Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 44

Viestit - piki1

ja pitäähän nyt ainakin yksi valteemi saada myytyä vaikka kuin tappiola että on edes jotain mainostettavaa...   kuka tietää mikä tonkin kaunokaisen hinta on ollu todellisuudessa.
tuskin nuita tarttee myyä ale hinnoilla sen verran pitkät toimitus ajat.
Henkilökohtaisesti ei ole mitään väliä vaikka vaihtaakin meijeriä kunhan ei arlalle... Jokainen arlalle tuotettu maitolitra sahaa suomalaisen maidontuottajan oksaa. Jos tätä asiaa ei vieläkään ole joku ymmärtänyt niin ehkä olisi aika alkaa ajatella.
just näin.
ja sitten , sepe, net toiset jokka haluaa pullistella ryssälle kun on joku eu muka takana turvana, kuten häkämies, stuppi, piha ja mikäsenytolikaan...

  Hei kuka pullistelee? Taidat tykätä Venäjän laajentumispolitiikasta.  :(



tiätkö sepe. olen tästä ennekin maininnut, jotta et ole täällä ainut joka on kantanut barettia, josko kypärääkin.

mutta se nyt ei taas muuta sitä tosiasiaa, jotta sotilas menee siihen suuntaan kun johtajat käskee. kuten ei myöskään sitä, että tuo venäjä vaan alkaa heti tuosta rajan takaa, eikä ne siitä minnekään muuta pyllisteltiinpä me mihin suuntaan tahansa.
Tässä onli varmaan joku nokkela juttu. Mutta kahta erimoista barettia on kanssa tossa. Nykyisin kait vähiinpäin armeijjan käyneet kantaa barettia siis ainakin yhtä ;)
löytyy kans sininen baretti reilun parinkymmenen vuoden takaa.
Remmikone kuivalle, mutta ei sitten paalin paalia rehua pidä yrittää tehä.
paalattu kyllä kaikki mitä on eteen tullu remmikoneella.
Onko kukaan käyttänyt näitä painatettavia polanneteriä, raspi ym. sellaisissa koneissa joissa on työntövarsitunnustelu?

Toimiiko vai särkyykö työntövarren korvakko, koska nythän painatussylinterin työliike on väärästä suunnasta ja väärällä tavalla sekä voimalla kuin normaalissa työkäytössä?
voihan sen laittaa vetämään vetokoukusta
westfalia 2*3 autotandem 38-43lehmää normaalisti 45-50 min
Olisko siihen sittenki iskeny lämpöhalavaus, sehän on tyypillistä valluissa, tahtovat kuumua.
jos vähänkään seuraa vakuutusyhtiöiden myymiä palotrakoreita niin ylivoimaisesti eniten palaa kylläkin fenttejä.
Maito valioon, liha atrialle ja tilan uusin traktori on Valtra  8)
muuten sama mutta kaikki traktorit  valtroja ja metsäkone valmet.
SAAB ja mersu
eikö nykysällit enää huolla tahi muuten piä noita kotteroita kunnossa?   ei ennen vanhaan noitten kanssa tarvinna renata kun laitto jo sulilla hommat kuntoon ja notkat aineet niveliin!                            niitä jossain nurkassa koputeltiin joutoaikana ja sitten pelas kun tarvis taas.
volkkarissa pitää olla räikkäliina aina talvella mukana jotta vetää sillä kahvasta kahvaan niin pysyy ovet kiinni eikä oo vielä semmosta rasvaa että muuten toimis talavella.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: galtech
: 26.12.14 - klo:11:59
ei tartte
Lähtee kylmästä huonosti käymään, nuhanen, syö öljyä, soppakin maistuu kovin vrt sisuun.
Tällaset mielipiteet 1004T perkiisselistä.
5445 massikka lähti kyllä hyvin kylmästä käyntiin, eikä syönyt soppaakaan mitenkään hirveästi. 6265 on kuulemma sitten kovasti sopan ystävä.  ;D

Sisussakin vaikuttaa moottorinohjaus paljon. 5610 masserin "Agco power" moottori on tehokkaampi ja vähäruokaisempi, kuin N103 valtun. Samalla kuitenkin molemmille on tehtaiden puolesta annettu samat heposet ja kulutuslukemat.  8)

Onks kellään tietoa  vastapäivään pyörivästä perkinsistä????
Vain vastapäivään pyörivästä Pv:n moottorista.  ;D

Niin, 103 valtun 111 hepoa ja vääntöä 465nm  massey 5610 105 heppaa ja 413 nm vääntöä. Miten tuosta saa massikasta tehokkaamman vaikka sama moottori?.....
Eikö se koneviestissä(kin?) todettu vahvemmaksi kuin valtra ihan dynon perusteella?

