Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 82

Viestit - mää vai

Näillä näkymin jättäydytään meidän tiluksilla ympäristökorvauksen ulkopuolelle. >:( Ei oo varaa näennäisviljelyyn.
Vanhaan keskusteluun kysymys eli
Millaista öljyä Dx hydrauliikkaan?

Hydrauliikalla on oma öljy ja suosituksen löysin öljynvalmistajilta, jotain 20w-20 moottoriöljyä pitäisi alkaa käyttää, ei kai.  :-\
Voisiko sinne pistää muissa koneissa olevan Castrol Agri 80W ?  Ei sitten haittaisi moottoriöljy toisten märkäjarruja?

Voi sinne laittaa mitä tahansa hydraulikäyttöön soveltuvaa, meillä on universal 10-30 kaikkien koneiden hydrauliikassa ja persiissä. (myös uudemmissa ja tästähän alkaa kohta kova vääntäminen ;D )
Mitä hattaa siitä on vaikka traktorissa olis kaikki osat lisävarusteena? Ruksaukseen joutuu ostohetkellä perehtymään hieman enemmän, mutta sittensaa juuri sellaisilla varusteilla kun haluaa, eikä tarvitse maksaa itsellleen turhista varusteista. Tingattu loppuhinta sitten on kuitenkin se ratkaiseva.

Niille siitä on haittaa jotka käytettyä ovat hankkimassa. Toisaalta en ole mitään turhaa vielä löytänyt nykyisten koneiden vakiovarustuksesta :o
Uuteen T4 Valtraan ja myöhemmin julkaistavaan N-sarjaan saa jo kaiketi hyvän näkyvyyden ohjaamosta ulos? 8) Active malli on aika kiinnostavan oloinen, koska siinä on vielä osa hydr.lohkoista toimivia mekaanisia. Pakokaasujen puhdistuksessa on käytössä pelkästään ad-blue ilman takaisinkierrätystä. Viimeisenä muttei vähäisempänä, Valtra on saanut etuakselin sinne mihin se kuuluu.
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Siinäpä se onkin ei metsään mitään asiaa jonnikalla,mutta eikös niihin tehty metsäohjaamoita takavuosina?
Joko joku on käynyt testaamassa casen ja nyykkärin uudet metsäohjaamot,etuakselit niissä on kyllä niin hipposista osista tehty että turhaa on tuo metsäohjaamon värkkääminen niihin,ja kallis ratkaisu tuntuu olevan ,eikös se ollut lähellä 10 th euroa.

Ei oo Jontikasta kysymys.
Tossa hytinsiiivous kuvassa jonka löysin näkyy noiden hydraulivipujen sinisten nuppien alla kaulus, josta toiminto valitaan. Kellunta, 2-toiminen, lukitus ja lukitus pumppaukselle. Virtauksen säätö tapahtuu lohkokohtaisesti lohkonpäällä olevasta nupista.
Eikö noi öljynimeytysrätit ois kätevämpää pitää lattialla, kuin hydekeppien juuressa?  :o

Voipi olla, taisin siivotessa löytää noi tuhkiksesta ;D
Mää tiän mihin käytät sen 24 päivää sitä yhteiskunnan kustantamaa tissinkoittovapaata...

Törmäsin matkaa valitessa Tjäreborgin kohteeseen Kuubassa. En sit viittiny mennä jos kuitenkin olis ollu punavanteisia paikalla... ;D

On ihan ku luotu sulle. ;D


Varadero

http://www.tjareborg.fi/kuuba/varadero?gclid=Cj0KEQiAn9-kBRDloNeUw7Pe_YwBEiQA4HXMU8FhhnuJ-3FYmEi3FLS_kKeLg_f8HmmBi0sbvyVLVmEaAhG28P8HAQ

Se on 26 päivää ja maksulliset naiset päälle. 8)
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Siinäpä se onkin ei metsään mitään asiaa jonnikalla,mutta eikös niihin tehty metsäohjaamoita takavuosina?
Joko joku on käynyt testaamassa casen ja nyykkärin uudet metsäohjaamot,etuakselit niissä on kyllä niin hipposista osista tehty että turhaa on tuo metsäohjaamon värkkääminen niihin,ja kallis ratkaisu tuntuu olevan ,eikös se ollut lähellä 10 th euroa.

Ei oo Jontikasta kysymys.
Tossa hytinsiiivous kuvassa jonka löysin näkyy noiden hydraulivipujen sinisten nuppien alla kaulus, josta toiminto valitaan. Kellunta, 2-toiminen, lukitus ja lukitus pumppaukselle. Virtauksen säätö tapahtuu lohkokohtaisesti lohkonpäällä olevasta nupista.

Noin muuten en jaksa avautua, mutta jos se kerran on jotain "pidetään pohjoinen asuttuna" tyyppistä aluetukea niin tukikatto voisi olla 100 000€/ tila tms. Luulisi että sitä enempää ei perhettä tai kahta kohden kannattaisi tai tarvitsisi maksaa "pohjoisessa" asumisen tukea. ;)
Älä nyt... kyllä tuo satatonnia on aika hintsusti....  ;)
kyllä maitomiehellä pitää tililtä yli satatonnia löytyä siinä oon samaa mieltä, muuten on lehmät ollu ummessa.

