Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 80 81 [82]

Viestit - mää vai

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Potila
: 29.11.11 - klo:18:25
En tiä.
Mutta mitä tehdä Potilan 450 nostolaiteversiolle kun tahtoo pakata turpasta laitalohkojen kannatinpyörien ja heti siinä takana olevien piikkien väliin.
Ottaakko pois ne lähimmät piikit vai löytyykö kohtuuella sopivampi jako piikeille?

Joo, tiedän, löytyy sopivampi jako Agrimarketista tuotenimikkeellä Väderstad :P
Mutta kun ei olis oikein valuuttaa vierailla ko. kaupassa.

Agribonuskirjekin tuli juuri postissa ja mitä ihmettä, ei yhtään ostoa eikä bonusta koko vuonna. ::)

Onnitteluni!

Itse en ole kantanut senttiäkään syöpäyhdistykseen 3,5-vuoteen ja hyvin on mennyt. Enkä käy ABC-lla enkä muissakaan S-ryhmän paikoissa.

HALLA, HUKKAKAURA JA HANKKIJA (vai miten se nyt oli?)

Tästä syystä valitsin Potila Master 600 vaihtoehtona oli vastaava Multiva.
Joo se on ainakin noissa Grammereissa yleinen vaiva. Sulake sieltä palaa oikosulkutilanteessa. Johdot voisivat olla pehmeämpiä ja monisäikeisimpiä sekä paremmin suojattuja. Palkeesta toinenpää auki ja vikaa etsimään, usein löytyy kun painaa kompuran katkaisijaa ja heiluttelee johtoja samalla penkin sisuksissa. Heikoimmillaan uusi penkki ei ole kestänyt, kuin 500h/vuosi. Nytkän vaimenninjousi kuolentuu myös nopiasti.
Edukseen esiintyivät televisiossa! Hyvää näyttöä isomman yksikön lehmänpidosta kuluttajille. Samaten hyvin asiansa esitti lauantain aamu-tv:ssä sika asioita komentoinut Elina Heino Vehmaalta.
No ei tuo 20000 paalia nyt mikään ihme ole sen kummemmin Claasille, Welgerille ym. Toi sun MChalen paalimäärä ei ole mikään vaihtokoneen myyntivaltti, enkä näe mitään älyä tollasen "loppuunajetun" ostamisessa. Vikojen myöntäminen on vaan aika tiukassa kun on sijoittanut omaisuuden koneeseen. Tähän paalainten paremmusvertailuun ei taida koskaan tulla loppua, eikä sitä parasta löytyä. Toinen asia 255 ja 355 Claasi käytännössä täysin sama kone. Mps telastossa hiukan eroa. 14/16 silpputerää. Vasta 455:ssa enemmän teriä ja aukeava sullojan pohja.