Massikoissahan on muutenkin aina oikeasti enemmän tehoa kuin vastaavassa valtrassa.
Koskas se näin päin on kääntyny?
Milloinkas valmeteissa on viimeksi ollut läheskään tehtaan ilmoittamat tehot?  ;D

No, jospa Valtrakin saisi jonkun ex Nokialaisen koodaamaan moottorinohjauksen, niin tulisi edes jotain tuosta hommasta.  8)

Isä opetti jo muksuna traktoreista että valmetin 100hv on sitten muiden 80hv  ;D
ja kuitenkin 502lla tehtiin samat työt mitä mf 165lla ja ford 4000lla
Taas on osuustoimintamiehet asialla. Ensin yhteiskunta maksaa puolet investoinnista ja sitten kuvitellaan olevan kartanon herroja. Ilmeisesti ei sitä rahaa tulekkaan ovista ja ikkunoista, kun pitäisi saada extra-hintaa ja helpotusta osuusmaksuista.

Jos haluaa ihan henkilökohtaisen tuottajahinnan (eikä osuusmaksua), niin kannattaa vaihtaa pois osuustoiminta meijeristä. Niin yksinkertaista se on. Silloin vaikuttaa litrat, matkat jne. maidon hintaan.

Jos halutaan kaataa Valio sisältä päin, niin sitten hinnoittelu Ojalan oppien mukaan. Ei kilpailu, KIVI tai Venäjä meille mikään oikea uhka ole, jos ajatukset alkavat kulkea Ojalan latuja.

ps. Nämä tämän päivän isot tilat on huomisen pikkutiloja ;).

Meillä näillä näkymin maksetaan parikymmentä tonnia ylimääräistä osuuspääomaa sisälle tänä vuonna sen kymppitonnin ohella joka muutenkin on mennyt. Olen vain kuullut että joillakin muilla olisi parempaa käyttöä sille rahalle, eikä se mielestäni ole niin olennaista että kaikkien pitää se samaan tahtiin maksaa. Helppo kädenojennus joka ei nykyisillä markkinakorkoilla ole keltään pois.

Ja mitään ekstrahintaa siis en halua ruveta ehdottelemaan. Jos OY:llä on tosiaan yhteiskunnan rahoilla rakennettu laidunnuksen unohtava "maitotehdas" jossa puolalaiset painaa pitkää päivää, eikä omin hartiavoimin 80-luvulla rakennettu navetta jossa itse tehdään työt, niin millä ihmeen logiikalla se sen OY:n maito olisi jotenkin enemmän arvoista? Se ison navetan maito on enemmän sellaista halvan oloista "eläinrääkkäys-bulkkia" josta täytyy osuuskunnan periaatteiden mukaan maksaa yhtä paljon kuin pienempienkin tilojen maidosta.

Sitten kun itse en enää voi laiduntaa lehmiä niin lopetan, on se vaan aika tehdasmeininkiä silloin. Pieni laidunnusvelvoite (tai ainakin iso jaloittelutarha) voitaisiin suomenkin lakiin pistää Ruotsin mallin mukaan.

Tai Valio voisi pistää sellaisen, pitäköön muut sitten sen bulkin joka ei koskaan päivänvaloa näe. :)

(tämä oli siinä mielessä provo että monessa pienessä navetassa asiat eivät ole ollenkaan hyvin. Mutta silti suomalaisen lehmän pitäsi mielestäni päästä välillä ulos.)
juuri näin
Menee aiheen vierestä, mutta huonoin moottori oli vw:n kuutonen taikka volvohan sen rakensi.
Kolme kertaa lähti hampaat jakohihnasta startatessa. Aina osui 15t ja 20t välille. Männät venttiileihin kiinni ja kansi auki.
Pirun kallis kansipahvi ja ajoitus vaati erikoiskaluja. Toisen rempan jälkeen tuli nekin hankittua.
Kannenpulttien kiristys se vasta vw lt:ssä oli operaatio. Kahden metrin jatkovarsi piti saada mahtumaan hyttiin. Kun momentti oli saavutettu, sen jälkeen kierrettiin vielä 360°. Kun oli ajettu 1000 km, niin taas venttiilikoppa auki ja uusi kiristys.
Nyt meillä lukee tienviitassa:
Pääsy kielletty vw-autoilta
tuo on hyvä periaate mulla on piha vw vapaa alue.
Saman ongelman kanssa. conti on tolkuttoman liukas, parhaimmillaam talvella jos pulkkamäkeen menis :/
Palarenkaita harkinnassa..
continentalhan ei oo liukas muihin verrattuna mulla contin sst ja on hyvä pidoltaan.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 44