Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 44

Viestit - piki1

Yhteen "vanha paska, liian halpa korjattavaksi" volvoon käytin tuota noveroxia ihan kokeilu mielessä.
A) hyvä tuuletus koska tuo haisee aivan tajuttoman pahalta levitettäessä
B) ohjeen mukaan kaksi kerrosta kun laittaa niin hyvä tulee
C) sen yhden paikan kohdalla minkä tein pihalla ja kesken kaiken tuli vesisade, niin näyttäs siinäkin ruoste kurissa pysyneen
D) hyvän jos haluaa niin kannattaanee maali vetää päälle. Tosin tuo on ollu käyttötestissä jo pidemmän aikaa paljaalla noverox pinnalla eikä mainittavaa pinnan happanemista ole tapahtunut

Jos on irroitettavissa oleva osa, niin maatalouskaupasta sitruunahappoa. Sitä veteen, mieluiten lämpimään ja osat sinne uimaan. Uittamisen jälkeen huuhtelu ja kuivaus. Syö ruosteen mutta ei tervettä rautaa. uskaliaimmat antaa akkulaturilla virtaa, - muistaakseni puhdistettavaan ja + uhrimetallina toimivaan (mikä tahansa tuhoamisen arvoinen raudan pala) metalliin. Tämä elektrolyysi toimii kyllä sitten muillakin puhdistusnesteillä kunhan se on vain sähköä johtavaa.
tuota noveroxia kans käyttäny, hyvä aine.
Oli aika suolanen hinta ajomoottorilla pajalla!!! 360 euroo kpl ilman alv! Varastomies väitti ettei sen tilalle voi laittaa tarvikemoottoria autotarvike liikkeestä. Oottako soveltanu tarvikemoottoria ruokkiaan? Kysyin kans samalla mitä maksaa uudet akut. Meinasin lentää perseellinen ku kuulin hinnan!!! 670 ekua alv nolla kpl ja niitä menee kaksi!
tarvikemoottori just sama kun otat siitä bochin numeron ja käyt hakemassa akut akkuliikkeissä aikalailla alle200 kpl
Atriassa ei moittimista teuraiden eikä välityseläinten noudoissa.Paremmin toiminut kuin LSO hk scan tai mikä se nyt onkaan.
Asiakkuussuhteen kun tekee.niin homma toimii moitteetta.
samoin ei moittimista,nytkin lähti teuraslehmä seuraavana päivänä ilmoituksesta.lehmävasikatkin lähteny kuukauden ikäisenä .
Meniköhän akseli poikki vai mitä kun jarrurummut lähti kanssa kävelemään vai onko toi koko paketti kiinni pulteilla.


Laakeri hajalla, purkaantuu viimeseltään koko värkki.
mutterit tuosta näky aunneen kuvissa ja niiden takanahan se on jarrurumpukin.
Niin kyse  on siitä kumpi katkaisee;  saavutettu nopeus vai saavutetut kierrokset.
tuossa sun tapauksessa se ei eroa kummin se tehdään kun mekaaninen laatikko eikö jo mene perille.
Muutama viikko takaperin vaihdoin lavalin vaunun ajomoottorin. Alkoi oireilemaan juurikin samaan tyyliin. Alkuun koputtelu auttoi, mutta lopulta masiina muuttui puoliautomaattiseksi käsin työnnettäväksi malliksi. Paikallinen autosähkö tilasi boschilta uuden moottorin, tuli päivässä ja hinnaksi sanoi 179€. Laskua ei vielä ole tullut, joten en ole varma oliko tuo alvihinta.
on melko varmasti alvihinta kun oon maksanu noista autovaraosaliikkeessä 130 sis alv
Kaikki vanhat traktorit ovat siis liikennetraktoreita kun alamäessä kulkevat jopa sen 50 km/h... vähän sama että kuorma-autot saavat kulkea vain 80 km/h ja kuinka monessa rajoitin on juuri 80 km/h kohdassa?

Pointti tuossa on se, että tuo nopeus 43 km/h saavutetaan nyt rajoittimen nykyisellä asetuksella vain tyhjällä traktorilla tasaisella ajaessa. Eli rajoitettu kierroksia, ei nopeutta. Nopeusrajoitin jos olisi niin se saisi toki olla mun puolesta tuossa 43km/h asetuksessa. Silloinkin olisi käyttömukavampi kun nykyinen.
mutta samoinhan se käyttäytyis siinäkin tapauksessa kun voimahan se on joka sillä suurimmalla vaihteella kärryn kanssa ensin loppuu, ja onhan se mukavampi tyhjänä kun menee pienemmillä kierroksilla sitä 43kmh.itehän voit rajoittaa nopeutta ajamalla sillä pienemmällä vaihteella jolla kulki saman täysillä kierroksilla,siinähän se ratkaisu on.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Welger
: 29.03.15 - klo:23:45
tuodaankos suomeen viconia yksikköpaalaimena? vaihtoriveissä ei ainakaan näy...
onko käsitystä hintapolitiikasta?
tuodaan
...onneksi sentään kääntyy pystyakselinsa ympäri...eikä vaaka-akselin kuin joskus aikoinaan CK-Valmetissa, jossa penkki kipattiin selälleen ja istuttiin selkänojan päällä...innovaatio sekin taisi olla :P
minkä ikäisessä ck.ssa noin teki kun mulla on ihan alkuvuosien kone eikä tee noin.
http://www.nettikone.com/valmet/1502/1381349