Uskossa on hyvä elää!!!
No kotimaista mä kyllä kattelisin. Kolmesta Ismestä kokemusta yksi jokapäiväisessä käytössä eikä voi moittia. Rasvaa tappeihin ja hyvin toimii, kaapeliohjaimenvipu kulutustavaraa (sama kuin muissakin). Ihme mörököllejä ovat pohojalaaset myyntimiehet Ismellä ja Liftillä ei paljoa puhele. Viimeisimmän Ismen sovitteiden viimeistelyssä ja paikoin maalauksessa ehkä hiukan sanomista. Nuo ruottalaiset on täysin yliarvostettuja, taitaa olla eniten solmuun ajettuja aisoja ja eipä voi esim Quicken paalipihtiä kehua kestäväksi, ei edes rasvanippoja. Lisäksi nämä uudet aisastot järjettömän huonolla näkyvyydellä. Siinä sitä on miettimistä.
Samaa mieltä edellisen kanssa. Otetaan vertailuun Metaka ja vastaan Pronar, Bigap tai Palms niin kyllä metaka pärjää ominaisuuksillaan vaikka on hieman kalliimpi. Meillä 20 kuution vesitilavuudella oleva viljalava kukutettuna nousee jyviä varistamatta päälle ilman peitettä. 600 renkailla lavanpohjan saa laskettua kiinni renkaisiin. Tossa hintaluokassa renkaat on vain pieni tekijä.  Nostettava hydraulijousitus ja koukkulaitteet antavat aika paljon mahdollisuuksia kärryn käytttöön. Vaaka ja jarruvoimansäätöventtiili löytyy myös, mutta niiden tarpellisuudesta tai luotettavuudesta en osaa sanoa.
Avantti ei ole oikein hyvä mihinkään 520ym. tehoton, tod.näk ilman vakaaja, viheliäinen ajettava ei jalkakaasua ja molemmille ajosuunnille oma poljin lisäksi etupäässä istuminen venkoilu ja seinien kolistelu. Viimeisenä vielä Hankkijan myynnissä niin voi moro!  Meillä etukuormaajassa konefarmin kautta tilattu kuivituskauha n.2 kuutiota vetää. Valmistanut Markku Markkilla Jalasjärveltä? tai jotain. toiminut hyvin jo 5vuotta. Hytittömällä   Agromatic 760 pienkuormaajalla  ja tavallisella kauhalla kuivittaminen onnistuu teleskooppipuomin avulla myös hyvin, mutta on vähän tomuista hommaa kuskille ja huonoilla väylillä ja ulkona ajo pienten pyörien takia pomppuista.
Meillä Metaka 180 koukkukärry. Kippauskulma reilu ja on apusylinteri avittamassa alkuun. Kaikki toiminnot sähköhydraulisesti hytistä poistumatta. Hydraulijousituksessa reilu säätövara ja oikaisu mahdollisuus kaltevalla alustalla. 600/50/22,5 Nokian countrykingit alla ja alustan paino 4000kg + lavan paino. Tähän sopii lavat 5,5-6m parhaiten. oon tykänny vaikka ei ihan ilmainen ole tämäkään. Maansiirtopainotteiseen ajoon koukkukärry turhan hieno.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: deutz
: 01.11.11 - klo:20:10
Meillä on agrotron 140 viidenkympin lootalla kulkee 57km/h mittarin mukaan? Eikä ole ehkä hiljaisimpia koneita tossa vauhdissa varsinkin kun muuten hyvät Continentalit huuta kuolemaa. Peltoajossa kohtalaisen hiljainen. Tehoja oli tapissa vähän alakanttiin 139 hv ja oli pirun laiska tiellä. Tehotuonti tarjosi ammattiapua tappiteho n.200hv ja muutos järjetön. 120 l LS-pumppu ehdoton kuormaajakäytössä. Luotettavuus varmaan traktoreiden huippua.

Toinen agrotron 105 vm.05 ostettu uutena vakiotehoinen pienemmällä koneella 6,1 ja 40 lootalla hiljaisempi kuin em. Mittarissa 4000h ilman murheita.
Kiitti neuvoista! Pitää mennä malli mukana ostoksille! Sylinteriputkien mitat ovat millilleen samat kuin, Nurmen vastaavissa kipeissä ja äkkiäkös vähän sorvataan.
Tiivisteet meni eikä Tenkanen tai Agrikymi pysty auttamaan, paitsi tietysti myymällä uuden kipin/kärryt. Kyseessä 12t yläkiinnike kippi pallopäällä. Muuten laittais Nurmen kipin, mutta vaati aikast paljon muutoksia. Tietääkö joku tai sattuuisko löytymään tiivisteitä?
Ei mitään järkeä ropottaa paalivaunua itse. Esim. viimesyksynä ostettu uusi 16t Tempo lavamitat 9mx2,5m 10-pulttiset navat 550/45/22,5 flotation renkaat ja jarrut maksoi 8130€ alv0. Tähän sopii 255 Claasin paaleja 20kpl kantavuus täynnä ja mahtuu leveydestään hyvin alle 260cm:in. Yleensä alusta kuin alusta maksaa jo jotain + muutostyöt päälle ja yleensä vähemmän nätti lopputulos. Mutta jollei muuta tekemistä ole niin sitten?
Se pohjakuljettimen alennusvaihde pitää vetää ulos, jotta saa kääntymään vaakatasoon. Öljyä mallista riippuen n.2l. Monoploc voimansiirrossa on kolme eri öljytilaa, vaihteistojen välillä stefat ja laakerit. Vasemmanpuoleisessa vaihteiston tarkistusläpi ylempänä kuin toisessa kätisyydestä johtuen. Jos 17 litraa saa öljyä menemään niin 10 litraa on maassa.
Samanlaisia kokemuksia mullakin ko. firmasta. Kahden lavan tilauksesta sovittiin naamatusten ja 3päivän kuluttua, kun papruja täytettiin hinnat olivat nousseet huomattavasti. Yllätys yllätys! Saivat pitää lavansa!
Sivuja: 1 ... 80 81 [82]