekkin.



Jalasjärvellä ei ainakaan ole vetokisoja tänä vuonna.

Peruutuksen peruutus. Jalasjärvellä pidetään sittenkin vetokisat tänä vuonna 15.8.

Kaikki lähikuntien kovetut koneet Jalasjärvelle vetämään lavettia 15.8. Sielä taas saa Variot, Directit ja AutoPowrit näyttää kykynsä. ;D
Eiköhän se hinnassa ja ominaisuuksissa kilpailijoilleen pärjää,mutta elokuun ja huhtikuun välille ei kannata sen varaan laskea mitään äkkilähtöjä, tarvii lohkolämppäriä mielellään hieman avuksi. Se vaihteisto tosiaan vastaa ihan uutta Valtraa, on kolme keppiä ja kaikki.
No ei tämä konepajojen lamaan vaikuta...

Minulla anakin koneessa oli sama takuu ostomaasta riippumatta, ja eikös ne konerikkovakuutukset ole sitä varten että suojaavat(maksavat) isoimmat hasardit tulevaisuudesakin.
Saapas nähdä miten tuo T8040 pysyy pinnalla, omaa painoa 10500kg. Pitää toivoa että on edes kestävä kones.
Kovemmilla ne traktorit ovat nykymaataloudessa kuin suolla. Molemmissa voi mitoittaa koneen väärin. Mutta katteet ovat kummassakin niin huonot ettei kestä 100t€ vetokoneita. Joka tienaa oikeasti muuttuvien kulujen lisäksi pääoman uuden koneen ostoon ja saa riittävän palkankin niin sopii ilmoittautua palstalla..
Suolla varmaan iskevät jyrsimet hakkaa ulosottoja, mutta muuten luulisi olevan leppoista hommaa, kun sais syylärin pysymään vaan auki. Maataloudessa ajetaan tiloilla jo 4-5000 mottia lietettä/vuosi, jossa maantieajo tappaa traktorin. Ja kunnon paalaintouhu hyydyttää isonkin koneen vaikka 200 ha kertaa kolme / vuosi. Lavetit ym. paalinajot pahempaa kuin suolla, jossa tasaiset vedot. Ennenkuin kone suolla hyytyy se ruopaisee ja uppoaa.
No merkkejä on monta enkä kaikkia uskalla kokeilla...
oliko tämä oikeasti vitsi vai tosissasko kirjootat ??? "paalinajot pahempaa kuin suohommat..  :o hei v###u hei oikeesti.. kyllä ny kaikki on jo nähty ja kuultu.. minä lähen nukkumaan 8)
joo tuo oli kyllä aika hauskaa luettavaa ;D. tua aiemminki joku tais tokaasta jotta "tunti kovaa savikon äestystä vastaa 5 tuntia nevalla huudatusta". hoh hoh....funtsikaas ny uurestansa, tämä koko juttu.jos ei sitten verrattu nevalla kääntämiseen, se on ainut leppoonen homma nevalla. kaikki muu nevahomma aivan toisesta maailmasta.

Sitä savikkoa pitää olla aika monta hehtaaria että saa edes sen 200h savikon äestystä koneelleen, ja silloinhan nevakoneen onkin täytynyt työskennellä jo 1000h että saa homman kannattamaan ;D
Mitähän tarkoitit? Mitsubishiä, holderia ja kubotaa vai?

Minun tietääkseni kaikilta valmistajilta valmuttia lukuunottamatta saa kaupasta ihan vakiotehosia hepoja tuon verran.

Valmutiltakin taas kesällä

oisko just sitä sun valmuuttia

Juurikin sitä Valmettia ja vähän tuossa ennemmin ketjussa mainittua Zetoria ajattelin. Kubotaltakaan ei ole ilmeisesti paljon yli 300 heppaisia malleja. Sinne 200hv luokkaan toki on löytynyt jokaiselta merkiltä valikoimaa. Ja vähissä on toki ne nevakoneetkin joiden edessä yli 300hv traktorista vaaditaan, mutta on kuitenkin.
valtra on ollu kallis traktori ominaisuuksiin nähden. ainakin vaihdelaatikon osalta. nh sai jo -95 nappivaihteella, valtraa vasta -09. ja ainakin -08 hinnastossa keppivaihde valtra oli kalliimpi kuin nappivaihde nh kokoluokassa n.190 hv

jaa sääkö maksat koneista aina sen listahinnan?

Ja sääkö luulet että Valumöltt on ainoa joka pluutaa hinnoistaan noin 20% kun käy edes kysymässä traktorin ostosta jotakin.
Sivuja: [1] 2