Ja mieluiten vielä monesta pankista!  8) Pankkien yleinen talletussuoja on ainoastaan 100000€ per asiakas eli tätä suurempien summien tilillä pito ei ole niin hyvin turvattua.
Inflaatio syö tilillä seisovaa rahaa nykyisellä korkotasolla kovasti, joten sijoittaminen paremmin tuottaviin esim. rahastoihin ja osakkeisiin on kannattavampaa.
Kaikki "löysät" rahat kannatta sijoittaa pankkitiliä tuottavampaan paikkaan ja jos tarvetta isolle määrälle käteistä tulee, niin tämä sijoitusomaisuus on käypä vakuus halpakorkoiselle lainalle.
Pääoma kasvaa kohisten, kun ylimääräiset hynät aina sijoittaa eteenpäin, eikä käytä niitä esim. hankintojen maksuun.
Toiset vaan osaa hoitaa talousasiansakin paremmin kuin toiset 8)
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Täs ei ole sellaista,koska ls on otettu ainoastaan kuormaajaan.

Tämäkin herää kun nostaa nostolaitteita hiukan.Ratinkääntö ei vaikuta.

Voihan tuo pumppukin alkaa olla väsynyt tai siis sen säätö. Ei enää säädy pumppaukselle

Jonnikan hydraulipumppu ei tainnut olla standardi kamaa, vaan valmistajan oma versio? Muistaakseni oli juttua joskus täällä et näissä olis ollut jotain tyyppivikaa niinkuin jontikan hydraulilohkoissakin.
Ei niin kovin paljoa ole tullut hiehoja katsottua kun on hiehohotellissa lähes kaikki... Valitettavasti. Ei oikein homma toimi niin kuin pitäisi :(

Jossain tökkii jos esim. hiehoilla keskipoikimaikä nousee 3-vuoteen tai yli :-X
4 traktoria joista 2 on 80-luvulta ja kaksi 2000-luvulta, lisäksi yksi metsä Leluland. Vähemmälläkin tulisi toimeen ja kuskeja vain 2.
Paras päivätuotos yksittäiseltä lehmältä 64 kg ja mittarit on kalibroitu. Ei appeella tule maitoa...
Täykkärillä paras päivämaito yli 77kg 8) (tässä pitää tietää että robotilla päivämaidossa on lypsyjen kellonajasta riippuen heittoa, mutta viikon keskiarvo taisi olla noin 70kg)

Benemilk toimii ilmeisesti parhaiten silloin kun on paljon laihaa maitoa lypsävä (holstein) karja. Meillä vaikutus oli olematon ja persnettoa tuli.

Kinnusta menee robolta.

Tämä on ainakin meillä tapahtunut benemilkkiä syöttäessä. Lähes kaikki lehmät mustia ja pitoisuudet: r 4,7 ja v 3,55, keskimaito pääsääntöisesti yli 38 hetkittäin yli 40.
Eläinaineskin on voinut hiukan muuttua, mutta joku vuosi takaisin oli esim. rasvat n. 4% ja allekin.
Emännällä oli ensi 2002 mallinen S80. Se tuli alle 20000 ajettuna. Koiranluut jouduttiin vaihtamaan melkein heti. Nuo vaihdetut kestivät sitten kunnes auto meni lunastukseen 1500000 ajettuna. Nyt on 2007 mallinen parisataatuhatta ajettu. Aikalailla miellyttävämpi ajella tämä uudempi malli. Ohjausta parannettiin noihin vanhempiinkin ilmeisesti 2003 paikkeilla. Mersuista ei kokemusta kun takavetoautojen kiintiö tuli täyteen jo aikoja sitten.

En haluais takertua pikkuseikkoihin. ;D
Siis 30-sarjako heikkolaatuinen ? Vieläkin on 4230 - 4630 kuusisylinterisiä
tynnyriohjaamoja ympäri maailman, ei kulu millään loppuun.
Powershifti, 80 dB hytti, suljettu hydraulijärjestelmä, jotain 1972 ?????

Vai joku muu 30 - sarja, noissahan sekoaa tyystin.


-SS-

Sä oot 40-vuotta jäljessä! ;D
Se on nättiä se on helmee, joo-o kyä näin ö! Elhon arrowi sai koneviestin testissä "puhtaat paperit". Kevennyssysteemi taitaa olla toimiva kun ei teriä tarvii koko ajan vaihdella. "Terien vaihto on varsin nopeaa" ja "Terän pikalukitukselle ei nähty tarvetta kokeilun perusteella"!  ;D ;D
Joo olen idiootti, joo ostin Suomalaisen niittomurkaimen ja taidan ottaa sen kunniaksi ehtoolla hiukan "glögiä" ;D
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 82