Vaik onki valmetti, olisko kuiteki kovahinta 70-luvu harraste koneest? Ko halvemmal sais tälläse vieläki harvinaisemma tääl suomes http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/versatile-855/9m6n7ceb.html
Mitähän maksaa tänne tuomisineen? 1502 on tehty kuitenkin alle 30 kpl. Kyseinen yksilö ei päältäpäin edes näytä alkuperäiseltä mistä pitkä miinus.

On niitä selkeästi yli 30, 40+ on runkonumeroitakin kerätty...  likemmä 50 konetta. Tosin on se silti harvinaisuus.
siinä on mukana jo ne lentokenttä traktorit tuossa yli 40ssä  jotka on ihan erilaisia mutta 6 pyöräisiä,perus 1502 oli noin 30.
Samaa mieltä. Se 12v takuu on uusimmissa autoissa melko turha, eipä ne juuri ruostu jos maali pysyy ehjänä. Aasian ihmeet on sitten eriasia. :)
nykyautojen maalausta juuri  automaalari moitti kun ruostuu muutamassa vuodessa .hyvässä maalissa pitäis paksuus olla 90 myytä mutta huonoimmissa ollu vain 16 joka on lähes vaan pöly pinnassaeikä suojaa mitään yleensä valkoinen joka ilman lakkaa.
merkkliikkeeseen lavetilla, kaljuks nuitten kans tulee jos yleismittarilla yrittää... :'( :'( :'( :'(
Joo o siinäkanssa tulee ainakin perseaukiseks jos tommosen 2-3tontun rottelon viä Veholle >:( >:( Vaikka onhan siinä monen tommosen koslan hinta osissa kiinni mutta eipä auta käymiseen. Täytyy vissiin laittaa koko ruutta/sytkä säädettäväks niin toiminee jos ei muuauta. Katsuri ei oiken varmaan ilahdu mut mut :-X Seuraava harraste kottero onsitte semmonen missä on ihan kaasarit joku kärjetön sytkä voi korkeintaan olla. Sitte kun pitää oikein Helve*In lujaa päästä. Niin  eiköhän tommosella Extreme luokan Croscartilla ehdi kun siihen istuttaa jonkun 1000cc kikkareen :P Menise silti 750cc koneellakin sillain että meinas ehkavahan hirvittää :-*
eihän siellä tartte muuta ku luetuttaa vikakoodit jos itellä riittää halut ja kyvyt sitte korjata ku tietää missä vika on, osat vaan kl.stä tai jostain muualta, mutta esimerkiksi ajonestoon ei tada löytyä muuta konstia ku merkkiliikkeen testeri, vai :-\ :-\ :-\ :-\
jos virtalukossa vikaa niin ei aina näy vikakoodit vehonkaan testereillä,nimim. tiistaina vaihdettu virtalukko sprinteriin. aikaa varatessani sanoin työnvastaanottajalle että siitä on virtalukko rikki ja hinurilla vietiin veholle.
laitettiin joskus mennä vuosina trimalla oli sopiva jälkiasennus nappikytkin.
nettikoneessa oli atrian vanha täysperävaunu alta 4tonnia
Pohjolan äijä kertoili jotta uutta konerikkovakuutusta ei myönnetä.Piste. :'(

Kyllä myönnetään, mutta hinta ei ole enää sitä, mitä muutama vuosi sitten. Myös ikäpoistoja on hiukan kiristetty parin vuoden takaiseen "huoltosopimukseen" verrattuna eikä enää saa 360:n euron korvaustakaan seisontapäiviltä. Eihän voi olla tarkoitus, että traktori tienaa pajalla paremmin kuin töissä. Kun urakoitsija velottaa vaikka kynnöstä 50 euroa / h, sillä menee pari kymppiä löpöön. Aurat kuluvat, renkaat kuluvat, rasvaa kuluu, määräaikaishuolto lähenee ja traktorin arvo vähenee. Jos kuskille jää tuntipalkkaa 15 euroa, pitää ajaa 24 tuntia ilman taukoja tienatakseen 360 €. Ei ole ihme, että esimerkiksi Valtra-Arvo -sopimuksen tehneet isännät totesivat remonttimiehelle aina, että ei mitään kiirettä...
3.5 vuotta ollu valtra arvo,eioo vielä päässy tienaamaan kun ei oo ollu pajalla muuta kuin pakolliset huollot.koputetaan puuta että ei olis jatkossakaan.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 44